Welk systeem is beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eejtje

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Berichten
5
Hallo allemaal,
mijn huidige pc is in slechte staat en ben van plan een nieuwe aan te schaffen. Ik wilde graag een 2e handse door een tekort aan geld : p

Dus heb twee gevonden en wilde ik weten of ze goed zijn. Ik ben van plan de pc te gebruiken voor internet, beeldbewerking/videobewerking, het bekijken van films en een aantal spellen (niet per cé de nieuwste).

De eerste pc die ik heb gevonden voor e350,-

De inhoud van deze PC is alsvolgt:
Behuizing: Shuttle SN95G5 Barebone (S939)
De shuttle is voorzien van de Nforce3 chipset en kan Dual-channel DDR 400/333 geheugen aan. Verder zit er een 6 kanaals onboard soundcard op en ook een 10/100/1000 Netwerkkaart.
Verder heeft de shuttle de volgende aansluitmogelijkheden:
2 x ATA133 headers
2 x Serial ATA 150 headers
1 x FDD header
1 x 5.25" storage bay
2 x 3.5" storage bays
8X AGP Slot
2x PCI Slot

Voor meer info: http://global.shuttle.com/Product/Barebone/SN95G5.asp

Processor: AMD 64 3500+
Geheugen: 2x512MB DDR2 400 geheugen in dual channel setup
Videokaart: BFG 7800 GS OC
Dit is de absolute toppers onder de AGP kaarten. Het is de snelste AGP kaart die gemaakt is en al helemaal omdat deze reeds overclocked op de markt is gezet door BFG.

Voor meer info en benchmarks: http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware.../bfg7800gs_agp/ of http://techreport.com/articles.x/9335/1

Geluidskaart: Creative Audigy 2
HDD: 2x SATAII 320GB = 640GB Totaal
DVD+RW: NEC3540 16x DVD Brander

De tweede pc (ook e350,-) is een hp pavilion S7630.nl slimline desktop pc
c00461398.jpg


Processor
Processor-kloksnelheid 1600 MHz
Chipset Intel 945GT Express
Processor Intel Core Duo T2050
Processorfamilie Intel Core Duo
Processor systeembus 533 MHz
L2 cache 2 MB

Geheugen
Intern geheugen 1024 MB
Geheugenslots 4 DIMM
Intern geheugentype DDR2 SDRAM
Geheugenkaart-eenheid 9-in-1

Videogeheugen
Grafische adapter NVIDIA GeForce 7500 LE TurboCache
Maximum geheugen grafische adapter 512 MB

Schijf
Opslagcapaciteit 250 GB
Harde schijf-interface SATA
Rotatiesnelheid 7200 RPM

Optische drive
Soort optische drive DVD±RW DL
LightScribe ja

Audio
Audiosysteem Intel High Definition Audio 7.1

Gewicht en omvang
Breedte 110 mm
Diepte 322 mm
Hoogte 245 mm
Afmetingen B x D x H 110 x 322 x 245 mm
Gewicht 6600 g
Type behuizing Mini Tower

De laatste echter heeft wat nieuwe onderdelen erbij gekregen: de processor
(intel core 2 duo T5500) , het geheugen (KINGSTON 2x1GB 667MHz DDR2 SO-DIMM)
en de videokaart (Nvidia Geforce 8400GS). Deze zijn nog splinternieuw en hebben nog 12
maanden garantie.

Dus wat ik wil weten:
-is pc1 goed (voor 350euro)?
-is pc2 goed (voor 350euro)?
-welke is beter?
-en een vraagje over de tweede. Ik vroeg me af of er geen conflicten bestaan tussen de hardware van de 2e pc. Ik heb gelezen dat geForce 8400GS best krachtig is en daarom veel koeling nodig heeft en voeding oid, maar degene die deze pc verkoopt heeft die er zelf niet bijgekocht.

alvast bedankt!
groet,
M.
 
Als ik moest kiezen dan zou ik voor de 2e gaan, omdat deze moderner is en dus ook nog wat upgrade-mogelijkheden beidt.

Je zult echter wel even na moeten vragen wat voor voeding daar bij komt. Eentje van 450+ Watt is wel aan te raden.
 
bedankt voor je antwoord. Ik ben echter niet van plan om later up te graden. Vroeg me wel af of de videokaarten veel van elkaar verschillen. En de snelheden van de pc's.

De tweede pc heeft een standaardvoeding, alleen weet ik niet hoeveel watt dat gebruikt.
 
Zo te zien heeft de 2e pc een PCI-E aansluiting voor je videokaart en de 1e een AGP. PCI-E is sneller qua overdrachtsnelheid en aangezien dat type al meer dan een jaar bestaat zijn daar vernieuwde technologieen in toegepast, o.a. DirectX10 welke de 8400GS volgens mij ondersteund.

Ook de Intel Core 2 Duo is sneller dan die AMD 64. O.a omdat die AMD geen dual-core is.
 
Even niet vergeten dat de processor in de tweede in principe gemaakt is voor een laptop/notebook, Socket M....

Daarnaast heeft de videokaart van de tweede Turbocache en dat kan redelijk wat van je interne geheugen afsnoepen...

Ik zou ze eerlijk gezegd allebei niet kopen...

De eerst is een Shuttle barebone, in principe gemaakt als media center behuizing, beetje klein en krap allemaal, moeilijk (duurder) om eventuele onderdelen te vervangen ook en verouderd systeem.

De tweede is, naast bovengenoemde zaken, een HP en die zou ik nooit kiezen o.a. i.v.m. compatibiliteits-problemen met eventueel vervangende onderdelen.

Maar goed, dat is dus wel MIJN mening...

Koop dan bijvoorbeeld iets als dit, NIEUW MET GARANTIE voor 299,- euro...

1 Processoren / CPU's AMD Athlon 64 AM2 X2 4000+ 2,1 Ghz 1MB
1 Hard disks HDD MAXTOR 160Gb SATA II 8Mb 6Y160M0
1 Geheugen Dane Elec 1Gb 1024Mb DDR2 PC2 5300 / 667 DIMM (C25)
1 Moederborden ECS, Nvidia M-M AM2 ATX, 10/100/, PCIX, 7.1 Sound, Sata
1 Videokaarten Nvidia Geforce 6100 / 3D / 256Mb Shared-onboard
1 CD / DVD Lite on DVD+/-RW Dual Layer DH-20A1P-45C 20x zwart bulk, met Nero 7 software
1 Invoer Apparaten GMB KB-8300SB Toetsenbord (met 18 extra Media Toetsen)
1 Behuizingen/Voedingen X-Gear Nuovo case, 45 All-in-1- Internal CardReader 2,0, 2x USB 2,0 & Audio front, 400W PSU, Black Zilver
1 Speakers GMB Speakerset Black/Silver 240 Watt
1 Invoer Apparaten GMB Optical mouse 800DPI PS2 Scroll Black
1 Assemblage
1 2e jaar garantie op hardware (bij YS systemen)

Ben je 50,- euro goedkoper voor een moderner en nieuw systeem. Spaar je 50,- euro uit, spaar je beetje bij en plaats je moderne videokaart en ben je voorlopig weer helemaal klaar!
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reacties. En wat vinden jullie van deze (ook voor 350)? Is deze beter dan die HP?

amd64 3700+
gigabyte k8 triton moederbord, pci-express aansluiting, dualchannel geheugen, ondersteunt ook dualcore proccesors, 8- ch audio 6x usb 2.0

videokaart: gf 7800gt 256mb ddr3 pci-express
2gb werkgeheugen
250 gb 16mb 7200 hardschijf sata2
600 watt voeding
dvd speler
dvd brander
windows xp- pro voorgeinstalleerd
 
Even niet vergeten dat de processor in de tweede in principe gemaakt is voor een laptop/notebook, Socket M....

Daarnaast heeft de videokaart van de tweede Turbocache en dat kan redelijk wat van je interne geheugen afsnoepen...

Ik zou ze eerlijk gezegd allebei niet kopen...

De eerst is een Shuttle barebone, in principe gemaakt als media center behuizing, beetje klein en krap allemaal, moeilijk (duurder) om eventuele onderdelen te vervangen ook en verouderd systeem.

De tweede is, naast bovengenoemde zaken, een HP en die zou ik nooit kiezen o.a. i.v.m. compatibiliteits-problemen met eventueel vervangende onderdelen.

Maar goed, dat is dus wel MIJN mening...

Koop dan bijvoorbeeld iets als dit, NIEUW MET GARANTIE voor 299,- euro...

1 Processoren / CPU's AMD Athlon 64 AM2 X2 4000+ 2,1 Ghz 1MB
1 Hard disks HDD MAXTOR 160Gb SATA II 8Mb 6Y160M0
1 Geheugen Dane Elec 1Gb 1024Mb DDR2 PC2 5300 / 667 DIMM (C25)
1 Moederborden ECS, Nvidia M-M AM2 ATX, 10/100/, PCIX, 7.1 Sound, Sata
1 Videokaarten Nvidia Geforce 6100 / 3D / 256Mb Shared-onboard
1 CD / DVD Lite on DVD+/-RW Dual Layer DH-20A1P-45C 20x zwart bulk, met Nero 7 software
1 Invoer Apparaten GMB KB-8300SB Toetsenbord (met 18 extra Media Toetsen)
1 Behuizingen/Voedingen X-Gear Nuovo case, 45 All-in-1- Internal CardReader 2,0, 2x USB 2,0 & Audio front, 400W PSU, Black Zilver
1 Speakers GMB Speakerset Black/Silver 240 Watt
1 Invoer Apparaten GMB Optical mouse 800DPI PS2 Scroll Black
1 Assemblage
1 2e jaar garantie op hardware (bij YS systemen)

Ben je 50,- euro goedkoper voor een moderner en nieuw systeem. Spaar je 50,- euro uit, spaar je beetje bij en plaats je moderne videokaart en ben je voorlopig weer helemaal klaar!

dank je mrmusic. zal er over nadenken. maar waar is deze te verkrijgen?

edit: heb het al gevonden http://www.completer.nl/pages/page.aspx?p=10&mid=143

maar hier zit geen OS op nietwaar? Dan moet ik die apart aanschaffen, kost me ook weer veel geld. bovendien denk ik niet dat 1024mb voldoende is aangezien ik aan beeld- en videobewerking doe. Ook daarom dat ik een pc met een betere videokaart zoek. En 160GB vind ik ook niet voldoende.
Toch bedankt : )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan