welke backup programma ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Beste helpers,

Welk programma is het beste om te gebruiken om een backup te maken van een windows 7 , waarbij niet alleen de documenten , foto,s muziek etc.. maar ook de programma,s en spellen met bijbehorende data wordt gesaved ?
Ik heb de interne backup gebruikt van windows 7 , maar daar staan niet de programma,s en spellen met data bij.

gr. Marcel

Ik gebruik altijd Acronis !!

Je kan het beste een schijf image maken welke je kan terug zetten mocht het nodig zijn.

En even terzijde, je plaatst je bericht op een zaterdagavond na 22.00 en gezien de gemiddelde leeftijd op PC fora kan je verwachten dat je niet gelijk antwoord krijgt :-)

Bedankt voor je antwoord,

Ga deze zeker nader bekijken , iemand misschien nog andere suggesties ?

B.v.d
Gr. Marcel

Eén van de beste programma's in de praktijk gebleken is Norton Ghost 14.0. Alhoewel Windows 7 zegt dat het programma niet compatibel is, werkt het prima. Bij de installatie en/of maken van back-ups krijg je een foutmelding maar gewoon doorgaan en Ghost loopt als een trein. De schijf is tevens de Recovery disk. Onder > Deze computer> Schijf > Eigenschappen > worden alle gemaakte back-ups aangegeven maar ook in het programma zelf.

Twee typen
1. Hele pc
2. Onafhankelijke herstelpunten van stations (c, d, e, e.d.)

Ik maak altijd de laatste

Terugzetten de stations helemaal of de herstelpuntbrowser gebruiken waarbij individuele mappen en files hersteld kunnen worden.

Er zijn nog meer mogelijkheden met zoekmachine maar die gebruik ik niet.

Ik heb al diverse keren gehad dat ik diverse stations of een grote map herstellen moest en het loopt als een trein.
Dit programma is voor mij goud waard gebleken.

Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor jullie antwoorden,

Ga ze allemaal bekijken..,, Ik had zo,n backup ook verwacht in windows 7 en volgens mij heb ik ook toen een gehele backup aangevinkt.

Nu bij het uitpakken waren alle data etc goed terug gezet, alleen de programma,s en de data van spellen niet.

Iedergeval heb ik weer genoeg leesvoer...

gr. Marcel

@gertin, gaarne een eigen vraag maken, ik heb je vraag verwijderd. Niet in bestaande topics "inbreken" alsjeblieft !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan