welke adsl provider>max.dataverkeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

evers

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Ik wil een keuze maken uit het net,tiscali of planet internet.

mbt dataverkeer lees ik het volgende:

het net >max. dataverkeer 0,75 gb per maand
Tiscali > Fair Use Policy
planet internet>max 1 Gb per maand

Ik heb 3 vragen;

Heb je als simpele gebruiker genoeg aan 0,75 gb maand?
Kan iemand mij 1 van de bovenstaande providers aanraden of afraden?
Wat is fair use policy?

Henk

fair use policy: Ongelimiteerd (onbeperkt)

Je kan beter zeggen: hoe vaak ga je op het internet en wat doe je zo al.
1. Gebruik je Kazaa
2. Download je MP3's
3. Download je films
4. Zet je je internet continu aan

--> Dan zal ik je adviseren 'fair use policy' te gebruiken

Lees je alleen e-mails en zit je soms achter internet zonder dat je mp3's, films e.d. download, dan raad ik je aan HetNet te kiezen

Download je wel mp3's maar niet zo veel en zet je de internet niet vaak aan, dan is de Planet internet zat.

PS: Als je over het netwerk zit kan je beter 'fair use policy' omdat je nooit weet hoeveel klanten erachter zitten en wat ze doen

0,75 gb: niet zo veel (soms gebruik van internet)
1GB: Normaal (beetje downloaden e.d. op het internet)

welke provider

Per abuis onjuist geplaatst;staat inmiddels op de juiste plaats onder providers

Ik download soms 1.65 GIG op 1 dag, dus voor mij is dat driedubbel niets.

Als je een limiet neemt: niet te veel surfen naar zware site's, geen internet radio, geen internetTV, geen MP3's, geen films etc.

Ben je een lichte surfer en mail checken heb je zat aan 0.75 gig.

Je bent nu een 'simpele gebruiker' maar blijf je dat ook wanneer je ADSL zult hebben?
Ik surf nu met ADSL veel en veel meer dan toen het nog via de telefoon ging. Dat hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden, maar ik meld het toch maar even.

Trouwens, als je alleen mail checkt en weinig surft, heb je genoeg aan 0,75 gb, maar dan vraag ik me af of een ADSL-abo uiteindelijk niet duurder is dan de telefoontikken.

Geplaatst door XP_PC
Als je een limiet neemt: niet te veel surfen naar zware site's, geen internet radio, geen internetTV, geen MP3's, geen films etc.

Dat lijkt me een tikkeltje overdreven. Ik zelf heb ADSL van HetNet en luister vaak internet-radio, download regelmatig speelfilms en mp3'tjes en heb de datalimiet van 0,75 GB per maand nog nooit overschreden. Download je af en toe eens een film en een lading mp3'tjes maar ben je niet iedere dag de hele dag aan het downloaden, dan zit je heus niet zo gauw aan de 0,75 of 1 GB per maand. Misschien hangt het er ook nog van af of je (een) eigen website(s) hebt, maar die heb ik niet.

Hmm, kan. Internetradio neemt nog niet eens zo heel veel (5 kb/sec continu). Maar internetTV wel (60 kb/sec continu).
Er ja, je kan wel eens wat downloaden. Maar veel niet.

En speelfilms downloaden met zo'm limiet? T zou kunnen hoor, maar klinkt mij vreemd in de oren.

Geplaatst door rkwebdesign
fair use policy: Ongelimiteerd (onbeperkt)

Dit is dus niet waar. Van al het internet verkeer van een provider wordt een gemiddelde berekend, dit wordt als streefpunt ingezet. Wanneer je ver boven dit gemiddelde uit komt krijg je allereerst een waarschuwing en daarna zou wel eens je abonnement opgezegd kunnen worden

Juistem, als de gem. gebruiker 7 GB per maand download en jij bent zo'n fanatiekeling die elke maand 27 GB download krijg je vanzelf een bericht of je ff rusiger aan wilt gaan doen.

Geplaatst door XP_PC
En speelfilms downloaden met zo'm limiet? T zou kunnen hoor, maar klinkt mij vreemd in de oren.

Lukt toch echt hoor. Ik download iedere maand wel een stel speelfilms, maar heb de limiet nog nooit overschreden.

Is er trouwens een manier om dat bij te houden? Ik zou weleens weten hoeveel dataverkeer ik nu eigenlijk heb en hoe dicht ik de maandelijks limiet nader. (Overigens mag je die bij HetNet best overschrijden, maar dan moet je extra betalen: voor elke 100 MB extra 0,50 euro.)

(Of moet ik voor die vraag een nieuw topic starten?)

Geplaatst door buffy

Lukt toch echt hoor. Ik download iedere maand wel een stel speelfilms, maar heb de limiet nog nooit overschreden.
Is er trouwens een manier om dat bij te houden?

Als je niet weet hoe je dat bijhoudt, hoe kun je dan weten dat je de limiet niet overschrijdt?

Dippy,

ik ging ervan uit dat ik de datalimiet nog nooit heb overschreden, aangezien HetNet mij nooit de extra kosten die daarvoor staan in rekening heeft gebracht. Maar dat laatste kan natuurlijk ook betekenen dat ze het gewoon niet (goed) in de gaten houden, of alleen ingrijpen als iemand het écht te bont maakt.

Hoi buffy,
Ik zat me al af te vragen hoe je dat doet met die films.
Bij mijn provider (xs4all) kun je je verbruik bijhouden en met een flink aantal mp3-tjes en verder veel 'gewoon' on line zijn, zat ik toch al over de 1 GB. (Zonder films te downloaden dus)
Maar laten we ons daar vooral niet druk over maken zolang HetNet dat ook niet doet :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan