welke behuizing/ voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

big willem

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2007
hallo, ik weet niet goed welke behuizen en voeding ik moet kopen,
heb de rest van het systeem al samen gesteld, maar opmerkingen/tips hierover zijn ook welkom. ik heb het volgende systeem samen gesteld:

* asus p5w Dh de luxe sk775 pci-e
* corsair 1024 MB ddr2 pc6400 twinx
* intel core 2 duo E 6600
* 2 x WD caviar SE 16 250 GB
* asus EN 7600GS topsilent HTD 512 m
* LG L 19WT SF tft wide 19"
* 15 in 1 kaarst lezer
* 3.5"floppy drive sony
* LG dvd brander

Dit is een voorlopige setup, als de direct x-10 kaarten verder zijn geintregeerd en goedkoper worden dan wil ik er zo`n kaart in & ik wil eventueel ook gaan over klokken.

iemand tips betreffende de voeding en behuizing? ( hij moet ruim genoeg zijn om in de toekomst meer spul in te bouwen en het budget voor behuizing voeding = +/- €170

voor de behuizing zat ik te denken aan de: Cooler Master Centurion 532
en voor de voeding : Cooler Master Real Power ATX, 450 watt

450 watt moet toch genoeg zijn voor dit systeem?

Laatst bewerkt:
daar heb je het al je wil laater dus al een better kaard deze vreeten best wat stroom.
dus raad je aan wegens upgrade mogelijkheid om een zwaarder voeding te nemen.
600watt in die richting.

450W is voor dat systeem wel voldoende.

Daar kan je later ook wel een DX10-kaart bij hangen hoor. Daar komt bij dat Cooler Master gewoon een goed merk is.

2 DX10-kaarten naast elkaar gaat wel wat krap worden. Hangt er trouwens ook vanaf wat voor type DX10-kaart(en) je wilt gaan kopen; uit de low-end, mid-end of high-end klasse.

ben niet van plan om 2 dx 10.0 kaarten naast elkaar te hangen,
en ik ben van plan om een mid-end kaart te kopen, geen 8800 gtx of zoiets spectaculairs

is 450w ook voldoende als ik de boel overclock + een nieuwe (snellere) vga kaart? + koelers

en heeft iemand nog tips of aanvulling op dit systeem?

(koelers of een ander moederbord/geheugen etc......)

&

moet ik er nog een betere geluidskaart op gooien, of is de onboard kaart meer dan goed genoeg?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Waarom zou je willen overklokken? Daar heb je ook een goed (duur) moederbord en geheugen voor nodig.

Onboard-geluidskaart is aardig, maar voor games heb je meer aan een goede geluidskaart. Bijv. één uit de X-Fi series van Creative.

Ik heb zelf de X-Fi Fatal1ty voor voornamelijk gaming icm met een Creative T5400 5.1 boxenset en ik wil echt geen andere geluidskaart voorlopig.

volgens mij is het moederbord wat ik heb gekozen toch wel redelijk overclokbaar? of ligt dat aan mij?

denk dat ik de geluids kaart eerst laat zitten zodat ik geld heb voor een
E 6600
en voor dat moederbord
en voor goede voeding en behuizing.

als de pc eenmaal draait kan ik nog wel gaan sparen voor een raid controller,
direct x tien kaart en geluids kaart.

Nogmaals, waarom wil je zo'n systeem overklokken? Je gaat heus geen prestatiewinst merken in de praktijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan