Welk programma voor eigen website?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Huh, da's niet wat ik te zien krijg. Ok, vergeet dat venstertje, bovenaan de pagina, in die grijze balk, staat een directe link naar het bestand, als je daar rechts op klikt en dan op "link opslaan" kun je kiezen waar op de harde schijf het bestand moet worden opgeslagen.

Als je rechts klikt op de link moet er een optie zijn om het bestand op te slaan, hoe ze dat in het NL precies genoemd hebben weet ik niet.

Kijk nu even welk bestand ts probeert de downloaden, een .zip-bestand. Ts krijgt dat venster omdat ze waarschijnlijk geen compressiesoftware geïnstalleerd heeft, zoals 7-Zip of WinRAR.

DJD10N, installeer eerst een archiveringsprogramma, bijvoorbeeld 7-Zip. Probeer daarna nogmaals Kompozer te downloaden en te installeren.

Laatst bewerkt:
Kan ik van kompozer een mooie dj site maken?
Kunnen jullie een dj site laten zien van kompozer?

Komt ie:
  1. Je gaat naar de site [url]www.kompozer.net[/URL] (attentie: niet naar kompozer.nl !)
  2. Je klikt op de download-knop:
    kompozer-install-1.png

3. Je wordt nu naar de site van sourceforge.net geleid, die de download begint af te tellen:

kompozer-install-2.png

4. Gevraagd wordt om te openen of op te slaan:

kompozer-install-3.png

5. Kies: opslaan (op je bureaublad). De download begint, en als deze klaar is, klik je op Openen:

kompozer-install-4.png

6. Als het openen niet vanzelf gaat, moet je een programmaatje als 7-Zip eerst installeren (zie hierboven).

7. In het zip-bestand zit alleen een map "KompoZer 0.7.10":

kompozer-install-5.png

8. Die map sleep je in de Verkenner naar ergens op je computer; de gezipte bestanden in de map worden tegelijkertijd uitgepakt.
  9. Ga naar de zojuist gemaakte map, en klik op kompozer.exe. Daar is KompoZer! :)

10. Tot slot kan je het zip-bestand op je bureaublad verwijderen, dat heeft nu zijn diensten bewezen.
  11. En naar de kompozer.exe kan je een snelkoppeling maken die je op je bureaublad zet: makkelijk voor het opstarten.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Je moet die map uitpakken.
Eerst KompoZer 0.7.10 selecteren.
Dan klikken bij uitpakken in.

Laatst bewerkt:
O ja, dan is er deze nog:
Kan ik van kompozer een mooie dj site maken?
Kunnen jullie een dj site laten zien van kompozer?
Een dj site die met KompoZer gemaakt is ken ik jammer genoeg niet.
Wel kan je in principe met KompoZer een hele mooie dj site maken (of een hele mooie andere site).

Of dat werkelijkheid zal worden, hangt van je vakkennis van website-maken af. Want wat ze ook zeggen, websites maken is echt een vak, en alle vakken moet je leren (en dat kost studietijd en veel uitproberen!) ...

• KompoZer kan wel veel, maar als je niet precies weet wat je wilt (en hoe je dat wilt, en hoe dat aangepakt moet worden) kan je de mogelijkheden van KompoZer of een andere webeditor niet benutten.
  • Wat dat betreft is KompoZer gewoon een domme machine die alleen doet wat jij opdraagt.
  • Vergelijk het met een naaimachine: met een relatief simpele naaimachine van € 200,= kan je super mooie kleren in elkaar zetten, en soms mooier dan wat iemand anders met een machine van € 950,= kan maken. Maar je moet wel weten hoe je moet naaien en hoe de machine werkt!

Dus een basiscursus als [url]www.web-garden.be/cursus-html/cursus-html[/URL] heb je in ieder geval nodig.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ah, m'n vorige was een kruispost. :)

Dit krijg ik juist niet te zien, zie screenshot
Dat betekent dan dat je geen uitpak-programma op je computer hebt staan.
In dat geval moet je éérst bv. 7-Zip downloaden/installeren, zoals RHPJS in reactie nr. #28 hierboven zei.
Heb je dat, dan kan je als het screenshot-venstertje weer komt, op de knop "Een toepassing kiezen" klikken en dan naar het 7-Zip programma gaan.
Als ik me niet vergis, is WinRar een probeerversie met een 40-dagen probeerperiode; daarna doet ie het niet meer zonder (betaalde) registratie.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Als ik me niet vergis, is WinRar een probeerversie met een 40-dagen probeerperiode; daarna doet ie het niet meer zonder (betaalde) registratie.

Nee hoor, na de proefperiode kun je winrar zonder te betalen verder blijven gebruiken. Je word wel niet gewaarschuwd als er updates beschikbaar zijn.

Hoi DJD10N,
Goed zo! - Nu kan je gewoon het recept van nr. #30 hierboven volgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan