Welk telefoontoestel bij kabeltelefoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.151
Ik ben overgestapt op telefonie via de kabel.

Omdat ik een draadloze Siemens DECT telefoon heb, heb ik geen nummermelding meer EN draait het toestel meerdere nummers zelf te snel waardoor ik geen verbinding krijg.

Welk toestel, merk is wel goed geschikt om via de Kabel van Home te bellen? Weet iemand dit/ heeft iemand ervaring hiermee?
 
Ik heb een panasonic, alles werkt perfect (inclusief nummerherkenning). Maar er zullen inmiddels vast en zeker meer toestellen geschikt zijn. Gewoon even informeren in de winkel.
 
Nummermelding heeft in dit geval m.i. weinig te maken met de soort telefoon (de phone kan het wel zo bleek uit het verleden). Da's meer een kwestie van een afspraak (lees:service) van de provider. Kennelijk wil jouw (kabel) provider niet gratis nummerherkenning ter beschikking stellen. Dit zou mogelijk kunnen zijn tegen betaling of na afspraak misschien wel gratis.

Het snelle draaien kun je oplossen door een pauze in te voeren achter (bijvoorbeeld) het netnummer. Lees de manual. Een ander veel voorkomend mankement is dat mensen veelal bij een handsfree telefoon rechtstreeks het nummer intoetsen en dan de belknop indrukken. Het toestel gaat dan idd. kiezen, maar een foute nummerkeuze is vaak het gevolg.

Beter is eerst (even afhankelijk van het soort toestel) de belknop in te drukken en dan het nummer te kiezen en dan uiteindelijk weer de belknop. (lees de manual of dit idd. zo is) Daarmee los je dat probleem bij een aantal telefoons op.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook bij @home telefonie en nummerherkenning is gratis! Er bestaan twee soorten protocollen in Nederland wat betreft nummerherkenning. Maak je gebruik van @home telefonie dan dient je telefoon FSK-compatibel te zijn. Ondersteunt je telefoon alleen het DMTF-protocol dan werkt nummerherkenning niet. Klinkt heel geleerd, maar ik haal het uit de handleiding die @home meegeleverd heeft.
 
Nummermelding heeft wel te doen met het soort telefoon is mij verteld, het protocol wat ondersteunt wordt, geen KPN dus.
Ik heb met het juiste toestel dus wel gratis nummerherkenning ter beschikking stellen.

Het snelle draaien oplossen door een pauze in te voeren lijkt niet te kunnen bij mijn toestel:rolleyes: ik ga dit nog eens helemaal uitzoeken, dat zou het probleem moeten kunnen verhelpen.

Inderdaad helpdesk vertelde mij ook eerst knop in te drukken en dan te bellen, maar dit verhielp het probleem niet.
 
Wat je in je oorspronkelijke vraag schrijft, staat lijnrecht tegenover wat je in je laatste bericht schrijft:

jouw telefoon KON nummerherkenning aan toen je nog niet kabelbelde, m.a.w. het ligt dus niet aan het SOORT toestel, maar aan je veranderde provider -> kabelmaatschappij ipv KPN,
 
Natuurlijk moet een provider nummerherkenning leveren/ondersteunen. Het heeft echter wel degelijk ook met het soort telefoon te maken en dat komt (ik val in herhaling) omdat er twee soorten protocollen zijn en niet alle telefoontoestellen ondersteunen beide.
 
Lees het allereerste bericht eens door -> nummerherkenning WERKTE, DUS de telefoon kan het !
 
Ik weet niet wat je nou precies wil horen, kennelijk je gelijk. De telefoon moet geschikt zijn voor nummerherkenning, dat is dit toestel. Echter KPN en @home gebruiken twee verschillende protocollen om nummerweergave mogelijk te maken en als je toevallig een telefoontoestel hebt dat alleen het protocol van KPN ondersteunt werkt nummerherkenning wel bij KPN en niet bij @home. Lees ook even wat ik aangeef.
 
Wat je in je oorspronkelijke vraag schrijft, staat lijnrecht tegenover wat je in je laatste bericht schrijft:

jouw telefoon KON nummerherkenning aan toen je nog niet kabelbelde, m.a.w. het ligt dus niet aan het SOORT toestel, maar aan je veranderde provider -> kabelmaatschappij ipv KPN,

Lijnrecht tegenover elkaar? kennelijk onduidelijk gecommuniceerd, ik heb inderdaad een toestel met nummermelder, deze werkte altijd naar behoren onder KPN.
Nu niet meer, reden is dat het protocol wat mijn toestel gebruikt niet wordt ondersteunt/gebruikt door Home.

Vraag als vervolg was nu, welk toestel werkt WEL goed met Home, anders wordt dit wel een hele dure grap. Heb nu al een prijzig toestel, maar wil er een met extra handsets en dan kun je vaak net zo goed een hele nieuwe set kopen.

Helaas helpt Home klanten niet in deze.
 
Dan is het mogelijk toch geen communicatiemisverstand?
Volgens mij gaat dat toestel wat je nu hebt qua nummerherkenning werken bij de nieuwe provider? Alleen, moet er mogelijk voor betaald gaan worden?
 
Dan is het mogelijk toch geen communicatiemisverstand?
Volgens mij gaat dat toestel wat je nu hebt qua nummerherkenning werken bij de nieuwe provider? Alleen, moet er mogelijk voor betaald gaan worden?

Nee, @home gebruikt een andere vorm van nummerherkenning (staat al in dit topic) dan de kpn. Telefoon is zeer waarschijnlijk niet in staat de vorm van @home te herkennen (geen ondersteuning daarvoor) dus daarom geen nummerherkenning op de telefoon sinds aangesloten bij @home. En dat heeft niks te maken met betalen want nummerherkenning is gratis bij @home
 
Lees het allereerste bericht eens door -> nummerherkenning WERKTE, DUS de telefoon kan het !

Hier heb ik dus niets aan
JA telefoon kan het
NEE telefoontoestel kan dit niet bij HOME
en ik zit nu bij Home, dus ik zal een ander toestel moeten aanschaffen om van hun gratis dienst, nummermelding, met een bepaald protocol, gebruik te maken.
Vraag was welk toestel voldoet hieraan. Dat het aan de provider ligt dat moge duidelijk zijn.
Panasonic dus bv
 
Dan is het mogelijk toch geen communicatiemisverstand?
Volgens mij gaat dat toestel wat je nu hebt qua nummerherkenning werken bij de nieuwe provider? Alleen, moet er mogelijk voor betaald gaan worden?

NEE IS GRATIS, maar werkt niet verkeerd protocol
 
Hier heb ik dus niets aan
JA telefoon kan het
NEE telefoontoestel kan dit niet bij HOME
en ik zit nu bij Home, dus ik zal een ander toestel moeten aanschaffen om van hun gratis dienst, nummermelding, met een bepaald protocol, gebruik te maken.
Vraag was welk toestel voldoet hieraan. Dat het aan de provider ligt dat moge duidelijk zijn.
Panasonic dus bv

Tip:

Wacht even af tot de Aldi weer zijn mooie Medion telefoons in de aanbieding heeft want ik heb die sinds een jaar of drie en die werken prima. Naam- en nummer herkenning, opslag van 100 namen en nummers, één moedertoestel met een tweede voor boven enz enz. Deze toestellen zijn zowel voor FSK en DMTF geschikt.

De KPN is overigens nog één van de laatste die het DMTF systeem gebruikt en loopt daarmee hopeloos achter op de rest van de wereld, zo heb ik me laten vertellen door een techneut die daar werkt.

Maar wacht even de aanbieding van de Aldi af.

Gr.

Peter
 
Tip:

Wacht even af tot de Aldi weer zijn mooie Medion telefoons in de aanbieding heeft want ik heb die sinds een jaar of drie en die werken prima. Naam- en nummer herkenning, opslag van 100 namen en nummers, één moedertoestel met een tweede voor boven enz enz. Deze toestellen zijn zowel voor FSK en DMTF geschikt.

De KPN is overigens nog één van de laatste die het DMTF systeem gebruikt en loopt daarmee hopeloos achter op de rest van de wereld, zo heb ik me laten vertellen door een techneut die daar werkt.

Maar wacht even de aanbieding van de Aldi af.

Gr.

Peter

Dank, daar kan ik wat mee.
Overigens zelf voor andere apparatuur niet weergaloos gecharmeerd van Medion, de PC is een keer of 6 teruggeweest, nu een ander merk, geen problemen, en de navigatie is ook niet betrouwbaar te noemen.
 
Dank, daar kan ik wat mee.
Overigens zelf voor andere apparatuur niet weergaloos gecharmeerd van Medion, de PC is een keer of 6 teruggeweest, nu een ander merk, geen problemen, en de navigatie is ook niet betrouwbaar te noemen.

Dit soort zaken zijn altijd nogal subjectief. Ik heb zelf namelijk al drie jaar 2 Medion PC's draaien in huis. Eén voor mij en één voor mijn dochter en die werken nog steeds prima. Heb vorig jaar een simmetje van 512 geheugen in die van mij erbij geprikt en is daardoor een stuk sneller geworden. Alleen nu is de geluidskaart in de mijne vermoedelijk kapot want ik krijg er geen geluid meer uit. Dus effe een neiuwe geluidskaart erin voor een paar tientjes en hupsakee, de com loopt dan weer volledig. Service van de Medion klantenservice is ook perfect. De telefoons heb ik zelfs al vier jaar en die doen het ook nog steeds perfect. Je ziet het, persoonlijke ervaringen gelden niet voor de beoordeling van de kwaliteit van het product.

Zie hieronder de specificaties van mijn systeem:

Systeemkast Medion
Processor Intel (r) Pentium (r) 4 CPU 2.66 GHz
Geheugen 256 MB + 512 extra
Harddisk(s) 120 GB
Monitor(en) Relisys TFT
Brander CD/RW Sony CRX210E1
CD / DVD Drive(s) JLMS DVD-Rom LTD 165-H
Speakers Trust Soundwave 240 Dynamic
Geluidskaart Avance AC'97 Audio
Netwerkkaart(en) Sis 900-based PCI Fast Ethernet Adapter
Muis Medion Wireless
Toetsenbord Medion Wireless
Videokaart Nvidia Graphics
TV-Tuner/afst.bed. Medion (7134) WDM Video Capture - Medion TV tuner 7134 MK2/3
USB 6x
Firewire 2x
Cardreader 6x
Ingangen composite en S-video

Mooi systeem toch?

Suc6

Peter
 
Nog even ter aanvulling. Ik heb dus zoals gezegd een Panasonic, die goed functioneert met @home telefonie. Het gaat om type: KX-TCD220 NL
 
panasonic

ik heb een colega die ook een panasonic kx-tcd810 gebruikt.
en deze werkt perfekt een geweldig toestel met enorm veel mogelijkheden vol met techniek en ziet er ook nog eens geweldig uit .
ik overweeg ook deze te kopen voor mijn UPC kabel telefonie.
volgens ander een must .:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan