Welke Anti-Spyware is het beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad Fundum

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hallo,

Allereerst zou ik willen vragen of het nodig is van mijn pc nu en dan eens te scannen met een Anti-Spyware software. Zoja, dan is mijn vraag: Welke? Ik draai Symantec Antivirus & Firewall indien jullie dit moeten weten.

Alvast bedankt voor uw tijd!

Ik heb windows vista en ik neem er internet op , maar wat ik mij dus afvraag welke (gratis) software is goed?
Ik heb hier Norton 2008 liggen maar ik denk dat ie mijn systeem nogal gaat vertragen..

Hij noemt niet Norton, maar Symantec.

Het is een betaalversie die mijn vader geïnstalleerd heeft (We mochten hem gebruiken op elke pc thuis.)

Moet ik mijn betaalversie inruilen voor een andere gratis versie? :eek:

+ Moet ik alledrie Anti-Spyware installeren, of maar 1? (Als het maar 1 is, de welke dan? www.superantispyware.com?)

+ Moet ik mijn Antivirus/Firewall niet uitschakelen? (Ik dacht dat die programma's elkaar tegenwerkten?)

Laatst bewerkt:

Het is een betaalversie die mijn vader geïnstalleerd heeft (We mochten hem gebruiken op elke pc thuis.)

Moet ik mijn betaalversie inruilen voor een andere gratis versie? :eek:

+ Moet ik alledrie Anti-Spyware installeren, of maar 1? (Als het maar 1 is, de welke dan? www.superantispyware.com?)

+ Moet ik mijn Antivirus/Firewall niet uitschakelen? (Ik dacht dat die programma's elkaar tegenwerkten?)

1 lijkt me wel genoeg..:P

Norton is van Symantec. Er is ook een versie die Symantec genoemd wordt, maar is van dezelfde fabrikant.

Je kunt ze gewoon alle drie gebruiken, wat de ene niet vind kan een andere wel weer vinden.

Let op,
Het zijn spywarescanners, geen virusscanners.

Oke :)

Nog 3 kleine vraagjes:
- Werken deze 3 scanners elkaar tegen? Of is het niet nodig van hun Auto-Protect optie aan te zetten?
- Staat er zowieso Spyware op mijn pc?
- Is Ad-Aware alleen genoeg, of komen er toch nog gevaarlijke dingen door?

Laatst bewerkt:
Autoprotect (Realtime scannen) heb je niet met deze programma's. Spybot S&D heeft wel een "Teatimer" functie die bij sommige problemen veroorzaakt. Spyware kun je zomaar in je pc krijgen. Zeker als je even niet oplet met surfen. Regel matig de ps laten scannen hierop, kan problemen voorkomen.

Gebruik wel een goede virusscanner erbij die wel Realtime functie heeft en die ook aan laten.

Ik gebruik alle drie de programma's en laat ze regelmatig updaten en een scan uitvoeren. Gelukkig wordt er nooit wat ernstig bij mij pc gevonden.:)

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt :)

Maar je zei iets dat mijn Symantec slecht was? Moet ik die inruilen voor een andere gratis versie, of?

Ze hebben geen real time scanning.
Daarvoor heb je van Spybot en Superantispyware de betaalde versie nodig.

Of jij Spyware hebt weet je alleen na scannen. Kunnen wij zo niet zien.

Ik heb niet gezegt dat Symantec slecht is. Je gaf zelf aan dat het een zwaar programma is. Die mening kan ik alleen maar bevestigen.

Oke, bedankt :)

Maar je zei iets dat mijn Symantec slecht was? Moet ik die inruilen voor een andere gratis versie, of?

Slecht is een groot woord maar het vraagt veel van je systeembronnen en is niet zo goed als dat ze zelf zeggen. Echte goede scanners zijn NOD32 of Kaspersky en deze zijn ook licht voor je systeem.

Edit: We zijn het wel met elkaar eens zeg Crash :)

Ik laat jou even je gang gaan.

Oh oke, dan zal ik eens met mijn vader bespreken wat ik ga doen.

Welke van de 2 raad jij aan te gebruiken?

Ik gebruik nu al een paar jaar tevreden NOD32. Zoals aangegeven vraagt Norton nogal wat. Tevens vind ik het vervelend, dat als ik dingen naar een andere pc verplaats over het netwerk dat Norton de boel heel erg vertraagd, door elk bestandje zwaar te scannen. Alles is immers al gescand, als het via download binnen gekomen is.

Edit: We zijn het wel met elkaar eens zeg Crash :)

Ik laat jou even je gang gaan.
Ach beter 2 mensen die op 1 lijn zitten, dan niemand die iets zegt.:)

Maar dan zit ik nog met mijn Symantec Client Firewall. Wat doe ik daarmee?

[Ik zal de site eens bekijken, mijn engels is wel naar behoren]

Maar dan zit ik nog met mijn Symantec Client Firewall. Wat doe ik daarmee?

[Ik zal de site eens bekijken, mijn engels is wel naar behoren]

Zone Alarm of Comodo nemen als Firewall. Gratis en zeer goed.

En nu ga ik eten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan