Welke build?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Ik werk nu dus met visual basic express edition 2010. Maar als ik een project klaar heb en klik in de op: Debug (menubalk) -> Debug (hier de naam van het programma). Dan word het dus "gebouwd" dat gaat ook succesvol, maar als ik dan ga kijken in de folder waar de projecten van visual basic 2010 staan dan heb ik laat maar zeggen dit pad: C:\Users\Familie Fiets\Documents\Visual Studio 2010\Projects\Foto Viewer Door Luuk Fiets\Foto Viewer Door Luuk Fiets

In de map: C:\Users\Familie Fiets\Documents\Visual Studio 2010\Projects\Foto Viewer Door Luuk Fiets (dus nog niet de map foto viewer door luuk fiets voor de 2de keer aangeklikt) zit een vb bestandje voor het project zodat ik die nog kan aanpassen. Maar in de map op het eerst vermelde path (C:\Users\Familie Fiets\Documents\Visual Studio 2010\Projects\Foto Viewer Door Luuk Fiets\Foto Viewer Door Luuk Fiets) zitten nog 3 mapjes en in 2 van die mapjes (bin, en obj) zitten ook nog mapjes. Maar nou staan er dus in die mappen bin en obj verschillende versies van m'n .exe. Want onder die obj, is nog een mapje x86 en dus denk ik dat je die exe daarin moet gebruiken voor 32bits computers (zelf heb ik 64bits) maar kan iemand mij dus duidelijk uitleggen welke exe ik moet hebben want ik kan er dus iets van 4 vinden.

Ff in een rijtje is het:
  • C:\Users\Familie Fiets\Documents\Visual Studio 2010\Projects\Foto Viewer Door Luuk Fiets\Foto Viewer Door Luuk Fiets\obj\x86\Debug\Foto Viewer Door Luuk Fiets.exe
  • C:\Users\Familie Fiets\Documents\Visual Studio 2010\Projects\Foto Viewer Door Luuk Fiets\Foto Viewer Door Luuk Fiets\obj\x86\Release\Foto Viewer Door Luuk Fiets.exe
  • C:\Users\Familie Fiets\Documents\Visual Studio 2010\Projects\Foto Viewer Door Luuk Fiets\Foto Viewer Door Luuk Fiets\bin\Debug\Foto Viewer Door Luuk Fiets.exe
  • C:\Users\Familie Fiets\Documents\Visual Studio 2010\Projects\Foto Viewer Door Luuk Fiets\Foto Viewer Door Luuk Fiets\bin\Release\Foto Viewer Door Luuk Fiets.exe

Bij mij werken ze tevens allemaal maar toch? Welke moet ik pakken voor het "publiek?"??

Alvast bedankt:thumb:!

De inhoud van de map obj kun je beter met rust laten. Daar heb je niks te zoeken. :P

Wat jij wilt hebben, als je je programma wilt delen met anderen, is de executable die je vind in de map bin\Release. Release is Engels voor uitbrengen. De debug versie bevat allerlei debug informatie die door de Visual Basic compiler is ingecompileerd om het debuggen (checken op fouten) te vergemakkelijken. Deze versie is dus niet geschikt om uit te brengen. De release versie bevat al die debug informatie niet.

De debug versie wordt elke keer opnieuw gecompileerd als jij je programma debugd in VB.
De release versie moet je handmatig compileren door middel van het Build menu (of iets dergelijks) gevolgd door Build Solution (of iets dergelijks).

Hopelijk ben je hiermee geholpen. :)

Dus ik moet de gene van: C:\Users\Familie Fiets\Documents\Visual Studio 2010\Projects\Foto Viewer Door Luuk Fiets\Foto Viewer Door Luuk Fiets\bin\Release\Foto Viewer Door Luuk Fiets.exe nemen. Ok maar wat bedoel je met dat build solution?

Die moet je inderdaad hebben als je je programma zou willen delen met anderen.

Met build solution compileer je de release versie van je solution. Je zou kunnen zeggen dat solution is een ander woord voor project is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan