Welke bestanden/mappen kunnen weg uit C:\ en waar zijn ze voor nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarKoot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Berichten
2
Beste forum,

Sinds ik mijn computer heb gekocht een aantal jaar geleden, is het aantal (onverklaarbare) bestanden en mappen in de locatie C:\ flink toegenomen.
Nou kamp ik niet per se met een ruimtegebrek maar het ziet er zo chaotisch en zo overbodig uit allemaal. Vandaar de vraag (ook uit interesse): waar zijn de volgende mappen/bestanden goed voor en kunnen ze weg?

Mappen:
- Acer (22MB)
- CMPNENTS (210MB)
- dotnetfx (40,3MB)
- drv (98,4MB)
- i386 (526MB)
- SYSINFO (4KB)
- System Volume Information (13,7GB)
- VALUEADD (11,3MB)

Bestanden:
- AUTOEXEC.BAT
- boot.ini
- Bootfont.bin
- CONFIG.SYS
- hiberfil.sys
- IO.SYS
- MSDOS.SYS
- NTDETECT.COM
- ntldr
- ntuser.dat
- ntuser.dat.LOG
- pagefile.sys (1,57GB)
- user.js

Ik weet dat de meeste bestanden/mappen wel nodig zullen zijn voor de gezondheid van de computer, maar ik vind het gewoon vreemd dat er op deze computer meer bestanden en mappen staan in C:\ dan op andere pc's waar ik mee werk. CCleaner e.a. hebben geen effect wat betreft deze bestanden. Het zou fijn zijn als er in ieder geval een paar weg kunnen.

Alvast heel erg bedankt!
 
Hallo,

Laat maar allemaal staan, is allemaal vrij vereist voor de pc om te kunnen functioneren en te recoveren van de Acer Erecover.

Bestanden:
- AUTOEXEC.BAT
- boot.ini
- Bootfont.bin
- CONFIG.SYS
- hiberfil.sys
- IO.SYS
- MSDOS.SYS
- NTDETECT.COM
- ntldr
- ntuser.dat
- ntuser.dat.LOG
- pagefile.sys (1,57GB)
- user.js

Deze zijn nodig voor de pc om op te starten en je profiel te laden.

Mappen:
- CMPNENTS (210MB)
- dotnetfx (40,3MB)
- drv (98,4MB)
- i386 (526MB)
- SYSINFO (4KB)
- System Volume Information (13,7GB)
- VALUEADD (11,3MB)

Deze zijn nodig voor het filesystem en ook nodig voor windows om te kunnen werken.

Acer (22MB)
In deze staan Acer tooltje zoals:

Epowering
Erecovery
Games en etc.

Hopelijk heb je genoeg informatie.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt > Deze computer > Eigenschappen > Algemeen een > Schijfopruiming doen. Je kunt ook oude herstelpunten verwijderen. Typ > Starten > Herstelpunt > Herstelpunt maken > Herstelinstellingen configureren, schijfruimte beheren en herstelpunten verwijderen.

Bestanden:
- AUTOEXEC.BAT > systeembestand
- boot.ini > opstartbestand
- Bootfont.bin
- CONFIG.SYS > systeembestand
- hiberfil.sys > slaapbestand
- IO.SYS > systeembestand
- MSDOS.SYS > systeembestand
- NTDETECT.COM
- ntldr
- ntuser.dat
- ntuser.dat.LOG
- pagefile.sys (1,57GB) > virtueel geheugen
- user.js
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de snelle response, heb nog even wat oude herstelpunten verwijderd en nog een kleine schijfopruiming gedaan.
Heeft volgens mij niet heel veel gedaan, maargoed, aangezien alle bestanden vereist zijn voor m'n pc laat ik ze wel allemaal staan.
Maak ik ze wel gewoon 'hidden'.

Daarmee is mijn vraag eigenlijk ook beantwoord en mag deze thread wat mij betreft 'op slot' of hoe dat hier ook heet ;)
 
Hallo,

even de status op opgelost zetten. Dan kunnen andere met de zelfde vraag hier ook kijken.

Je hebt geen D:\?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan