Welk type mobo heb ik nou?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaksmak

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Ik heb een asus m2n-E SLI dat is zeker want dat heb ik ook gekocht.
Nu wilde ik een biosflash doen om verschillende redenen maar nu ben ik in de war.

Op de site van asus staat een m2n-E SLI met een nforce570 chipset.
Ik heb er een nforce500 op zitten (geen twijfel).

is dit dan mijn type moederbord afgezien van een kleine naamsverandering?
M2N-PLUS SLI Vista Edition

Alvast bedankt:thumb:

Open je kast en kijk op het moederbord. Onder de processor of PCI-E slot staat in grote letters het type vermeld. Dan weet je het echt zeker. :)

Ja dat snap ik aangezien ik het ding zelf in elkaar heb gezet...
Het probleem is dat het een m2n-e SLI is, met een nforce500 chipset. De nieuwe m2n-e SLI heeft een nforce570 chipset.

welk moederbord moet ik hebben op de site van asus om een bios te kunnen downloaden?
Is het degene de link die ik in de eerste post heb gezet? (deze heeft ook een Nforce500)
Of weet iemand dat ik een andere moet hebben?

Vraag ik me af waarom je de Bios update wil hebben? Heb je problemen of een CPU, die pas met de laatste Bios ondersteund word? Zo nee, geen Bios flash doen.

Laatst bewerkt:
misschien een beetje een simpele kijk op het probleem maar het plaatje van het moederbord dat op de asussite staat van de m2n-plus vista editie, lijkt precies op mijn moederbord, in tegenstelling tot de andere borden.

Ik weet alleen niet of ik hier vanuit mag gaan.

Nogmaals, heb je problemen of een nieuwe CPU, die pas ondersteund wordt met de laatste Bios versie?

sinds kort blijft ie hangen in de bios wanneer ik in een bepaald menu kom. Als ik niks doe start de pc wel gewoon op maar ik wil mijn instellingen veranderen.

Het Bios al eens gereset? Dit doe je met de CMOS-Clear jumper(zie handleiding) of je haalt de moederbord batterij er voor 10 á 20 minuten uit. Wel de stroom afkoppelen.

de batterij heb ik er al eens uit gehad maar met die jumper heb ik nog niet geprobeerd.
Dat kan ik dus nog even proberen maar ben niet thuis het weekend dus moet nog ff wachten.

heb wel een link gevonden welk bord het is.

maar weet dus nog steeds niet waar ik een fatsoenlijke bios vandaan kan halen aangezien deze niet meer op de site van asus staat.

hey bedankt!
kan het bord nog steeds niet vinden in de lijst maar je link werkt wel!

in ieder geval bedankt.
kan ik weer verder

Hoi !

De bios-update's voor je mobo zijn vnl. om nieuwere processoren te ondersteuner.

Als je er geen exacte oplossing voor je probleem bij ziet staan, zou ik er niet aan beginnen.

Wil je het toch, flash dan in DOS (afudos of EZflash) en niet in Windows !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan