Welke Antivirus Freeware ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter juul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

juul

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Hoi,

Kan iemand mij adviseren welke freeware antivirus ik het beste kan gebruiken ?
Avast, AVG of misschien iets anders die ik niet ken ?
En beveiligen ze ook spyware ?
Zo niet, welke freeware anti-spyware zou ik dan het beste kunnen gebruiken ?
Wat ik ken is Adaware en Spybot.

Alvast bedankt !

Laatst was hier ook al een vraag over waarbij een link werd gegeven naar testresultaten. Daarbij bleek dat Avast en AVG sneller updates van nieuwe virussen gaven dan Norton ed dure programma's. Aangezien Norton bij m'n dochter verliep heb ik daar Avast op gezet. Er werd direct een besmetting afgehaald die Norton liet zitten. Op m'n laptop heb ik AVG gezet. Het nadeel daarvan vind ik dat het systeem na updaten ge-reboot moet worden.

Ad-Adware en Spybot gebruik ik ook. Meestal vind enkel Ad-Adware spyware. Tevens gebruik ik Spyblaster om slechte sites uit te sluiten. Ook Microsoft anti Spyware zit op mijn machines. Dat vindt nooit wat. Maar ik "Surf" behoorlijk veilig.

Ik denk dat Ad-Aware het meest kritisch is. Toch gebruik ik ze allemaal om zekerder te zijn.

Groeten.

Mijn persoonlijke voorkeur is AVG, hoewel ik momenteel NOD32 aan het proberen ben. De interface van NOD32 vind ik alleen minder oke dan die van AVG hoewel dat niet het hoofddoel is van een virusscanner.

Nod32 haalde wel een virus uit een oude download die AVG over het hoofd ziet.

Doorslaggevend in MIJN keuze is de prijs: ik spreek alle talen, behalve BEtalen. Er is voldoende gratis alternatief en "gratis" alternatief

Jannik:
Op m'n laptop heb ik AVG gezet. Het nadeel daarvan vind ik dat het systeem na updaten ge-reboot moet worden

Dat is incidenteel bij sommige "priotity updates"

Bedankt allemaal voor de adviezen.

Ik heb besloten om AVAST en ADAWARE te gebruiken.

Ok, veel succes er dan mee. is geen verkeerde keuze maar ik zou dan ook nog spybot search en destroy gebruiken. tevens ook spywareblaster instaleren om optimaal beschermd te zijn.

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan