welk systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
BTW het dvdsuitje wat er bij zit is wel geinig...enne empc is vaak goedkoper dan alternate...
kijk anders hier eens
http://www.prijsindex.net/

Laatst bewerkt:
Als je echt klem zit qua budget, moet je misscien toch kiezen voor het Albatron MOBO. Je moet het denk ik een beetje vergelijken met het verschil tussen Seat en Volkswagen. Het ontloopt elkaar weinig. maar toch kiest de een voor VW en de ander voor Seat.

goed ,in ieder geval bedankt voor jullie hulp.

ben inmiddelsaardig op weg om stapelgek te worden ,maar ja dat hoor er blijkbaar bij.

één vraagje nog;

wat voor systeem zouden jullie maken als ik zeg dat je tot aan 1500euro mag besteden.

er moet wel bijzitten:
tft scherm 17 inch
dvd brander plus en min
windows xp home nl
modem
lan
een tv-kaart

leef je maar eens uit,zodat ik er nog gekker van wordt en het helemaal niet meer weet.
ben zelf bij paradigit op de site bezig geweest om iets samen te stellen ,maar ben benieuwd waar jullie mee komen.

Kijk even naar mijn systeem (klik op de blauwe knop).

Sloop er een harde schijf uit en een goekopere videokaart, wat minder geheugen en een lichtere processor, dan moet het lukken om met TFT scherm rond de 1500€ uit te komen. Ik was zo'n 1800 kwijt (zonder printer en scanner).

Een tv kaart of een videokaart ??
Modem EN lan ??

Wat Wim zegt over de bezuingingen is waar maar als je echt met video gaat stoeien krijg je uiteindelijk misschien niet spijt? Geheugen en een goede processor zijn grafisch gezien juist erg belangrijk!

Een tv kaart of een videokaart ??
Modem EN lan ??

Wat Wim zegt over de bezuingingen is waar maar als je echt met video gaat stoeien krijg je uiteindelijk misschien niet spijt? Geheugen en een goede processor zijn grafisch gezien juist erg belangrijk!

Heb je al bij memo gekeken?
Greetz

Moederbord MSI 865PE Neo2-LS
Processor Intel Pentium 4 2,6 GHz
Koelers -inclusief
Geheugen Corsair 256 MB DDR SDRAM PC3200
Harddisks (IDE) Maxtor Diamond Max Plus 9 80 GB
Videokaarten XFX GeForce FX 5200 256 MB
Computer Kasten AOpen H600B
Embedded Diskdrive en cardreader
DVD-ReWriters AOpen DVD+RW/+R RewriterRetail
CD/ DVD Spelers ASUS DVD 16x48 IDE Retail
Geen speakerset
Geluidskaart onboard
Combinatie sets (Desktops) Microsoft Wireless Desktop
TFT Monitoren iiyama E430S-B, 17"
Netwerkkaarten onboard
geen modem
Besturingssoftware MyCom Microsoft Windows XP Home Edit (standaard)
Software Panda Titanium AntiVirus

zwarte uitvoering
Totaal

€ 1,587.00

voorbeeldje

Laatst bewerkt:
dat is jullie helaas gelukt.

moet dit even een nachtje laten bezinken.
modem en lan i.v.m. giro/bankzaken
tv-kaart en grafische kaart,i.v.m. tv kijken op de computer

mario

Laat je niet ge maken door ons. Kijk heel simpel wat je met je pc wilt, en wat je daarvoor nodig hebt. Bouw nog wat reserve in voor de toekomst en je kan weer even vooruit. Het systeem dat je hebt uitgezocht was gewoon een goed systeem. Op helpmij hebben we allemaal best wel de neiging alleen het beste goed genoeg te vinden. Als voorbeeld geef ik de Litl pc waar voor zover ik me herinner nog een 64 MB videokaartje inzit. Dat ding draait bij veel mensen ook naar volle tevredenheid.

Ik geef toe, bij mijn nieuwe systeem ben ik ook vrij ver gegaan. Die wordt hier echter 3 uur per dag gebruikt doot de kinderen met voornamelijk games. Een dure videokaart is dan bv geen verkeerde investering.

Vergelijk het met auto's We willen allemaal best wel een BMW 7-serie, maar kopen doet maar een hele kleine groep die auto. Dus: Laat je niet gek maken!!!!

dat gek laten maken zal jullie ook zo maar niet lukken,maar het was fijn om van jullie advies gebruik te maken.ik heb er toch weer het een en ander van opgestoken.

mijn systeem staat redelijk vast nu:

paradigit enforcer (zwart)
windows XP home nl OEM + lic.
pentium4 2,60 GHz 800fsb
asus p4p 800 (misschient de "de luxe",weet alleen het voordeel van deze nog niet)
2x Dimm geheugen 256 MB pc 3200 ddr
dvd brander NEC 1300
XFX GeforceFX5200 128MB TV AGP8x
sound on board
sitecom 56k modem
lan onboard
floppy-disk
PARA miditower ATX V-06BG 300W U-LN zwart
iljama 17" TFT E430-B
creatif 2.0 speakers
logitech internet keyboard
geen muis(goede in bezit)

dit is bij paradigit,wordt daar samengesteld .prijs ongeveer 1425 euro

lijkt mij een goede computer waar ik weer even mee vooruit kan.

p.s. wat betekent het als er ergens OEM achter staat

mario

OEM betekent dat het is geïnstalleerd en dat je er een recovery CD bijkrijgt om het eventueel terug te halen als er iets fout gaat. Je krijgt dus niet de XP cd mee. Als er iets mis gaat is Paradigit ook weer zo dat ze de hele pc voor je herstellen en in de originele staat weer afleveren. Echt goede service dus. Overigens als je werkt bij een bedrijf waar ze ooit een pc privéproject hebben gedaan, dan krijg je 5% korting op alles. In oktober deden ze dat nog in ieder geval. Ze zouden er me gaan stoppen. Ik werk zelf bij AMEV (onderdeel van Fortis), daar hebben ze in 1997 zo'n project gedaan. Toen ik dat noemde toen ik de pc per telefoon bestelde kreeg ik de korting nog. Scheelde toch een slok op een borrel.

p4p deluxe heeft firewire!!
en meer raid mogelijkheden maar dat gebruiken we toch niet echt over het algemeen.

Lijkt me een aardig systeempje voor dat geld....hoewel ik toch een andere videokaart zou nemen....hihi...moest het toch ff zeggen :D

Laatst bewerkt:
weet ik inmiddels,maar de p4p800 niet!

de "de luxe" versie kan ik niet bij paradigit in het assortiment vinden en als ik het dan goed begrijp kunnen ze het ook niet leveren.
En ik dacht nog wel dat ik het voor mekaar had.

wil toch graag die firiwire op het moederbord hebben i.v.m. de toekomst.

zijn er nog andere winkels in de buurt van tilburg/waalwijk/den bosch die ook een website hebben waar je je eigen systeem kan samenstellen en gelijk de prijs ziet?

zijn op beursen ,bijvoorbeeld de hcc-dagen en die discount dagen in ahoy bijv.,de prijzen lager?

Dat was idd een vergissing mijnerzijds...memo is over gegaan in myco www.mycom.nl
Ook is bij empc een boel mogelijk en die assembleren ook. Heeft vaak goedkopere prijzen. Dat is waar ik straks aan de gang ga.
verder heb je norrod, perfectsystems, ctw

hier
http://www.hardware.info/pcadvies.php
heeft mijn broer een mooie pc vandaan...het highend systeem bij CTW...was erg te spreken over de service!

Beursen hebben op hun laatste dag meestal stuntprijzen maar iedereen weet dat ondertussen dus het is dan al zo druk dat ze die prijzen tegenwoordig alweer opschroeven.

Greetz

toch nog een vraag.
in een systeem zit de volgende kaart ,1 XFX GeForce FX5200 128MB TV AGP8x OEM , maar het is mogelijk omeen andere kaart erin te zetten.

heb de keus uit onder vermelde kaarten en had eigenlijk al een keus gemaakt voor de 9600pro.
maar is deze beter als de fx 5600 met 256 mb?

merk je het verschil in geheugen op de kaart?
de prijzen achter de kaarten zijn de meerprijs voor de kaart.

Connect3D ATI Radeon 9600 128MB DDR AGP € 56,00
Connect3D ATI Radeon 9600 256MBDDR AGP € 76,00
Connect3D ATI Radeon 9600 Pro 128MB DDR € 100,00
XFX GeForce FX5600 128MB TV DVI AGP8x € 60,00
XFX GeForce FX5600 256MB TV DVI AGP8x € 80,00
XFX GeForce FX5700 Ultra 128MB DVI € 130,00

mario

Naar de verhalen die mij bekend zijn heeft de 5600 vaak ctd's en hoor ik over de 9600 prominder negatieve dingen. Maar iedereen zal zijn eigen verhaal hebben. Als ik moest kiezen ging ik voor de 9600 pro [liefst 9800 pro].

Ook vernam ik dat de 5600 warmteproblemen zou hebben en een grotere koeler [met dus veel meer geluid]

Alles wel via hearsay en reviews op internet.

Ben wel heel benieuwd hoe je systeem eruit gaat zien.
suc6
H

Oja en de 2d kwaliteit bij ati kaarten schijnt beter te zijn.

Laatst bewerkt:
het systeem staat nu wel vast.

het hierboven beschreven systeem alleen dan toch met de 9600 pro viedeokaart en een dvd-speler extra.

prijs 1575 euro.lijkt me een goede prijs.

mario

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan