Welke adsl pakket??

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
beste mensen,

ik wil graag met adsl ''veel'' gaan downloaden zoals films, games, mp3's, enz ..

wat voor pakket kunnen jullie mij adviseren en wat voor provider enz?? ik zelf dacht aan 768/268 zoiets....

en welke modem dan\?? ik heb een netwerkje thuis 2 pc komen regelmatig andere bij ...

usb of een ethernet modem? en is eer ook verschil qua snelheid???...

alvast bedankt

nu vind ik tiscali,planet,wanadoo,zonnet wel interresant.. welke raden jullie mij aan en af???

en welke modem ?? usb of ethernet??? maakt het uit qua snelheid??

en wat is dan het dns ??? heb je dat ook nodig?

Re: Antwoord

Geplaatst door slk300
Maar je kan natuurlijk ook Planet Internet nemen.

Planet Internet
dat kan idd maar dat zou ik niet doen. Ik heb 24 weken op mijn ADSL aansluiting moeten wachten en ik ben geen uitzondering...

XS4ALL is dan wel de duurste, maar ook de beste...

en wat is er beter aan?? datalimit enz? en de modem dan??? wat is het verschil tussen usb en ethernet?

Geplaatst door ibl
en wat is er beter aan?
helpdesk, snelheid aansluiting, tijd tussen aanvraag en daadwerkelijke ADSL aansluiting, aanal storingen
wat is het verschil tussen usb en ethernet?
een USB modem sluit je aan op je USB poort. Een ethernetmodem op je ethernetkaart. Een USB modem kun je maar op 1 pc aansluiten terwijl je een ethernetmodem dmv hubs, switches of routers aan meerdere pc's kunt verbinden...

dat kan idd maar dat zou ik niet doen. Ik heb 24 weken op mijn ADSL aansluiting moeten wachten en ik ben geen uitzondering

Niet om ze goed te praten hoor, maar komt dat door Planet of door de KPN, doordat je woonplaats nog niet geschikt is (was) voor ADSL ?

Jacco

Geplaatst door Bruce The Boss

Niet om ze goed te praten hoor, maar komt dat door Planet of door de KPN, doordat je woonplaats nog niet geschikt is (was) voor ADSL ?

Jacco
KPN had in anderhalve week ALLES geregeld. Alleen Planet had geen IP voor me, mijn aanvraag was naast de stapel beland, hij was op de verkeerde afdeling terecht gekomen, meneer van de helpdesk was niet bevoegd enz enz, en uiteindelijk zijn ze vergeten de brief te sturen dat alles geregeld was. (die heb ik nog steeds niet...)

Natuurlijk wisten ze me al vanaf de 2e week te vinden wat betreft het abonnementsgeld. Als het geld oplevert wordt het bij Planet blijkbaar zo geregeld :confused:

Ik heb sinds kort ook adsl bij planet, tot nu toe ben ik erg tevreden.

Adsl zou volgens de planning van KPN 15 juli a.s gereed zijn, maar dit is dus iets eerder.
Ik had me dus alvast aangemeld. (6 juni 2003 via de website.
Ik kreeg nog een brief met de mededeling ,dat het doe het zelf pakket binnen 3 weken zou worden bezorgd, maar 5 dagen later had ik het pakket al!

Dus al met al heeft het 3 weken geduurd.

Geplaatst door snoor

Ik kreeg nog een brief met de mededeling ,dat het doe het zelf pakket binnen 3 weken zou worden bezorgd, maar 5 dagen later had ik het pakket al!
Ik kreeg geen brief. Maar het doe-het-zelfpakker kreeg ik dus heel snel thuisgestuurd. Maar daarna wel 22 weken moeten wachten :(

En als ik niet zelf bijna wekelijks contact had gezocht met de helpdesk was er nu nog niet geregeld...

Maar nu de aansluiting gerealiseerd is heb ik geen problemen. Het werkt perfect...

Geplaatst door ibl
oke.. welke is er na xs4all het beste???
??

waarom niet XS4ALL ??

Ik hoor ook veel positieve geluiden over @home, maar dat is kabel. Als je lid bent van de consumentenbond kun je daar even naar de vergelijkende test kijken. De link staat op de site van XS4ALL (de link die ik gaf)

ik snap wat je bedoeld meelman alleen we wonen in een gebied dat geeen kabel heeft.. ( noord - friesland)

en xs4all heeft niet zo'n actie ( het klinkt meschien erg dom ) waarbij je gratis modem krijgt.. aangezien die modems best nogal prijsig zijn...

ik zelf dacht aan .. tiscali
wanadoo
zonnet
planet

planet hebben ze me dus afgeraden...

over zonnet hoor ik veel positieve geluiden en tiscali.. heeft best wel goeie service ( ben ik nu ook lid van met telefoonlijn)

wanadoo heb ik niet zoveel ervaring mee...

Dat modem is maar een éénmalige investering. Ik zou daar toch echt voor kiezen. Liever één keer meer betalen dan 2 jaar vastzitten aan een flutprovider

Ver der weet ik weinig van die providers. Zoals ik al zei, even bij de consumentenbond checken...

Ik zit bij HCC tot alle tevredenheid.

De keuze van het modem is ook niet moeilijk , gewoon een ethernet nemen en wel de alcatel SPEEDTOUCH.

Groetjes speedtouch

Geplaatst door speedtouch
De keuze van het modem is ook niet moeilijk , gewoon een ethernet nemen en wel de alcatel SPEEDTOUCH.
helemaal mee eens. Een ethernet modem geeft net wat meer uitbreidingsopties en dat speedtouchmodem werkt perfect.

Heb jij hem trouwens ook? Zo ja, heb jij ook aparte drivers bijgeleverd gekregen door je provider/kpn?

Ik heb er inderdaad een aparte cd bij gekregen, en das maar goed ook.

Laatst kwam de buurman die had ook een alcatel gekocht maar had niet de drivers alleen de standdaard drivers welke bij het modem zitten.

Hij is 2 dagen aan het prutsen geweest en nog lukte het niet , daarna heeft hij mijn cd meegenomen en binnen 10 min stond hij terug met een :D gelukt zij hij.

Groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan