welk type moet ik hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

milcop

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
beste...

ik heb sinds een tijdje een nieuwe pc [ Compaq evo D510 SFF ] Met het type moederbord (als dat er wat toe doet: Manufacturer Compaq | Model 07E4h )

en de vga memory is 64 mb ( vind ik zelf laag maar weet niet of het zo is xD)

dus aan mij de vraag
kunnen jullie achterhalen welke type kaart ik in mijn pc moet hebben & of er wel een uitbreidings slot in aanwezig is...

met type bedoel ik:
  • AGP-grafische kaarten
  • Externe VGA kaarten
  • PCI express-VGA kaarten, ATi-chipset
  • PCIexpress-grafische kaarten, nVidia-chi
  • PCIexpress-VGA kaarten, Workstations
  • VGA kaarten PCI

(lijstje gekopieerd van een webshop)

En als jullie misschien een goede goedkope tip hebben ( ben nog maar 15 jaar dus mag niet te duur wezen) mogen jullie zel altijd geven

Ik weet niet of het ertoe doet om jullie te laten weten waar ik mn pc voor gebruik, Zo ja Hier dan een lijstje

• Msnen
  • Internetten
  • Chatten (irc)
  • Webdesign & onderhoud
dat was t wel zo'n beetje

Ervan uitgaande dat je deze hebt, kun je een videokaart uitzoeken die AGP 'heet'.

Je schrijft overigens dat je de machine "sinds een tijdje" hebt. Dat tijdje lijkt mij meer dan 3 a 4 jaar, danwel je hebt de machine 2e hands van iemand overgenomen ?

Laatst bewerkt:
ja zo'n pc heb ik ja xD

maar hebben jullie ook nog goedkope tips voor een kaart (a)

& ja heb m via een zo'n site met herstelde pc's die van grote bedrijven afkomen ja xD

maar dat beschou ik nog als nieuw
:p

Zoek er hier maar één uit die bij je budget past, de kaarten gaan allemaal passen.

Vooral de BFG Geforce 7800 GS OC lijkt mij wel een grappige.... ;) :D

Laatst bewerkt:
wow thnx voor de snelle reactie

weet je zo ook iets wat op die site goedkoop staat voor de dingen die ik het meeste doe??
want heb geen zin om een high tech te kopen al gebruik ik er niet eens een kwart van de geheugen mee

Een simpel kaartje (nieuw een tientje of 3 a 4) is voor jou voldoende. Op zo'n oud beestje zou wellicht een tweedehands kaartje ( w w w marktplaats) het handigste zijn.

Wil je persé een nieuwe dan zouden de Raedon HD 3450 LP, HD 3650 of de Geforce 6200 te overwegen zijn. Maar, kijk vooral even op de marktplaats en vooral ook even bij de Helpmij zelf in de sectie 'te koop', wie weet..........

Laatst bewerkt:
ik zou kijken
maar weet je ook waar ik perse op moet letten als ik een 2de handse koop

Sorry dat ik veel vraag maar wil liever het zekere voor t onzekere

Da's de ellende met geheugen, processors, moederborden en videokaarten, je weet nooit of je op de w w w marktplaats een kat in de zak koopt, zélfs al heb je de hardware 'draaiende' gezien.

1. Klik
2. Klik

en zo zijn er op de Helpmij meer te vinden. Kijk in welke sectie de berichten zitten en ga zelf ook even zoeken. Deze kosten € 5,-- stuk, dáár val je je geen buil aan.

Laatst bewerkt:
is goed
ik zou kijken of ik mijn pc weer netjes kan krijgen voor weinig geld
want zon upgrade set op internet zijn ook al niet de goedkoopste

Niet doen. Een AGP machine zoals de jouwe is minimaal een jaar of 4 oud (maar waarschijnlijk 5 of 6 / 7), daar moet je qua upgraden geen geld meer aan uitgeven. Als je zou upgraden moet je steeds meer doen: processor, geheugen, moederbord en videokaart, om dan te ontdekken dat de voeding te zwak is. Koop die dan ook nog eens en je hebt al bijna een nieuwe pc gekocht...................

heb hier nog 4 complete pc's op zolder staan waar allemaal iets niet van werkt xD
miss dat daar dingen inzitten die ik kan gebruiken ( of hier wel kunnen verkopen xD)

Maar de pc nieuwe dingen voor kopen is dus niet slim :o
ik dacht dat t nog wel kon
(al kan ik er niet veel in bezig ivm weinig ruimte erin :s)

Daarom niet doen, zonde van het geld.

Wat die pc's op zolder betreft. Kijk naar de nieuwe kaarten die ik linkte en kijk vooral naar de 'vorm' van de aansluitvoet voor op het moederbord.
Kijk nu naar die dingen op zolder en kijk of ín één van de machines zo'n kaart met zo'n voetje zit. Een ander herkenningspunt is veelal de kleur. AGP voetjes op een moederbord zijn vaak (altijd?) bruin van kleur.

Laatst bewerkt:
noujaa zou ff met mn pa overleggen om die pc's te kunnen verkopen miss dat we er nog wat mee verdienen en dan kunnen we een eigen pc op zolder zetten die dient als server voor de chatbot van mij :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan