welke ati 4850 kopen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is daarmee?

Uiteraard verbruikt ie meer stroom,das met alles wat sneller is.

Kwaliteit maakt igg niets uit, allemaalzelfde chip, er zit misschien wat verschil in de koelers en de kwaliteit hiervan.
Maarja hier heb je garantie voor, mocht het mis gaan.

Geluid maakt volgens mij niets uit.Zelf heb ik de 4870x2 met een stock koeler.
Idle hoor je hem niet. De vent. van de cpu maakt dan nog meer geluid.
Load hoor je hem wel iets blazen, maar dat is minimaal / niet storend.
De 8800GT van m'n zwager maakt nogmeer "lawaai" :)

De kwaliteit van de GPU is wel hetzelfde (RV nog wat), maar v.d. koeler, pcb, condensatoren enz. kan het wel degelijk een verschil maken. Als je een betere kwaliteit 4850 kan krijgen voor dezelfde prijs als een mindere kwaliteit 4870, zou ik voor de kwaliteit, dus voor de 4850 gaan.

ik vind het hier niet zo'n verbazingwekkend verschil, op de resolutie waar de TS op speelt.
in dat geval moet je je kaart voor bijna de helft van de verkoopprijs verkopen, om vervolgens weer de volle mep te betalen voor een 4850. en uiteindelijk maar 10% op te schieten.

Laatst bewerkt:
ik vind het hier niet zo'n verbazingwekkend verschil, op de resolutie waar de TS op speelt.
in dat geval moet je je kaart voor bijna de helft van de verkoopprijs verkopen, om vervolgens weer de volle mep te betalen voor een 4850. en uiteindelijk maar 10% op te schieten.

14.643 vs. 12086 is toch wel een behoorlijk verschil. Overigens moet de TS wel overwegen of hij überhaupt een Ati wil omdat in CoD nvidia's vaak beter presteren.

P.S. TS speelt op 1600*900, niet op 1280*1024

Jezum Frankmobo. Je moet je eigen mening niet opdringen aan anderen. Als jij een HD4850 wilt kopen, ipv de betere HD4870, dan moet jij dat weten.
En ik heb je hier nog nooit zien reageren, dus nog meer reden om je een beetje bescheiden op te stellen

Ik zou het wel weten. Ik zou voor een HD4870 gaan. De kaart is gewoon een stuk beter en krachtiger.
Alleen als je een stiller systeem wilt kan je beter niet voor deze HD4870 gaan. Maar verder is het een prima kaart.
Een kaart van 150 euro of meer voor 120 euro kopen. Dat is gewoon een superdeal.
Alleen zal dit een restvoorraad zijn: dus je moet wel snel zijn.

Jezum Frankmobo. Je moet je eigen mening niet opdringen aan anderen. Als jij een HD4850 wilt kopen, ipv de betere HD4870, dan moet jij dat weten.
En ik heb je hier nog nooit zien reageren, dus nog meer reden om je een beetje bescheiden op te stellen

Ik zou het wel weten. Ik zou voor een HD4870 gaan. De kaart is gewoon een stuk beter en krachtiger.
Alleen als je een stiller systeem wilt kan je beter niet voor deze HD4870 gaan. Maar verder is het een prima kaart.
Een kaart van 150 euro of meer voor 120 euro kopen. Dat is gewoon een superdeal.

ik ga ook de 4870 kopen dat geluid maakt me niks uit hoor het gaat mij meer om prestatie dan dat ie stil is.

Als je het niet met mij eens bent, is dat nog geen reden om te gaan schelden. Ik dring mijn mening niet op, ik geef alleen mijn opinie. Dat is ook de bedoeling van zo'n topic: de opinie horen van andere mensen. Ik zie geen reden waarom ik als ik hier niet zo veel reageer, ik me bescheiden op moet stellen en braaf verkondig dat de mening van Marsmannetje heilig is. 4470,4850 of 4870: ik denk dat je ondanks de betere prijs/prestatie (in het algemeen) van Ati's, beter voor een nvidia in dit geval kan gaan. De engine van CoD is gewoon beter geoptimaliseerd voor nvidia's. Ga niet roepen dat ik een fanboy ben, want in het algemeen vind ik Ati ook beter. Alleen bij CoD niet.

Als je het niet met mij eens bent, is dat nog geen reden om te gaan schelden.
Schelden? :confused:

Ik dring mijn mening niet op, ik geef alleen mijn opinie.
Moet je het wel onderbouwen

Dat is ook de bedoeling van zo'n topic: de opinie horen van andere mensen. Ik zie geen reden waarom ik als ik hier niet zo veel reageer, ik me bescheiden op moet stellen en braaf verkondig dat de mening van Marsmannetje heilig is.
Die is wel heilig :p :shocked::cool:;)
Maar het is alleen zo dat in dit draadje niet alleen ik dit zeg...

4470,4850 of 4870: ik denk dat je ondanks de betere prijs/prestatie (in het algemeen) van Ati's, beter voor een nvidia in dit geval kan gaan. De engine van CoD is gewoon beter geoptimaliseerd voor nvidia's. Ga niet roepen dat ik een fanboy ben, want in het algemeen vind ik Ati ook beter. Alleen bij CoD niet.
http://www.guru3d.com/article/ati-radeon-hd-4770-review/10

Hier zie je het net wat anders:
http://www.overclockersclub.com/reviews/diamond_4770/10.htm
Maar dan zie je dat de HD4870 flink wegloopt bij de 9800GTX+ (=GTS250)

Ik onderbouw niet al mijn posts, maar als mensen het beter denken te weten, dan wil ik dat op die momenten best even doen.

HD4770/HD4850/HD4830/9800GT scheelt allemaal niet zoveel.
Alleen is het prijsniveau van een HD4770 nogal gunstig.
En een HD4870 voor 120 euro is helemaal een koopie.

Schelden? :confused:
Jezum, lijkt verdacht veel op...

Moet je het wel onderbouwen
Doe ik idd niet bij alles, maar doe ik wel

Die is wel heilig :p :shocked::cool:;)
Maar het is alleen zo dat in dit draadje niet alleen ik dit zeg...
Dus ik moet maar luisteren naar de rest...

http://www.guru3d.com/article/ati-radeon-hd-4770-review/10

Hier zie je het net wat anders:
Maar dan zie je dat de HD4870 flink wegloopt bij de 9800GTX+ (=GTS250)
http://www.overclockersclub.com/reviews/diamond_4770/10.htm
Je ziet ook dat de 4770 overal ruim voldoende presteert. De 4870 bijv. presteert wel beter, maar de 4770 is ook al voldoende. Onderbouwing heb jij gelukkig al voor me gedaan...

Ik onderbouw niet al mijn posts, maar als mensen het beter denken te weten, dan wil ik dat op die momenten best even doen.
Mooi zo

HD4770/HD4850/HD4830/9800GT scheelt allemaal niet zoveel.
Alleen is het prijsniveau van een HD4770 nogal gunstig.
En een HD4870 voor 120 euro is helemaal een koopie.
Zoals ik ook al hierboven zeg: 4770 is voldoende.

Laatst bewerkt:
De HD4470 bestaat (nog) niet.
En ik kan me ook niet voorstellen dat deze er ooit gaat komen.

En waarom zou je genoegen nemen met een HD4770/ HD4850 als je, voor bijna even veel, een veel betere kaart kan kopen.
Je weet echt totaal niet waar je het over hebt.....

En jezum is geen scheldwoord. Jezus overigens ook niet. Dat is namelijk een naam....:evil:

marsmannetje zei:
De HD4470 bestaat (nog) niet.
En ik kan me ook niet voorstellen dat deze er ooit gaat komen.

En waarom zou je genoegen nemen met een HD4770/ HD4850 als je, voor bijna even veel, een veel betere kaart kan kopen.
Je weet echt totaal niet waar je het over hebt.....

En jezum is geen scheldwoord. Jezus overigens ook niet. Dat is namelijk een naam....

Jan, Pieter, Klaas

Stroomverbruik?
Kwaliteit?
Geluidsniveau?

Niet roepen dat ik iets niet weet als je me nog niet in levende lijve hebt ontmoet

P.S. Getuigt wel van respect dat je achter de naam van Jezus een teken van de duivel neerzet :confused:
Ik hou me nu wel buiten deze discussie, blijkbaar is mijn mening niet gewenst.

Laatst bewerkt:
:evil: vond ik ook wel leuk gevonden :evil:

En JIJ vind stroomverbruik misschien boeiend
JIJ vind warmte misschien boeiend, maar de meeste mensen vinden alleen prestaties belangrijk.
Jij wilt van iedereen een Frankmobo maken.... Beetje voor god spelen... foei :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan