Welk RAM geheugen moet ik hebben?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baveltje01

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Hallo Helpmijers,
Ik heb een vraagje over mijn laptop, de Acer Aspire 5738Z(G)
Ik heb nu 4 GB ram, maar ik vind het te sloom, en ik wil gaan overstappen naar hoger.
Ik heb tot nu toe alleen maar een uitbreiding van 2 GB gevonden, maar dat schiet echt niet op, want dan heb ik nog steeds hetzelfde. Is er een mogelijkheid om TOCH mijn pc een 4/8 GB ram uitbreiding te geven?

Ik heb AIDA gebruikt, om te ondervinden welke dingen ik heb enzoo, en ik krijg het volgende:

Ik heb het op een site gezet, anders wordt het weer zo'n lap met tekst :P
http://www.hollandcraft.nl/problemram

Zouden jullie wat Ram geheugen dingen kunnen opnoemen die passen
{Voor de mensen die het niet snappen: B.v: Kingston 1535267452 xD 4gb RAM (:P)}

Alvast Bedankt,
Baveltje01

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben eigenlijk best wel een veel willen van mijn laptop, en ik heb echt het gevoel dat het niet genoeg is. Ik speel heel erg veel spellen, en vraag veel van
mijn pc

Enneh, virtueel geheugen?? Zou ik wat meer uitleg kunnen krijgen?

Ik heb onder meer gezocht op geheugen.com en ik heb daar toen niets gevonden wat meer was als 2 gb wat volgens hun in mijn Acertje past :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Owkeey, zal ik even doen ;) Had wel even rondgesurft daar, maar zou het nu beter doen. :o
Alvast bedankt, heeft iemand nog iets aan te merken voor morgen (ga nu slaapen :P)

Frank, ik vond de titel eigenlijk wel leuk verzonnen :P
Maar zo ook goed hoor :)
Heb jij nog wat aan te merken?

Ja dat stond op mijn eerdere link ook. Alleen moet je even rondsurfen en kom je hier uit.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Change-the-size-of-virtual-memory

Kan ik dus eigenlijk gewoon elk mogelijke grootte toewijzen ?
Sorry dat ik er zo weinig van snap, ik probeer zo veel mogelijk te leren :)

Kan iemand nog kijken of hij wel een uitbreidingswerkeheugen van 4 gb kan vinden, of is de enige oplossing de virtuele op te hogen?

Ik wou dat namelijk een keer doen voor mijn server, maar toen luktte het niet :(

Bedankt voor jullie actiefheid :)

Nee hoor je kunt natuurlijk gewoon wat uitbreiden dat is geen probleem. Advies ga even naar de winkel die zetten dit er voor je bij. Ik weet niet hoe oud je acer is maar is hij al aardig in de jaren dan zou ik er niet teveel geld aan besteden. Ook advies in winkel.

Vergelijkbaar Acer, alleen hale ze hier deze uit elkaar en op het laatst stoppen ze de RAM erin. Leuk om te kijken hoe dat ding van jou in elkaar zit.

http://www.youtube.com/watch?v=f_a531XBbtg

Laatst bewerkt:
Ik heb hem al een keertje uit elkaar geschroefd hoor :P
Maar maar maar...... Mijn laptop heb ik 2 jaartjes terug gekocht, is dat al oud? :P

Nou nee niet echt, alleen bij zeer intensief gebruik is het een ander verhaal. Ja dat is wel leuk hoe zo'n ding er van binnen uitziet, maar je komt er dus echt wel uit heb ik in de gaten. ;)

Ik ga even wachten op een terugmailtje van een site, geef jullie wel een statusupdate :P
Thanks manamana voor je actiefheid :)

Ik heb nu 2x 4gb ram gekocht :) en binnen
Ik ga nu kijken of het werkt :)
Groetjes
Baveltje

een ram upgrade gaat het spelen van games met deze laptop niet doen verbeteren je processor is te traag en je videokaart is totaal niet geschikt voor gaming
het eenige wat ram zal doen is het sneller renderen van videomateriaal of het gebruik van heel veel applicaties (rond de 20 tegelijk)

verder zijn laptops uberhaupt niet echt geschikt voor gaming en upgrade zit er niet in want al die dingen zijn op je moederbord gesoldeert

Laatst bewerkt:
Ok, nu even een goed antwoord:
Ik had 8 Gb RAM binnen, en ook natuurlijk eringestopt.
Maar toen schrok ik me kapot, want m'n laptop startte niet op, hij liet de fan wel draaien, maar ondernam geen actie
Dus ik boos en wanhopig ReplaceDirect's klantenservice gebeld, en kreeg aangeboden om hem te laten maken
Ik ben dus vandaag alles goed gaan nakijken, en ontdekte iets:

Volgens Kingstons verpakking moet de ram klikken. (Deed het bij mij dus echt niet
Had m'n moeder ernaar laten kijken (die heel erg goed is in secuur en precies werken)
En toen klikte hij wel

Dus ik wanhopig m'n laptop aanzetten, en jaahoor! Mijn pc 8 gb ram hebben, en het draait beter dan ooit!

Ik vind die comment 2 naarboven een beetje niet kloppend, want ik dus Battlefield 3 pakken uit de kast, die ik nog niet kon spelen op m'n oude, en draait nu enorm en met maar een beetje lag. Ik vind mijn pc goed genoeg, en ik hoef er natuurlijk geen NASA spaceshuttle mee te besturen, dus ik ben er hardstikke tevreden mee.

Dus: http://www.replacedirect.nl !

Groetjes Baveltje

(Enneh, moren sluit ik deze topic, zet er nog maar in wat je kwijtwilt :)

Enneh, nog iets
Thanks Manamana voor jou goede uiteg! :thumb:

Laatst bewerkt:
tuurlijk :)
een leek zal het verschil niet zien totdat het pas echt uit gaat maken
Battlefield 3 ga jij niet spelen met die laptop

klikerdeklik een benchmark van je videokaart
je videokaart heeft zelfs al moeiten met de sims 3

Laatst bewerkt:
En daaarom Ben ik NU battlefield 3 aan het spelen :O
Niet gedacht hej, maar voordat ik ruzie krijg, ga ik topic sluiten
Enneh, als ik het zelf SPEEL! Hoe kan het dan niet werken....

Hallo Baveltje. Hahaha. Succes ermee en je krijgt hier geen ruzie hoor. Bedankt voor de terugkoppeling. En speel ze he. :thumb:

speel jij lekker met 15 fps lol
[video=youtube;j-9Bv-HlSBQ]http://www.youtube.com/watch?v=j-9Bv-HlSBQ[/video]

resolutie op 640x480 en alles op low
jou videokaart maarjah...

FYI: een fps onder de 30 is niet speelbaar voor een mens

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik dan geen mens ben.. Speel inderdaad niet op HD, duhh
Je wilt zeggen dat Firestorm wel kan Battlefielden?
Firestorm, hou alsjeblieft op om te zeggen dat m'n pc bakt!

Voor mij is mijn Acertje het beste, kan geen Alienware tegen op
*kuche kuche* (Jaa, eigenlijk kan niemand er tegenop, behalve, ja, een Alienware, EN de pc van MaraMara, (Die is gewoon vet :) ))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan