Welk programma??

Status
Niet open voor verdere reacties.

yacer

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Goeiedag allemaal,
ik krijg sinds kort als ik mijn pc opstart een programma die honderd keer opent en daarna na 20 seconde weer afsluit. Alleen is t probleem dat ik niet weet welk programmaatje is. kunnen jullie helpen??
alvast bedankt!!

~YacerNaamloos.png

Goeiedag Edmoor,
Bedankt voor je reactie. Echter is de pc niet heel snel tijdens het opstarten en loopt ie best wel een beetje vast wanneer ik taakbeheer opstart. En wanneer die taakbeheer een keer opgestart heeft, is het programaatje alweer weg. Hij start m namelijk in heel veel vensters op en sluit ze allemaal af na 15 seconde.
grt

Dan is je PC al 5 seconden sneller dan bij post #1 ;)

In de Windows logboeken want het lijkt op een fout. Zoek daarvoor "logboek" en kijk bij de datum en tijd.

Omdat u dit eerst niet had kan u ook kijken of er opmerkelijke software staat bij Programma's en onderdelen in Configuratiescherm.

Bij de opdracht msconfig en op de tabbladen Opstarten en Services kunnen kleine actieve hulpprogramma's staan vermeld die bijvoorbeeld updaten. Daar kan u proefondervindelijk afvinkjes weghalen.

Wilt u alles zien wat er op de computer opstart, laat dan een (lange) lijst opstellen met AutoRuns van Sysinternals en behandel dat het zelfde als bij msconfig. U zou onbekende namen moeten zoeken met Google maar goed doorlezen zou al kunnen helpen.

Verder wat helpt dat is een systeemherstelpunt.

Zoals eerder geopperd, kijk in taakbeheer naar het tabblad opstarten. Staat daar iets vreemds, vink die dan uit en test het bij her opstarten.
Scannen met een goede malware scanner kan ook geen kwaad.

Natuurlijk staat het tabblad opstarten daarin. En wat daar dan onder staat is geheel afhankelijk van wat er onder andere is geinstalleerd en wordt mee gestart tijdens het opstarten van windows.
Het zou ook een item in de tabblad service kunnen zijn wat dit fenomeen veroorzaakt. Hierin dingen veranderen kan gevaarlijk zijn als je niet weet wat je doet.
Zou eerst maar eens gaan kijken wat er allemaal wordt opgestart en een diepe malware scan uitvoeren met bijvoorbeeld de free versie van mbam.

Wel even op Meer details klikken om dat tabblad tevoorschijn te laten komen:

Taakbeheer.jpg

Het icoontje met de gele, rode en blauwe rechthoekje hoort bij programma's gemaakt door het microsoft .net framework.
Mij lijkt het erop dat je een programmaatje hebt wat slecht geprogrammeerd is door een hobby-programmeur.
Ik zou in eerste instantie niet kijken naar programma's van de grotere firma's.

Laatst bewerkt:
Als Alphamax het bij het juiste eind heeft. Geen ervaring met deze tool. Is niet voor W10. Maak eerst een herstelpunt en systeemkopie.
Anders kijk even naar deze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan