Welk virus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lia
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lia

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Gisteren liep ik vast bij het installeren van mijn nieuwe digi camera. In configuratie scherm is mijn Systeem en Nieuwe hardware verdwenen. Het lukt me niet om aan te sluiten op House Call. Mijn eigen virusscanner (AntVir) heeft niets gemeld. Heeft iemand een idee welk virus dit verschijnsel zou kunnen veroorzaken? Mogelijk kan ik dan een passend virustooltje downloaden??
Alvast bedankt

Waarom zou het een virus zijn? Kan ook een fout in windows zijn wat mij veel aannemelijker lijkt. Heb je XP? Probeer eerst eens systeemherstel uit te voeren naar een punt voordat je met de camera instalatie begon!

Hoi Raymond,
Je hebt natuurlijk gelijk maar waarom zou ik ineens een fout in Windows hebben?
Ik heb Windows 98 en ik weet niet zo goed hoe systeemherstel werkt. Raak ik daarmee niet veel recente info van mijn computer kwijt?
Zo niet, hoe doe ik het?
Alvast bedankt

In 98 zit geen systeemherstel dus dat houd op:(
Wacht even rustig op iemand die je verder kan helpen.....

Zeer bedankt voor alle tips. Ik ben inderdaad flink geinfecteerd en ik ben de hele middag bezig met scannen en checken. Het is nog niet helemaal gedaan maar het gaat de goeie kant op. Nog een vraagje Jozo; als ik een registerbackup kies, loop ik dan niet risiko er eentje te kiezen waarop al de virussen staan?
Groetjes

Inderdaad, daarom zei ik ook:als je virusvrij bent.
In jouw geval alle virussen verwijderen, als het dan nog niet goed gaat zijn er nog andere mogenlijkheden.
Wel sysclean gedraaid ?

Hoi Jozo,
Ik heb inderdaad sysclean gedraaid en verder alles erop losgelaten wat ik heb. Volgens mij ben ik virusvrij maar ik blijf het gek vinden dat ik nog steeds niet op Housecall kan.
Het terugzetten van het register lukt niet erg. Ik heb er twee gekozen...maar geen verandering.
Welke opties heb je nog voor me?
Alvast bedankt...

lia geef me eens de link naar housecall die je gebruikt.

Computer herstellen

Ik heb dus als het goed is alle virussen verwijderd. Hoe kan ik mijn computer nog meer herstellen. In mijn configuratiescherm ben ik nog steeds oa mijn Systeem kwijt en Nieuwe hardware. Misschien nog wel meer.
Weet iemand of het een idee is om dit weer met de Windows cd te doen??
Of kan het ook nog anders?
Alvast bedankt

He, dank je wel, deze House call doet het. Ik laat hem nu even lopen om te checken.
Je andere tip gaat voor mij niet werken want ik heb Windows 98. Die cd maar op gaan zoeken?

Oeps, ging er even van uit dat je Xp had

Een optie is om win98 er overheen ter installeren.

Eerst zou je nog kunnen proberen een backup van je register terug te zetten:

Ga naar het Start-menu en kies Afsluiten. Zorg dat de computer opnieuw opstart in MS DOS-mode. Zodra u in dos bent beland tikt u SCANREG /RESTORE en kiest u een van de aanwezige registerbackups. Het oude registerbestand wordt nu teruggezet. Wanneer u nu de pc opnieuw opstart in Windows, hebt u weer een werkend systeem. Blijkt dat niet het geval, dan start u nogmaal in MS DOS-mode op en kiest u een andere registerbackup

Trouwen als sysclean niets meer kan vinden doet housecall dat ook niet meer, zijn allebij van trend-micro en gebruiken de zelfde virusdefinities.

Jozo, zeer bedankt voor al je tips. Volgens mij ben ik eruit. Ik heb toch Windows er maar overheen gezet en nu zie ik gelukkig weer een normaal configuratiescherm.
Je hebt gelijk over Housecall...ik heb hem maar onderbroken want ik denk dat ie niks meer vindt.
Maar wel prettig dat ik er nu weer bij kan komen.
Nogmaals bedankt,
groeten Lia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan