welk systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
even wat advies nodig.

welke van de twee onderstaande systemen zouden jullie kiezen en waarom?
het systeem met de amd is 50 euro goedkoper!

*pentium 4 2,60 GHz 800FSB 512KB
albatron moederbord:PX865PE Pro i865PE ddr400
harddisk: WD 120 GB S-ATA U150 7200RPM 8MB cache
XFX Geforce FX5200 128MB TV AGP 8x OEM

of

*AMD Ahtlon XP 2700+ 333FSB
asus moederbord A7V8X-MX XP3200+ SPIRE ULN
harddisk: WD 120 GB UDMA100 7200RPM 8MB cache
Connect3D ATI Radeon 9600 pro 128MB DDR

de rest van de computer is het zelfde samengesteld.

het systeem met de pentium-processor is ook te koop met een asus-moederbord type p4p800 de luxe en de connect3d 9600pro videokaart.deze is helaas wel 130 euro duurder als het hierboven beschreven pentium systeem.

mario

de pentium gaat in principe langer mee door een lagere temperatuur, zegt men computerboer ...

Moeilijke keus.

Ik zou toch de AMD nemen. AMD bevakt mij prima. Ik heb voorkeur voor het asus MOBO en ook de videokaart van de AMD heeft mijn voorkeur, al zou ik liever gaan voor de 9700 of de 9800.

De pentium heeft mi het leukste mobo.

Maar ook voor de toekomst zoals die er nu uitziet in computerwereld zou ik voor de 800fsb gaan.

Pentium is bijna altijd wel iets duurder maar in dit geval zit er een moderner mobo in met die 800fsb.
Als je een nieuwe pc koopt vind ik een redelijk modern mobo sowieso altijd een pre.

Ook is s-ata in principe sneller...hoewel je daar in de praktijk misschien minder van merkt.

Omdat het een 865PE [is een van de meest uitgebreide mobo's] is vermoed ik dat er hier ook firewire mogelijkheden opzitten en dat zal in de toekomst toch wel in gaan raken voor al op het gebied van video is het nu al populair vanwege de snelheid.

Ook zit hier PAT op [Performance Acceleration Technology ] met snellere communicatie tussen cpu en geheugen en overige apparaten.

De videokaarten gaan een beetje gelijk op vind ik.

Ook qua specs vind ik de pentium een betere keuze....en dat is niet omdat ik amd niet goed vind [voordat die discussie weer oplaait]

Als je even vertelt wat je er allemaal mee wilt kunnen doen kunnen we je misschien meer vertellen.

Greetz
H

PS hier staat nog een leuke tabel
http://www.hardware.info/reviews.php?id=429&page=16

Laatst bewerkt:
wat ik ermee wil gaan doen,valt denk ik wel mee.

ik doe nu redelijk veel met programma's als autocad en photoshop, wil misschien ook wat gaan doen met videobewerking en wil hem misschien gaan gebruiken als videorecorder samen met een dvd-brander en tv-kaart.

voor de rest valt het wel mee,beetje internet en misschien wat films of zo downloaden.

heb momenteel een pentium3 met onboard video op het moederbord en maar 1 pci slot en een harde schijf van 10GB.deze is aan vervanging toe.vandaar dat ik aan het kijken ben naar een ander systeem.

het hoeft niet het duurste en het snelste te zijn ,maar toch redelijk van deze tijd.zodat ik weer een jaar of 5 vooruit kan.

mario

Voor video bewerking zou een pentium beter zijn snellere reken snelheid.
Zelf draai ik met amd 1800 en bewerk ik ook video's nooit geen problemen gehad en de levens duur zegd mij niets want binnen en paar jaar is het systeem weer verouderd dus ten koste van de levens duur allemaal verkoop praatjes.

Tja...ik zou toch voor de pentium gaan.
Helemaal als je firewire kan gebruiken straks ivm je videobewerkingen. Aan die doorvoersnelheid kan geloof ik nog niets tippen.

We horen het wel als je hebt kunnen kiezen.
Succes
H

maar wat is nu het verschil tussen de videokaarten?

ik denk dat de 9600pro een stuk beter is als de andere,maar hik een beetje tegen de meerprijs van 100 euro aan.

is hij nu zoveel beter of valt dit wel mee?

bij het stukje van "hehe"staat:

"De videokaarten gaan een beetje gelijk op vind ik"

Als de ATI 9600 € 100 duurder is dan de Gefroce 5200, dan zou ik voor de Geforce gaan. Ik heb hier een pc staan met de GF 5200, op zich werkt het allemaal. Hij kan echt alle spellen aan. In een nieuwere PC heb ik de ATI Radeon 9800 zitten, dan zie je wel verschil. De 9600 is in ieder geval niet € 100 meer waard dan de 5200.

bedankt voor je advies wim,

nu alleen het moederbord nog.

het wordt dus binnenkort de pentium met de geforce-kaart,nu alleen het moederbord.

de albatron of voor 30 euro meer de asus?

Zijn de moederboarden wel uitwisselbaar? hehe was er redelijk overtuigend in dat de albatron beter was. Als hij dan ook nog € 30 goedkoper is..... Mijn voorkeur voor de Asus was puur gericht op het merk.

sorry,

het gaat om twee moederborden t.b.v. de pentium 4

albatron px865pe pro i865pe ddr400 agp8x

of

asus p4p800 intel 865pe/800fsb/dc.ddr400

weet iemand overigens want een IEEE1394 cotroller is?

heeft dit iets te maken met firewire?

zit nmelijk alleen op het asus moederbord

Hallo mario-angela...
de 2 moederborden die je schetst zijn ongeveer gelijk in prestaties...uiteraard zit er wel verschil tussen
Als je kan kiezen dan zou ik idd voor die asus gaan.
De ABIT en de MSI zijn ook erg vergelijkbaar, meer nog dan de Albatron. Alleen merknamen zijn altijd wat duurder. En denk om de 800mhz fsb!!!

die IEEE1394 controller waar je het over hebt dat is de andere naam voor firewire waar ik het over had.

In principe is firewire door een bedrijf [ik weet niet meer wel...ik dacht mac of intel] ontwikkeld en hebben ze patent op die naam aangevraagd vandaar dat de rest het anders noemt, maar het is precies hetzelfde. Het zorgt op dit moment voor de hoogste doorvoersnelheid. Wordt nu al heel erg graag en veel gebruikt bij video toepassingen.

Ik koop straks zelf de asus p4c 800E deluxe,
maar ik was aanvankelijk van plan de p4p te nemen.
[Geld teveel ;-) ]
Zoals het er nu allemaal uitziet wordt firewire de [snelle]toekomst en firewire ook. Firewire is sneller dan s-ata,scsi etc... alleen zijn de apparaten nog niet volop beschikbaar met firewire maar daar wordt druk aan gewerkt. De aansluiting lijkt op die van usb maar zoals ik al zei sneller. Usb heeft op dit moment nog de meeste apparaten op de markt.

Maar op je mobo zit geloof ik en usb, ide, s-ata en firewire dus dat maakt niet uit.

Ik hoop dat ik je niet dood***...:D

H

Als ik de indruk gaf dat ik voor de Albatron was wil ik dat rechtzetten, ik kijk vnl naar de specs van het mobo en naar de ervaringen en prognoses bij reviews en daar baseer ik mijn ideeen op maar als je voor een ander merk gaat dan asus vind ik dus de nieuwste abit "walgelijk" goed en uitgebreid en ook de MSI borden zijn netzo goedgoed....en ik ben ook een merkkikker dus Wim bij deze ...dit is mijn persoonlijke mening uiteraard.

Hey zit er een censuur op helpmij????ik had geen *** staan.

Laatst bewerkt:
Voor wat betreft de videokaarten...
ik ben altijd een geforce aanhanger geweest maar ben nu van gedachte veranderd en stap over naar de 9800pro.....ontzettend goed getest en gezien en geprobeerd bij een kennis...helderder dan de geforce.

Hij is wat duurder maar voorlopig zit je jaren goed.
gewoon de 128mb nemen en niet de nieuwere 256 xt oid....

Whatever je doet neem geen MX440 of 440SE.........ik kom overal problem tegen met die kaart in combinatie met gamen en amd!!! Ik kan het niet verklaren want hij lijkt ok maar ik deel deze ervaring met jullie, opdit momen 6 mensen die ik ken die een oudere of nieuwere in de plaats hebben gegooid!

Het ***lige [ben benieuwd of ie weer censureerd ;)]
van videokaarten is dat deze de prijs van een nieuwe pc duur of goedkoop maken, maar met jouw toepassingen zeker niet iets is om op te beknibbelen.

Maar wederom mijn persoonlijke mening!!!

Geplaatst door hehe
Hey zit er een censuur op helpmij????ik had geen *** staan.
Sommige woorden worden keurig omgezet, had je hier het woord dat begint en eindigt met een l staan, met de u er tussen? :D :D :D

Jawel Wim......
en de 2e keer ook...mooi systeem zeg!!!

:thumb:

nu zie ik in een advertentie van alternate bij de p4c800 de luxe wel het staan dat er firewire opziten bij de p4p800 staat het er niet bij.

in de tabel die je (hehe) in een eerdere reaktie noemt staat wel dat er fierewire op het moederbord zit ,maar als ik bij asus kijk kan ik het weer niet terug vinden.

weten jullie het misschien?

ik denk toch dat ik voor de geforce kaart ga als deze kwa prestaties ongeveer hetzelfde is als de 9600pro,maar dit is meer vanwege budgettaire redenen(goed gespeld?).Of jullie moeten zeggen van de 9600pro heb je meer plezier.
naar een 9700pro ogf hoger is voor mij niet mogelijk.

trouwens wim en hehe alvast bedankt voor jullie advies en perfecte uitleg en wel ***lig die censuur af en toe.

mario

p.s. weten jullie misschien hoe je je gebruiksnaam kunt veranderen,want mij vrouw heefthier nixs mee te maken.

Geplaatst door mario-angela
p.s. weten jullie misschien hoe je je gebruiksnaam kunt veranderen,want mij vrouw heefthier nixs mee te maken.
Kan niet, je kan hoogstens een nieuwe gebruiksnaam aanmaken en dus helemaal opnieuw beginnen.

Hallo Mario,

In de link naar die tabel kan je de specs zien...daar staat de ieee controller ook bij de p4p dus er zit firewire op!

Je gebruikersnaam kan je wijzigen door een verzoek te doen aan de redaktie of idd een nieuwe aan te maken.
Zelf kan dit niet.

Greetz
H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan