Welke browser gebruiken jullie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joram

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2002
Dit wou ik wel eens weten en waarom blijft iedereen bij die IE6 van microschoft???... Ik gebruik nu myIE2 en ik vind het de beste browser die ik al gehad heb.

Wat een agressie.

Ben ook geen grote fan van onze grote vriend, maar vooralsnog werkt IE6 en heb ik geen klachten.

Geplaatst door joram
Dit wou ik wel eens weten en waarom blijft iedereen bij die IE6 van microschoft???... Ik gebruik nu myIE2 en ik vind het de beste browser die ik al gehad heb.

Maar eh, MyIE2 is toch geen zelfstandige browser maar gewoon een schil om IE? Eigenlijk gebruik je nog altijd IE hoor Joram, ziet er alleen wat anders uit en je hebt er wat extraatjes bij.

Ikzelf gebruik overigens voornamelijk Mozilla Firebird. Ge-wel-dige browser!

ik gebruik IE6 en opera 7.20 ...
ze hebben zo allebei hun voordelen...

en IE wordt ook ge-updated ...

Internet Explorer zal pop-ups blokkeren
---------------------------------------

In een Service Pack voor Windows XP dat volgend jaar uitgebracht zal worden, zal zich een update bevinden voor IE die er voor zal zorgen dat deze een ingebouwde popupblocker krijgt, net als dit nu reeds enkele jaren bij Mozilla en Opera het geval is. Nu wordt het alleen hopen dat Mozilla/Opera deze technologie niet gaan patenteren zodat het voor Microsoft onmogelijk wordt om deze techniek in te bouwen.

bron : cnet.news.com

Ik gebruik IE6, en dat bevalt me prima, samen met de de toolbar van Altavista (o.a. ivm de popup blokker die echt heel goed werkt) en de toolbar van Google.
Verder gebruik is zeer regelmatig Opera, voor sommige site gewoon handiger dan IE...
Ik heb Crazy browser eens geprobeerd maar die beviel me helemaal niet.

misschien wel, maar hij is iets stabieler (ik wist wel dat er onder de moterkap hetzelfde zit maar volgens mij hebben ze hem toch wat bijgesleuteld :D)

Ik heb als standaard browser Mozilla Firebird . Daarnaast gebruik ik af en toe Opera en IE, om wat sites te testen. IE gebruik ik verder voor bankzaken, de Rabobank verplicht me om IE te gebruiken :rolleyes:

volgens mij hebben ze hem toch wat bijgesleuteld
Nou nee. ALs je IE niet geinstalleerd had (zou dat mogelijk zijn), kon je MyIE2 ook niet draaien. Er wordt gebruik gemaakt van de IE-engine.

IE zal iedereen sowieso moeten gebruiken, omdat je bepaalde sites enkel in IE goed kan zien. Ikzelf gebruik MozillaFirebird. Snel, stabiel, en werkt gewoon vertrouwd. Op onze benedencomp heb ik Opera staan. Werk ook lekker, is vlot, maar niet altijd even stabiel. Daarbij is die vastheid aan W3C niet altijd even goed, daar niet alle websites goed uitkomen. De optie op te identificeren als ie6 of mozilla verhelpt dit niet altijd.
En joram, misschien is het handig om effe een polltje toe te voegen, al is deze al meerdere malen lang geweest, altijd interessant om te zien....

Misschien dat een moderator dat doet, maar ik kan het niet (geen verenigingslid):(

Windows 2000 -> Firebird, snel, stabiel, betrouwbaar, geen popups, geen reclame en online bankieren werkt prima

Debian -> Mozilla 1.0, nou ja, het werkt, maar denk toch ook hier Firebird te gaan installeren, zodra Thunderbird ook een officieel debian package wordt.

Inmiddels ben ik zo verwent met de duidelijke en minder duidelijke voordelen van Firebird dat ik never nooit niet meer met IE browse :)

Heb tijden Firebird gebruikt, maar ben nu weer over gegaan op IE, lang niet alle websites laat Firebird goed zien (Wat overigens niet aan firebird ligt, maar meer aan die websites) maar goed blijft irri en met IE en een goede popup killer is het best te doen.

(windows update site moet je zo ie zo met IE openen trouwens dus als je beetje makkelijk up to date wil blijven heb je die altijd wel nodig eig)

Hallo allemaal.

Ikzelf ben een vervent gebruiker van netcaptor versie 7.22.

Hier zijn wat stats van het kpn plaatje in mijn handtekening.

hitcount.jpg

Groetjes Erik Rothuis

Internet Explorer 6.0...........86.51%
Internet Explorer 5.5...........7.56%
Internet Explorer 5.0...........4.12%
Internet Explorer 5.01.........1.20%
Opera 6.0............................0.22%
Crazy Browser 1.0...............0.10%
Mozilla 1.0.0........................0.07%
Internet Explorer 5.1...........0.06%
Netscape 7.0.......................0.04%
Internet Explorer 4.01.........0.04%
Opera 7.0............................0.04%
Netscape 5..........................0.02%
Mozilla 1.3........................... 0.01%
Konqueror 3.0..................... 0.00%
Mozilla 1.0........................... 0.00%

dit zijn de stats van www.megaforum.be

Geplaatst door de jean
Internet Explorer 6.0...........86.51%
Internet Explorer 5.5...........7.56%
Internet Explorer 5.0...........4.12%
Internet Explorer 5.01.........1.20%
Opera 6.0............................0.22%
Crazy Browser 1.0...............0.10%
Mozilla 1.0.0........................0.07%
Internet Explorer 5.1...........0.06%
Netscape 7.0.......................0.04%
Internet Explorer 4.01.........0.04%
Opera 7.0............................0.04%
Netscape 5..........................0.02%
Mozilla 1.3........................... 0.01%
Konqueror 3.0..................... 0.00%
Mozilla 1.0........................... 0.00%

dit zijn de stats van www.megaforum.be
Tjah, stats van MYIE2 bestaan er niet want dat is gewoon een verbeterde IE6

Leuk te zien dat Firebird in populariteit stijgt, gezien de reacties. Ik heb het net geinstalleerd onder Debian. Werkt fijner dan de logge Mozilla, die teveel weg heeft van de overleden Netscape.

Ik gebruik al 2 jaar Opera, en blijft het de beste browser vinden, snel, gemakkelijk en accuraat.

Ik had 7,21 in het Nederlands en heb nu 7,23 in het Engels gedownload, pardoes eroverheen. Het leuke is dat ie gewoon in het Nederlands werkt.

groet,

Jean

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan