welk systeem is het best??

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinry

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2004
ik heb de volgende systemen gevonden en nou is mijn vraag welke is beter??,

wat ik vooral met de computer wil gaan doen is: Nieuwe games spelen,muziek luisteren,website onderhouden, werkstukken/verslagen maken

kunnen jullie mij vertellen welke van de 2 systemen het best is voor dit gebruik? en als ze er niet voor geschikt zijn wat er dan aan moet worden verandert zodat ze wel geschikt zijn?

Systeem 1 is:
AMD Athlon Xp 2000+ systeem met Biostar M7NCD mainboard, Nvidia Nforce2 chipset, 5 x PCI, 1 x AGP, 4 x USB 2.0, 2 x DDR333, tot AMD XP 3000+, 8 x AGP
256 Mb DDR-RAM PC3200 geheugen DDR400
64 Mb Geforce MX400 chipset AGP kaart
17 inch monitor, dp. 0.28 mm, 70 Khz
1.44 Mb floppydrive
40.0 Gb IDE harddisk UDMA 100, 7200 rpm
Inno HQ ATX miditower behuizing zilver of blauw
Logitech Classic PS/2 keyboard
Microsoft PS-2 Wheel mouse incl. mat geluidskaart geïntegreerd, 300 Watt Vega 650 luidsprekerset
52 Speed cd-rom speler, geintegreerde 10/100 Mbit netwerkkaart
Windows Xp Home NL OEM pakket, incl. licentie en cd-rom
Panda Titanium Antivirus 2004 OEM incl. 1 jaar updates, PowerQuest Drive Image

Systeem 2 is:

Intel Celeron 2000 128Kb systeem met Biostar P4VTB mainboard, VIAPT800 chipset, 5 x PCI,
1 x AGP, 4 x USB 2.0, 2 x DIMM bank, tot Pentium 4 3600 Mhz, 800 FSB, S-ATA, LAN
256 Mb DDR-RAM PC3200 geheugen DDR400
64 Mb Geforce MX400 chipset AGP kaart
17 inch monitor, dp. 0.28 mm, 70 Khz
1.44 Mb floppydrive
40.0 Gb IDE harddisk UDMA 100, 7200 rpm
Inno HQ ATX miditower behuizing zilver of blauw
Logitech Classic PS/2 keyboard
Microsoft PS-2 Wheel mouse incl. mat geluidskaart geïntegreerd, 300 Watt Vega 650 luidsprekerset
52 Speed cd-rom speler, geïntegreerde 10/100 Mbit netwerkkaart
Windows Xp Home NL OEM pakket, incl. licentie en cd-rom
Panda Titanium Antivirus 2004 OEM incl. 1 jaar updates, PowerQuest Drive Image

Alvast heel erg bedankt!!

heinry

mag ik je er op wijzen dat je niet de enige bent die graag iets wilt weten en het zeker not done is om na 21 minuten al te vragen "niemand"?

Geduld is een schone zaak mijn vriend ;)

mm ok maar als er alle berichten wel word gepost en de mijne niet?? :confused:

Je hebt je vraag net gesteld en meteen geef je de hoop alweer op? Er zijn gerust wel mensen die reageren hoor.

Maar de eerste vraag zoals altijd: Wat wil je ermee gaan doen?

Groetâh,
Timothy

-- : edit : ---

Sorry vraag niet goed gelezen... Als je de nieuwste games op een aanvaardbare kwaliteit wilt gaan spelen moet je toch echt meer geheugen erin hebben en het belangrijkste voor games: Een snelle grafische kaart. Een GF 4 mx is echt helemaal NIX voor games, dus zou ik al minimaal denken aan een fx 5600 om een beetje te kunnen gamen. Voorderest is de AMD processor meer geschikt voor games dan Celeron processors.

Om muziek te kunnen luisteren en om verslagen te kunnen maken is dit wel genoeg. (nouja, misschien 512 MB geheugen ipv 256 dan gaat het helemaal lekker soepel)

-- : edit : --

Laatst bewerkt:
ok dus alleen meer geheugen en (veel) betere videokaart?

Yup, is wel handig als je games wilt gaan spelen. Ik zie ook dat je moederbord van de AMD processor veel hoger ondersteund. Dan lijkt het me handig om daar ook gebruik van de maken. Neem dan bijv. een athlon 2600. Zijn op dit moment niet zo duur, maar dat ligt er natuurlijk ook aan of je budget dat toelaat.

Succes,
Timothy

nou eigenlijk ligt deze pc precies in mijn budget maar ik wil er echt games op gaan spelen dus dan moeten er maar een paar euries bij

ik ben ook lid van het faqman forum (hoop dat je dat niet erg vind) maar daar zijden ze dat deze pc een ideale pc was die je later nog lekker kon uitbouwen als de processoren die nu splinternieuw zijn iets ouder zijn en goedkoper zijn.

Ja, die celeron die kan je nog upgraden naar een P 4, dat is wel zo, maar de AMD kan je ook wel upgraden, maar dan niet naar de nieuwste... Maximaal wat op dat AMD mobotje past is een amd 3000.

Dus als je van plan bent om in de toekomst over te stappen naar een P 4 (pentium 4) dan zou ik die met de celeron processor nemen en daar dan nog wat extra geheugen bij zetten en een snellere videokaart. Met die celeron processor red je het denk ik nog net aan met de recente games, maar ik zou maar even wachten tot een echte professional jou een tip geeft. ;) (en die zijn hier meer dan genoeg)

haha ok of twijfel je aan jezelf (nee toch)

en dat er zat prof's zijn op dit forum daar twijfel ik dan weer niet aan :D maar ik begin nu wel te twijfelen welke pc ik ga nemen maar we wachten rustig af!

in ieder geval bedankt voor de tips enzo die je hier gegeven hebt!!

Mja, ik twijfel er alleen over of die celeron de nieuwste games nog een beetje trekt...

Maja een 2600 AMD Athlon XP processor is op dit moment ook niet zo duur hoor.

Oja, nog erg handig voor consumenten die prijsbewust een pc willen kopen. www.tweakers.net/pricewatch

ok zal er es gaan kijken maar van die Celeron weet je niet zeker of die de nieuwste games aankan maar weet je dat van de AMD wel dan??

en anders neem ik gewoon en AMD 2600

AMD kan in ieder geval wel de nieuwste games aan. (nog net aan) Maar als je ruim genoeg wil hebben zou ik zeker een 2600 nemen, dan kan je ook weer even vooruit.:thumb:

Groet,
Timothy

ke thanx dan ben ik er iig wel uit welke processor ik neem een AMD 2600...

Geplaatst door heinry
ke thanx dan ben ik er iig wel uit welke processor ik neem een AMD 2600...

Goede keuze. Alleen al voor het prijsverschil neem ik aan.
Het biostar motherboard ken ik niet, misschien moet je eerst eens verder kijken. Vooral naar andere motherboards
Geheugen is belangrijk, zeker voor games. zowel op het MB als op de grafische kaart!

Ik heb nu 2 amd pc's met 2600+ processor en dat bevalt erg goed. Maar ik speel geen action games. alleen af en toe Anno 1503.

succes met je keuze.

Frans

Dan dien je nog te kijken naar een andere videokaart die tenminste 128mb geheugen heeft en nog even doorsparen zodat je ook 512mb intern geheugen hebt.

Wat is je budget eigenlijk? Kan handig zijn als er iemand het bedrag weet en voor jou daarvoor een pc op papier zou kunnen samenstellen

Geplaatst door m@rio

Wat is je budget eigenlijk? Kan handig zijn als er iemand het bedrag weet en voor jou daarvoor een pc op papier zou kunnen samenstellen

Op de site van DELL kan je dat leuk uitproberen! En dan kijken waar je ongeveer dezelfde setup voor (veel) mider kan krijgen! :p

Moet kunnen lijkt me, gezien de prijzen van DELL...

Frans

nou mijn budget is niet zo bijster groot ik heb ongeveer rond de €650,- (ik ben 16) maar ik probeer er het meeste uit te halen

die processor neem ik ook omdat het prijsverschil niet zo gigantisch groot is en T._de_vries mij het advies gaf om die te nemen.

Ik wil zowieso een vidiokaat met minimaal 128mb en als het ff kan natuurlijk liever met 256mb en als je een goed betrouwbaar bedrijfje weet in Overijssel wil je dat dan ff posten (ik weet niet of dat mag) maar dat zien we dan wel weer :D

ja das wel een goed idee maar heb je met DELL ook het zelfde probleem als met Packard Bell dat je je pc alleen kan terugzetten met de cd's die PB er bij levert?

Die 650 euro... Is het de bedoeling dat er dan ook een monitor bij zit? Ik heb toevallig vanmiddag voor mezelf een berekening gemaakt wat ik kwijt zou zijn voor een leuk pctje, maar ik heb al een kast, monitor, toetsenbord en muis. P.S. ik ben 14... :) dus ik kan ook nog wel een tijdje sparen... :(

nou als het kan natuurlijk wel maar er moet iig een toetsenbord en muis bij zitten een monitor kan ik elders wel goedkoper krijgen via m'n ma's werk :D

owja by the way :p niet om te slijmen ofzo hoor maar ik word hier sneller,netter en beter geholpen dan op forum.faqman.nl das dus een compliment voor helpmij.nl:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan