welk soort geheugen heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvessen

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
ik wil mn pc gaan uitbreiden met meer geheugen omdat dan mn internet sneller schijnt te gaan. Nu vraag ik me alleen af wat voor geheugen hier in moet. het gaat hier over:

compaq deskpro
200 mhz
met nu nog 32 mb-ram

iemand die me kan helpen???

Greetz Kor

ja, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik wil er nog 128 bij zetten maar je hebt allemaal verschillende soorten geheugen: ddr sd enz. Dus welke daarvan moet ik hebben??

Greetz Kor

Persoonlijk denk ik dat de snelheid van je internet niet heel veel verband heeft met je intern geheugen. Het enige voordeel met extra geheugen zou kunnen (wat internetten betreft dan) zijn dat je browser (Opera, Netscape, Internet Explorer, ...) sneller werkt/reageert...

Volgens mij is het geheugen in jouw pc van het SDRAM-type geheugen. De werkt waarschijnlijk op 66Mhz. Je zou er dus nog 128mb bij kunnen doen van het type SDRAM PC133-geheugen. Deze werkt dan wel op 66Mhz ipv de eigenlijke 133Mhz.

ok dus sdram 133 mhz. en ik lees ook van alles over aantal pins op de geheugenchip. wat houd dat dan allemaal in?

GreetZ Kor

eeh, is dat nog weer iets speciaals dan? waar moet ik dan op letten?

Greetz Kor

Merkgeheugen (Kingston etc) en geheugen waarbij specifiek 'Compaq' vermeld is moet erin werken, deze zijn echter wel wat duurder.

Probeer het eens met deze memoryconfigurator.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan