Welk systeem voor kind van 5???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Hallo beste mensen,

Ik heb eigenlijk 2 vragen waar ik graag een antwoord op zou willen:

• Een vriendin van mij wil graag een PC kopen voor haar 5 jarig zoontje. Ze wil hem graag educatieve spellen laten spelen en hem zo dus spelenderwijs het PC gebeuren onder de knie te laten krijgen. Aan wat voor een systeem moet ik dan denken??? P1 of 2. En wat zou ze er max. voor moeten betalen??
  • Ik heb geen verstand van laptop's maar wil er wel 1 kopen. Ik wil er graag Office dingen mee doen en op het WWW kunnen. De office documenten wil ik ook graag ter plekke kunnen printen. Wat zijn de minimale eisen voor zo'n laptop en welk merk/prijs verhouding is de beste???

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten Daan

het is altijd moeilijk om aan te geven wat voor systeem, het gaat erom wat zij wil voor haar kind van 5 ,ze wil denk ik geen nieuwe pc kopen, en dat hoeft ook eigenlijk niet, educative spellen, kun je best spelen met een pentium 2 alleen zijn er tegenwoordig spellen die meer vragen dus altijd kijken achterop de cd roms wat de minimale systeem mogelijkheid is om het spel te spelen, ik denk dat je dan ongeveer 400 euro kwijt bent! en wat de laptop aangaat is dat moeilijk moet hij ook heel lang meegaan, wat ga je er mee doen! allemaal vragen die belangrijk zijn. dus?

wil je er een computer kopen voor een kind van 5?

weet je daar zelf heel weinig of niks van?

dan is het net zoiets als een brommer voor hem kopen. Besef wel dat een comp waar een kind achter zit om de haverklap niet meer goed werkt. En iemand moet de spellen installeren en zo kind hierin wegwijs maken.

Dan kan je denk ik nog beter nintendo of sega kopen.

Wil je een computer kopen voor een kind van 5? Weet je daar zelf heel weinig of niks van? dan is het net zo iets als een brommer kopen besef wel dat een comp waar een kind achter zit om de haveklap niet meer goed werkt E n iemand moet de spellen installeren en zo kind hierin wegwijs maken dan kan je nog beter nintendo of sega kopen

nou ik vind dit raar wat je zegt! heb je wel eens gehoord van vallen en opstaan? ik denk juist dat je het goed leerd als het een aantal keren is fout gegaan met de pc! het is het zelfde als schaatsen of fietsen, vallen en opstaan!

Geplaatst door ivana
wil je er een computer kopen voor een kind van 5?

weet je daar zelf heel weinig of niks van?

Ivana,

Ik weet heel veel van computers, maar het gaat niet om mij maar om dat jochie....

Mijn gebruik van de PC is heel anders (fotosoep, flash , dreamweaver enz, enz)
Dat jochie leert nu al met een PC omgaan op school en zijn moeder wil dat ie ook thuis lekker kan klooien op de PC.
Wat dat betreft heeft Seeburg gelijk.

Ik volsta niet meer met een PIII vanwege de progjes die ik gebruik (en de spellen), maar zo'n jochie hoeft toch niet een "zwaar" systeem te hebben???

en wat de laptop aangaat is dat moeilijk moet hij ook heel lang meegaan, wat ga je er mee doen! allemaal vragen die belangrijk zijn. dus?

Laptop hoeft niet echt lang mee te gaan. Hert is ff kijken of het bevalt.
En zoals ik al zei: wil er voornamelijk Office dingen op doen zoals Word en Exell....dus

Hopelijk is het wat duidelijker!

Groeten Daan

Geplaatst door seeburg100
nou wat de laptop aangaat zou ik eens op www.marktplaats.nl kijken! daar staan er zat aangebode, maar kijk wel uit wat je koop!
Dat had ik gisteren dus al gedaan ;) ! Er was zoveel verschillend aanbod met zoveel verschillende prijzen, dat ik dacht: mischien kunnen ze op HelpMij, mij een richtlijn geven wat betreft prijs en kwalteit.

Daan

Kun je niet een klein netwerkje aanleggen, tussen je eigen(?) pc en die van je zoon: Jij je P4 3,06Ghz HT, eigen 9700Pro...je zoontje z'n eigen...uhm Celeron met een TV-out videokaart op de tv met joystick in de geluidskaart naast de boxen. (hehe)
merlin.gif

ps een laptop kan kapot...

Ja dat zou wel werken alleen is het niet mijn zoon en hij woont in Aalsmeer en ik in Utreg.

Helaas maar bedankt voor het meedenken!

Groeten Daan

Laat ik nu toevallig gisteren een pc op de marktplaats hebben geplaatst. Helaas kan je een subpagina van de marktplaats niet doorlinken, dus hieronder de tekst van de "advertentie". Er heeft tot nu toe 1 "malloot" op mijn oude pc geboden. (Ik heb 'm niet eens geantwoord) Die "malloot" denkt dat 'ie voor 75 euro een uiterst complete pc kan verkrijgen..........

Op 29 januari op de www.marktplaats.nl geplaatst:
(advertentie regel : uiterst complete pc)

Uiterst complete pc, neerzetten en perfect werken!

Gateway 2000 desktop PC
processor : 166 Mhz (sept. 1996)
64 MB intern geheugen
8 GB Harddisk (2x 4 giga op C en D partitie)
geluidskaart : Ensonic Soundscape Vivo
Speakers : 2 + 1 subwoofer Altec Lansing ASC40
Videokaart : 2 MB S3 Trio64V+
CD speler : Mitsumi FX320S !B (32-speed)
Brander : Gateway2000 (Philips) 4x4x24 (medio 1999)
Modem : intern : Euro Viva 28.8 comm. center PNP (Data / Vax / Voice)
Monitor : Gateway2000 Triniton 15'' (Sony)
Toetsenbord : Gateway2000 natural keyboard
Mouse : MS compatible mouse
Microfoon : voor Voicemodem (als antwoordapparaat)
compleet met boekjes en alle kabels.

Geinstalleerde software : Win98SE, Office97, Easy CD Creator 5.1 Platinum NL,

Meegeleverde software : Win95 + licentie, Office95 (Pro) + licentie, MS Encarta, diverse Gateway2000 installatie CD's.

Vanzelfsprekend compleet geinstalleerd en werkend te bekijken. Prijs : 175 €.

En wat ik er in de advertentie niet bij heb gezet:
deze pc was mijn pc tot januari 2002, m.a.w. ik was ermee op het internet (ook HIER) en draaide games alles Settlers I, II en III en de Red Alert serie.

En het allerbelangrijkste van deze pc vergat ik nog:

deze pc laat zich o zo gemakkelijk installeren :
booten met de 98 cd en na de installatie zijn er twee "uitroeptekens" in apparaatbeheer ; 1tje bij de modem en 1tje bij de geluidskaart. Daarvoor worden dan de door Gateway2000 meegeleverde diskettes gebruikt en 5 minuten later is deze machine 100 % "operationeel".

Laatst bewerkt:
Geplaatst door seeburg100

nou ik vind dit raar wat je zegt! heb je wel eens gehoord van vallen en opstaan? ik denk juist dat je het goed leerd als het een aantal keren is fout gegaan met de pc! het is het zelfde als schaatsen of fietsen, vallen en opstaan!

dat ben ik met je eens, het is alleen nu nog heel lang vallen en opstaan voor de ouders, en niet voor dat jochie. Wat ik met mijn antwoord wou zeggen, was dat ze erbij stil staan dat het hun veel tijd gaat kosten. Als ze het willen en leuk vinden, dan is er niks mis mee. Alleen als je het zelf niet leuk vindt of geen tijd voor hebt dan verandert zo comp binnen no-time in nutteloos stuk ijzer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan