Welke beveiliging kiezen voor TP-Link TL-WR941N. WEP of WPA/WPA2 ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ElsyV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Met de installatie van deze draadloze router heb ik de wizzard opgevolgd.
Hier werd aanbevolen om voor WEB te kiezen omdat dat de veiligste was.
Maar dan staat er bij beveiligingstype: geen verificatie (open).

Is dit een probleem of kan ik de beveiliging op WEP laten staan?

Iedereen moest wel gewoon met een code inloggen op het draadloos netwerk.

WEP is de minst veilige van alle beveiligingen maar voldoet icm bijv MAC-filtering en een onzichtbaar SSID wel voor de doorsnee gebruiker.
Bijkomend voordeel van WEP tov. bijv WPA is dat jouw Nintendo DS(lite) en/of die van de kids er mee op internet kunnen.

NDS kan namelijk niet overweg met alles hoger beveiligt dan WEP. DSi heeft hier geen probleem mee.

Hmmm, ze hebben wel een Nintendo DS maar doen er niet veel mee, en al helemaal niet op internet.
Dus dan stel je voor om toch maar voor WPA te kiezen?
Als ik deze optie aan vink hoef ik dan alleen maar ons wachtwoord/key in te voeren en dan werkt alles gewoon?
(ben nl. blij dat alles het nu doet :))

Gelukt

Ik heb in de router de beveiliging op WPA-personal gezet en op AES. (Hij raadde af om TKIP te gebruiken met een 802.11n)
Dit ook zo ingesteld op de laptops/pc en het werkt weer.

Als ik beschikbare netwerken in de omgeving bekijk dan heeft het grootste gedeelte 802.11G.
Wat is het verschil?

het verschil zit 'm vooral in snelheid en draadloze frequentie. 802.11g gaat tot 54Mbps en zendt op 2.4GHz (waar ook microgolfovens, babyfoons en zo op werken). 802.11n afficheren ze rond de 150Mbps en maakt zowel gebruik van de 2.4GHz en 5GHz. Bepaalde toestellen kunnen zelfs van beide frequenties tegelijk gebruik maken. Er komen trouwens al toestellen op de markt die 802.11ac voeren waarmee (theoretisch) snelheden tot 1Gbps zouden gehaald kunnen worden.

Oh, gelukkig, ik dacht al dat ik de langzame versie had. Ik heb hem tenslotte vorige week pas gekocht.
In ieder geval werkt alles nu met dank aan jullie en sluit ik dit topic af :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan