Welke antivirus voor windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Besturingssysteem
Gebruik Windows 10 en 11.
Office versie
Microsoft Office Professional Plus 2021.
Beste

Ik wil een antivirus voor windows 8.1 maar welke is geschikt norton, avg, avira, kaspry, of een andere of die gratis virus scanner van windows de microsoft essentials,??

Ik doe met me computer
*surfen op het internet met explorer of firefox of google chrome heb ze alle 3

*speel games zoals counterstrike en minecraft of speel op internet online zoals runescape en habbo (alleen deze 2 download games andere kunnen niet op me pc niet geschikt en de online gamess op internet kan ik zonder problemen doen)

*foto's bewerken met photoshop cs6 en psd maken voor andere mensen

* video's bewerken met sony vegas pro 11 en of maak template's

* ik doe school opdrachten met Microsoft office 2010

Dus Wat ik wil is wat ik op me computer doe of van mappen/instellinegn scanen op virussen

Veel scanners doen het prima op Windows 8.1. Een goede/bekende/gratis AV die werkt is bijvoorbeeld Avast.
Verder heb ik onlangs Eset NOD32 geprobeerd en draai ik verder (op Windows 7 x64 overigens nog) Emsisoft Anti-Malware.
Beiden functioneren ook onder Windows 8.1 maar zijn niet gratis.

Het is en blijft de zoveeeeeeeeeeeeeeelste discussie over welk av nu het beste is.
Allen die jij nu noemt werken onder win8.1, dus dat is het probleem niet.
Kan nu alleen maar speculeren op gebruikerservaring.
Zou zeggen probeer er de komende maanden eens een paar gratis av's uit en trek hieruit je conclusies.
Waarschuwing vooraf: Gebruik nooit meer dan 1 av tegelijk op je systeem.

Bedankt ik zou is een gratis antivirus gebruiken voor een paar dagen maar ik wil een goede betaalde antivirus voor windows8.1 zodat ik eentje koop.en daarna geen prut en slechte is wil ik eerst jullie mening

Het is en blijft de zoveeeeeeeeeeeeeeelste discussie over welk av nu het beste is.
Die discussie is er niet en er wordt ook niet gevraagd naar welke AV de 'beste' is. Er wordt alleen gevraagd naar een suggestie voor een Windows 8.1 anti-virus.

EDIT:
Qua herkenning doet de gratis versie van Avast niet onder voor de betaalde. Wel heeft de betaalde extra functies waarmee het nog veiliger wordt.
Als je je prettig voelt bij een betaalde AV dan zou ikzelf Kaspersky/Emsisoft/Avast/Eset eens een tijdje proberen. Kaspersky en Emsisoft (Bitdefender + eigen AV engine) scoren goed in de verschillende AV testen. Avast en Eset lopen er meestal iets achteraan maar zijn ook uitstekend.
Het is met name van belang dat de gebruikersinterface, voor jou, te begrijpen is. De bovengenoemde paketten beschermen allemaal prima. Microsoft Essentials heeft niet mijn voorkeur aangezien deze regelmatig steken laat vallen bij de testen.

* AV-tests zijn niet zaligmakend, maar je moet ergens vanuit gaan.
* Geen enkele AV beschermd 100%.

Laatst bewerkt:
ik ga of zelf een licensie kopen of via helpmij de aanbidingen zijn heel redelijk maar welke zal ik open??

alvast bedankt wil ook voor gamen krijg over 3maanden game pc

eset neem dan eset smart security

Als je je prettig voelt bij een betaalde AV dan zou ikzelf Kaspersky/Emsisoft/Avast/Eset eens een tijdje proberen. Kaspersky en Emsisoft (Bitdefender + eigen AV engine) scoren goed in de verschillende AV testen. Avast en Eset lopen er meestal iets achteraan maar zijn ook uitstekend.

Da's een goed advies. Niet direct een licentie kopen. Je kunt die programma's ook eerst 30 dagen proberen en dan zie je wel welke jou het beste bevalt en goed werkt op jouw hardware met de software die jij gebruikt.

heb Avira gratis gedownload die uitesten daarna een andere gratis en daarna kijk ik welke ik goed vind voor een licentie

ja hoor eset kun je ook dertig dagen gratis proberen.
je geeft maar een gil als je een tijdelijke licentie wilt gebruiken.

windows 8.1 heeft géén antivirus nodig!:confused:
er zit windows defender (in windows 7 Essentials)
dat is vaak gevraagd hier ik gebruik geen antivirus en het werkt veel beter.:)

Laatst bewerkt:
Dat is een vergissing.
Windows defender is tegen malware.
Windows Security Essentials is wel een antivirus programma.

Windows Defender is hetzelfde als Microsoft Security Essentials, alleen de naam is anders.

Dat programma biedt slechts een minimale bescherming zoals uit vele tests is gebleken. Het is altijd beter dan niets, maar andere programma's bieden meer bescherming.

Microsoft Security Essentials is de benaming voor het hedendaagse pakket.
De term anti-virus is inmiddels achterhaald en niet meer correct. Alle pakketten bieden niet alleen bescherming tegen virussen maar ook tegen andere narigheden. De term Anti-Malware is steeds meer in opkomst.
MS over Security essentials:
Gebruik Microsoft Security Essentials om je pc te beschermen tegen virussen, spyware en andere schadelijke software. Het biedt realtime bescherming voor pc's thuis of in kleine bedrijven.
Uitgebreide bescherming tegen malware
Security essentials is completer dan Windows Defender (doorontwikkeling, zover ik weet), helaas blijft de detectie en verwijdering achter bij andere (gratis) oplossingen.

dus dit wordt dan wel het zoveelste topic van voor en tegen.
ik ga er een slotje opzetten.
TS weet nu wat hij/zij kan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan