Welke antivirus wordt het nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo het veilig zijn voor
SuperAntiSpyware
en
Smart Securty4
en
Malware bytes
samen te downloaden ?
voor ik heb al gehoorde dat somige combinaties van antivirussen elkaar
dan zouden "scannen" en elkaar gaan willen verwijderen wat dan niet zo goed zo aflopen

Ik weet niet wat er gebeurt als je er 3 naast elkaar gaat gebruiken. Ik zou het ook niet proberen als ik jou was.
Het risico dat ze elkaar als virus/malware gaan zien wordt dan namelijk steeds groter.
Als Eset SS en SuperAntiSpyware met elkaar overweg kunnen dan zou ik het daarbij houden.
SuperAntiSpyware kijkt volgens mij ook al naar malware en ben je dus niets extra's nodig.
Mocht je toch nog problemen krijgen (ooit) met malware, probeer dan MBAM alsnog eens.

welke zo dan het beste / snelste werken ?
Superantispyware of malware bytes

Eerlijk gezegd heb ik geen idee...
Ik heb zelf SuperAntiSpyware nog nooit gebruikt.

Ligt volgens mij ook aan verscheidene factoren:
-Groote van de te scannen partitie;
-Aantal bestanden op die partitie;
-Waar moet het programma naar scannen;
-etc.

Is dus moeilijk te zeggen en moet je zelf even uitproberen.
Ik denk wel dat je het eerst bij Eset SS 4 en SuperAntiSpyware kunt houden, en bij eventuele problemen MBAM proberen.
Een volledige scan van MBAM is nog wel eens een zware last voor je computer :P.

Maar zoals ik al zei, je moet het zelf even proberen.

ThaMe90, Norton is sowieso langzaam.
En jij ook, want je loopt behoorlijk achter de feiten aan. De laatste jaren heeft Norton volledig nieuwe producten ontwikkeld.

SUPERAntiSpyware is niet nodig. MBAM Malwarebytes' Anti-Malware is voldoende in aanvulling op je normale antivirus en internetsecurity.

De virusscanner(s) die mijn grote voorkeur heeft is Norton Internet Security. NIS, omdat het eigenlijk gewoon alles bevat wat een virusscanner nodig heeft. Het detecteert virussen, spyware, rootkits, wormen, Trojan horses, backdoors, trailers, jokers en etc. Het heeft inbraakbeveiliging, een tweerichting firewall, ID-guard, antiphishing, netwerkbeveiliging, botnetbescherming, browserbeveiliging, websiteverificatie, antispam etc.

NIS is tevens uitgerust met de nieuwe SONAR-technologie. SONAR staat voor Symantec Online Network for Advanced Response en dit is real-time beveiliging die met behulp van heuristische detectie nieuwe dreigingen kan herkennen.

Wat ook een groot voordeel is dat ze door een hun eigen technologie (Norton Insight-technologie) de scantijd heel erg kunnen verkorten! Het grootste voordeel aan dit Norton pakket vind ik dat het gewoon echt stukken sneller is. Echt geweldig in vergelijking met vorige pakketten.

CPU-gebruik / periode 90 minuten (geel is Norton)

101-20081015-24aad0.jpg

Geheugengebruik / periode 90 minuten (geel is Norton)

102-20081015-57d8c0.jpg

Norton Internet Security 2009

99-20081005-34dcd8.jpg

Laatst bewerkt:
ik heb nog in 2002 een norton antivirus gehad de 2002 packet dus
hij was vrij sloom en niet echt effectief

en juist te zien hebben ze veel veranderdt aan hun imago en producten ?

ik begin hier stil aan weer te twijfelen :confused:

En jij ook, want je loopt behoorlijk achter de feiten aan. De laatste jaren heeft Norton volledig nieuwe producten ontwikkeld.

De virusscanner(s) die mijn grote voorkeur heeft is Norton Internet Security. NIS, omdat het eigenlijk gewoon alles bevat wat een virusscanner nodig heeft. Het detecteert virussen, spyware, rootkits, wormen, Trojan horses, backdoors, trailers, jokers en etc. Het heeft inbraakbeveiliging, een tweerichting firewall, ID-guard, antiphishing, netwerkbeveiliging, botnetbescherming, browserbeveiliging, websiteverificatie, antispam etc.

NIS is tevens uitgerust met de nieuwe SONAR-technologie. SONAR staat voor Symantec Online Network for Advanced Response en dit is real-time beveiliging die met behulp van heuristische detectie nieuwe dreigingen kan herkennen.

Wat ook een groot voordeel is dat ze door een hun eigen technologie (Norton Insight-technologie) de scantijd heel erg kunnen verkorten! Het grootste voordeel aan dit Norton pakket vind ik dat het gewoon echt stukken sneller is. Echt geweldig in vergelijking met vorige pakketten.

...

Allemaal best leuk en aardig, maar het is en blijft een feit dat Norton tijdens het scannen een vreselijke belasting voor je computer is.
Ik ben de laatste om commentaar te leveren op het feit dat ook Norton vooruit is gegaan, maar de door jouw geposte afbeeldingen geven geen beeld van Norton tijdens het scannen.
Natuurlijk is elk programma licht wanneer het inactief is! Gek he?
Verder is niet alleen Norton bezig met actieve detectie: Eset doet dit ook al sinds versie 3 met hun ThreatSense©.

Met alle respect, ik geloof best dat NIS een goed pakket is, (zeer compleet ook, boven alles) maar ga alsjeblieft even reëel commentaar geven. :thumb:

2002? Ik gebruik de laatste jaren NIS en Norton 360 afwisselend. Dit omdat je er vaak gratis producten bij ontvangt. Ik heb een USB-stick, film en Norton Ghost gratis ontvangen. Het product is uitstekend te noemen. In principe hoef je helemaal niets te scannen, want Norton bewaakt alles bij de poort en neemt direct maatregelen als er een dreiging is. Kan zijn bij het downloaden of het uitvoeren van een bestand of foute webpagina's. Norton voert bij inactiviteit taken uit. Nooit geen ernstige problemen gehad.

Norton Internet Security_Stille modus
Norton Internet Security biedt een groot aantal oplossingen en functies voor de afhandeling van virussen en andere beveiligingsbedreigingen. Norton Internet Security laat u ook via waarschuwingen en meldingen weten hoe virussen en andere beveiligingsbedreigingen worden gedetecteerd en opgelost. Wanneer u belangrijke taken op uw computer uitvoert, wilt u waarschijnlijk geen waarschuwingsberichten ontvangen. In Stille modus worden waarschuwingen en meldingen onderdrukt, en de meeste achtergrondactiviteiten tijdelijk onderbroken. Als Norton Internet Security een beveiligingsbedreiging detecteert wanneer Stille modus is ingeschakeld, wordt de waarschuwing niet weergegeven maar wordt een toepasselijke actie ondernomen om uw computer te beschermen.

Wanneer u een film bekijkt, games speelt of een presentatie geeft, wordt de toepassing vaak uitgevoerd op het volledige scherm. Norton Internet Security detecteert dat de toepassing op het volledige scherm wordt uitgevoerd en gaat over op de Stille modus. Minimale achtergrondactiviteit verzekert optimale prestaties van uw computer.

Laatst bewerkt:
Ok, je hebt een goed punt.
Maar voor een goede en lichte verdediging blijf ik voorlopig toch bij Eset.
Misschien dat ik overstap op de Gaming editie van Norton wanneer deze licentie is verlopen.

Als laatste wil ik nog een ding zeggen:
Zoek een antivirus uit zodat deze doet wat jij wilt dat hij doet.
Wil je alleen simpele dingen doen op je pc/laptop, koop dan geen uitgebreide beveiliginssuite, maar zoek dan een goed alternatief.
Ben je toch wat actiever met je pc/laptop, of staat er gevoelige informatie op, zorg dan voor betere beveiliging.
Het is maar net wat je er mee wil doen.

Hiermee hoop ik dat de gestelde vragen opgelost zijn. :thumb:

Jep me algemene vragen zijn opgelost
over Norton zal ik zelf wel misschien nog meer informatie proberen op te zoeken
ik twijfel aleen welke ik nu zo willen
SAS "super anti spyware"
of MBAM

ik twijfel hier aleen nog rampzalig bij

Bedankt voor all jullie tijd en uitleg
ik heb me besluit genomen "denk ik :rolleyes:"

Smart securty en Mbam :)

Graag dan wel even aangeven dat de vraag opgelost is. :)
Kun je rechtsonderin het scherm aangeven.

OWJA
nog 1 vraagje kennen jullie counterspy ?
zo ja kan ik daar wat info over verkrijgen ?
kben een website langsgekomen waar die op N2 staat van top antispyware

alvast bedankt voor de vele antwoorden jullie me al gaven

Kent iemand deze antispyware dan of niet ?
zo niet is me vraag beantwoord
zo ja kan ik er nog vragen over stellen :p

Btw is het erg om Optimizers te combineren ?
ik heb nu
System advanced Care pro
en
Tuneup2010
en ik zo graag nog erbij willen
advanced system optimizer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan