welke BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
119
Ik heb vista op mijn pc en mijn pc draait niet goed.
In "probleem rapporten en oplossingen" krijg ik de melding "Overweeg een bios upgrade".
Aangezien ik een Gigabyte moederbord heb, heb ik op de site van gigabyte naar de nieuwste versie van de bios gezocht en deze geinstaleerd.
Maar ik krijg nog steeds die melding "overweeg een bios upgrade"

Kan het zijn dat een nieuwe bios NIET de oplossing is?
Of moet ik naar een andere bios op zoek?
En zo ja....waar moet ik dan op letten als ik een andere bios wil downloaden?
 
Een BIOS-update van de fabrikant van je moederbord valt niet te verbeteren. Maar wat is het probleem zélf waar je een oplossing voor zoekt?
 
Mijn systeem is heel erg onstabiel.
Continuu meldingen dat programma's niet meer werken en worden afgesloten, Ik kan om één of andere wazige reden niet eens in de logboeken kijken om problemen op te lossen of gewoon schijfbeheer openen en zo, en mijn pc start erg vaak vanzelf weer opnieuw op.

Ik begin eigenlijk zelf te twijfelen of mijn nieuwe moederbord en/of processor en/of ram misschien wel stuk zijn.
 
Je hebt je systeem wel laten checken door de Windows Vista Upgrade Advisor? Het lijkt op een ernstig conflict tussen stuurprogramma's.
Of je hebt malware opgelopen. Welke anti-virus- en anti-spyware-programma's gebruik je?
 
Ik heb alle drivers ge-update.
Ik heb 10 minuten geleden een scan gedaan op malware en spyware.
Resultaat: Hardstikke schoon!!!

De "vista upgrade advisor" wil op mijn pc niet draaien?!?! :shocked:
Ik heb het programma al voor de tweede keer ge-instaleerd, maar waneer ik het programma start, krijg ik de melding "windows vista upgrade advisor werkt niet meer. het programma is afgesloten"
 
vista upgrade advisor wil niet draaien .
dan kan er heel wat verkeerd zitten .
je hebt een illegale vista cq xp .
je systeem is niet vista ready .
een instabiel os kan er ook op duiden dat er software wordt geinstalleerd .
dat niet werkt met vista .
drivers /chipsetdrivers
 
Ik heb een legale versie van Windows Vista Ultimate, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb alle drivers ge-update, dus ook de chipset drivers.
Dat updaten heb ik trouwens gewoon in apparaat beheer gedaan..."rechtermuisknop/stuurprogramma bijwerken/op het internet naar het beste stuurprogramma zoeken"

Het enige apparaat wat waarschijnlijk niet vista-ready is, is mijn beeldkaart , maar daar heb ik al een nieuwe voor besteld.
 
Laatst bewerkt:
Nou...ik heb het eindelijk voor elkaar.
HIJ DRAAIT!!!!!!!! :D

Ik heb mijn pc naar de plaatselijke pc-winkel gebracht en die hebben het zaakje aan de praat gekregen.
Het blijft al met al wél een vreemde zaak.
Ik heb gevraagd wat het probleem nou eigenlijk was, en hij melde dat zij een bios upgrade hadden gedaan en dat mijn splinter nieuwe beeldkaart (NVidia Geforce 7600 GT) de pc vast liet lopen tijdens de nieuwe instalatie van Windows Vista. Toen hebben ze er een andere beeldkaart in gedaan en ging het dus wél goed met de instalatie.
Op dit moment draait mijn pc helemaal goed mét die "geforce 7600 gt" er in.:rolleyes:

Heel appart dus.

Maar goed....bedankt voor de hulp tot nu toe!
en eh...Helpmij Rules! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan