welke 500gb ssd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

petjax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
117
Hallo ik wil mijn hdd vervangen voor een ssd, en nu is mij vraag welke ssd is het best voor mij, en is het verstandig om die nu te kopen?

En ik zeg dit omdat mijn woonboot sinds een paar maanden een probleem heeft met mijn stroomvoorziening, die naar blijkt vervangen moet worden en dat weinig tot geen redelijk geprijsde ssd beveiligt is tegen stroomuitval [gezocht op google maar weinig succes] , en omdat mijn stroom op dit moment 1 of 2 keer per maand uitvalt en de onderdelen pas rond februari/maart vervangen worden, lijkt het mij geen goed idee om een ssd te kopen/gebruiken.

Dus is mijn vraag zijn er ssd's die tegen stroomuitval beveiligt zijn, want de 500gb ssd die ik eventueel wil/kan kopen[max 225 euro] wordt mijn enige schijf/drive, en ik heb geen zin om mijn geld weg te gooien[garantie geldt niet voor stroomuitval] en/of elke maand opnieuw Windows te installeren, dan wacht ik liever even en wacht tot mijn stroomprobleem is opgelost.

Bv. Samsung 850 EVO 500GB SSD niet beveiligd
Crucial MX200 500GB niet beveiligd

Dus wat is verstandig in mijn geval?

Bij voorbaat dank voor jullie tijd, moeite en advies
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Misschien wachten tot het probleem opgelost is;)
en anders een ups maar dat zal vrij prijzig zijn
 
Wou ik ook al zeggen. Een goede UPS. Vangt niet alleen stroomuitval op, maar heeft ook een netfilter waarmee je ook onregelmatigheden (pieken en dalen) in de spanning kunt opvangen. Kan ook handig zijn als je stroomvoorziening niet al te betrouwbaar is.
 
Hoi,

Ja klopt hij is goedkoper dan een ssd maar is een prijzige oplossing ten opzichte van even wachten tot de problemen verholpen zijn dat bedoelde ik eigenlijk maar kwam niet over zo te lezen.
 
Ok dank jullie wel voor het advies, maar ik had nog nooit van zo een ding gehoord, maar zijn ze veilig genoeg om een ssd te beveiligen, want ik neem aan dat het met deze apparaten hetzelfde werkt als met alle anderen, de goedkoopste is vaak ook de duurste vermoedt ik en sinds deze apparaten beginnen bij 65-70 euro wordt dit niet goedkoop.

Mijn pc heeft al 4 keer een stroomuitval overleeft, zonder enige zicht of merkbare schade, maar elke volgende kan de laatste zijn natuurlijk voor een van mijn onderdelen, en ik vermoedt dat moederbord en processor met voeding en gpu het kwetsbaarste zijn en/of een combinatie van of alle in geval van stroomuitval schade?.

Maar hoe moet ik vaststellen wat voor ups ik nodig heb?, want ik kan er weinig of geen info over vinden en wat ik vond sprak elkaar aardig tegen en was voor mij niet te begrijpen omdat de discussie's vaak heel technisch waren en veel info mijn pet te boven ging, dus misschien weet iemand met wat voor zoek woorden ik betere info vindt die een leek ook kan begrijpen, of sites/forums die goede info geven.

Want ik zie dat dit me al min 100-150 euro gaat kosten voor ik aan me ssd kan denken, en hoewel ik de schade die door stroomuitval ontstaat kan verhalen op de energie leverancier en mij is verzekert dat coulance wordt toegepast op claims, en dit apparaat waarschijnlijk ook wel vergoedt wordt, omdat het kosten zijn door de stroomstoringen veroorzaakt [want wie koopt zo een ding normaal gesproken, ik wist niet eens dat ze bestonden LOL] maar ik heb liever helemaal niets te maken met verzekeringen, want die lui maken overal waar ze moeten betalen een probleem, en sinds ik al een verzekerings-manager in het water heb gegooit bij een vorig conflict[die volledig in mijn voordeel is beslecht, plus schadevergoeding, door ernstige fouten/nalatigheid van de verzekeraar] die bij mijn woonboot langskwam, en na afloop door de rechter zijn gewaarschuwd, dat ze de hoogste en ernstigste sanctie/boete zouden krijgen als ze ooit nog eens een zo belachelijke duidelijke zaak aan hem voor durfde te leggen, dus jullie begrijpen dat ik liever niets met die ratten[sorry maar zo zie ik ze] te maken wil hebben, enig en alleen als het niet is te voorkomen.

En wat ik van die ups heb kunnen lezen zijn er ook nog verschillen tussen data-beschermers en hardware-beschermers, en dat met black-outs je hardware niet kan/word beschadigt?, hoe meer ik lees hoe meer ik in de war raak, ik begin het gezegde/quote "informatie brengt niet altijd meer duidelijkheid, soms alleen maar meer verwarring"

Is deze ups nou nodig om mijn eventuele ssd te beschermen? of is hij ook zonder ssd aan te raden, omdat ik meerdere malen op Engelstalige sites lees dat black-outs geen schade aan je hardware brengen alleen je[niet opgeslagen?] data gaat verloren, oef oef hoe meer ik zoek en vindt hoe minder ik lijk uit te vinden LOL
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan