Welke camera? Canon A80, A85 of A95?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Hallo,

Als het goed is krijg ik binnenkort geld van de verzekering ivm mijn gestolen camera.

Nu wil ik direct een camera aanschaffen met meer functies zoals sluitertijd, macro enz enz zodat ik ook bijvoorbeeld in de nacht foto's kan maken.. stapje meer professioneler bezig zegmaar :)

Nu is mijn oog gevallen op 3 camera's (Canon A80, A85 en A95) en heb geen idee welke ik moet kiezen. Hieronder een vergelijking tussen de A85 & A95.. ik dacht altijd dat hoe hoger het type hoe beter, maar volgens mij is de A80 altijd nog de camera met de meeste functies en beste beeldkwaliteit, of heb ik het mis?

A85&A95
A80

Ik wil sowieso een Canon omdat ik daar heel veel goede verhalen en reviews over gelezen heb en omdat de prijs / kwaliteitsverhouding :thumb: is.

Welke moet ik kiezen en waarom?

Alvast bedankt !

Greetz,

Dennis

kost iets meer, maar waarom niet de Canon Powershot S1 IS ?
Ik zou de keuze wel weten, maar als dit boven jou budget is, dan zou ik gaan voor de a80.
brandpuntafstanden en constructie (beeldopbouw) zijn in mijn ogen beter dan de a95

ps
hier staat de volledige produktspecifikatie van de powershot a80

Grootste verschil is overigens, maar dat wist je al, het aantal pixels in miljoenen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord :thumb:

Die S1 IS lijkt me ook een super camera ja, en zoveel duurder istie niet.. wat is het voordeel behalve de 10x zoom?

Ik snap nog weinig tot niets van sluitertijden, lensgroottes, diafragma's enzo dus die getallen zeggen me niks.

Bij Kamera express is ie nu 325 eurootjes.. heel erg weinig geld voor zo'n camera.

Voor jou heel lastig, de winkel zit in capelle a/d ijssel... (dat is wel vlak bij mij, zo'n 25 minuutjes met de auto)

Het allergrootste voordeel is wel die stabilisator die erop zit, ik heb zelf de a60, maar zou deze zo erbij kopen..

die optische zoom van 10 keer is vergelijkbaar met een spiegelreflex camera, je haalt je onderwerp naar voren, niet door de pixels te vergroten (lastig uit te leggen, maar kijk maar eens goed naar een krantefoto, dat is het resultaat van digitale zoom) maar door de lens.

Dus kort samengevat, als je geen problemen heb met online kopen is dit echt een camera die mijn persoonlijke voorkeur zou hebben.
Overigens is 3 miljoen pixels ruim genoeg voor een normale foto.
Overigens hebben alle drie de toestellen een optie om "nachtfoto's" te maken, let er wel op, het kan erg lang duren, maar is wel af en toe leuk. (ik heb eens foto van de maan gemaakt, sluitertijd zowat een minuut en met statief gemaakt)

Ik hoop dat je hier wat aan heb, ik zelf heb nu 2x spiegelreflex en 1 digitale camera, ben aan het sparen voor digitaal spiegelreflex, maar het is voor mij zéér lastig om het in duidelijke en begrijpelijke taal uit te leggen

[edit]
Nog een onwijs voordeel van canon, je kan met de goedkopere compact flash werken en met gewone aa-batterijen werken (ook oplaadbaar)
overigens zijn alle foto's die op mijn traktorensite staan gemaakt met de powershot a60, alleen zijn die wel even met een progje wat kleiner gemaakt zodat het wat vlotter laad.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn keuze nu gemaakt, ik verwacht 280 euro terug te krijgen van de verzekering en voor die 50 euro extra heb je wel een veel betere cam met 10x zoom :cool:

Ik heb voorbeeld foto's gezien op dpreview.com en ik ben zeer onder de indruk :)

Kheb nu al zin om foto's van de maan de maken met 10x zoom op een heldere avond.. met m'n vorige cam (2x zoom en geen instelbare sluitertijd) wou dat niet zo..

Nu alleen nog wachten op de verzekering :confused:

En ik bestel tegenwoordig alles online... m'n vorige camera komt via internet, m'n telefoon komt via internet en nog wel wat dingen.. dure dingen doe ik via rembours want vooruit betalen met grote bedragen doe ik liever niet ;)

ben benieuwd, een vriendin heeft hem sinds 3 weken en is er laaiend enthousiast over.
Het enige minpuntje... je zal de handleiding moeten lezen, maar als je al een canon heb gehad en is dat niet zo'n probleem.

Ik verwacht wel de foto van de maan van je:D

Geplaatst door Stigter
ben benieuwd, een vriendin heeft hem sinds 3 weken en is er laaiend enthousiast over.
Het enige minpuntje... je zal de handleiding moeten lezen, maar als je al een canon heb gehad en is dat niet zo'n probleem.

Ik verwacht wel de foto van de maan van je:D

Heb je dan misschien voorbeeld foto's? Ben wel benieuwd naar eigen foto's ipv van die sites ;)

Ja, de camera zal zeer veel functies hebben maar ik wil het heel graag leren allemaal dus dat zal best goedkomen.. foto's van de maan zal ik zeker posten zodra ik hem heb ;)

Sorry Dennis,
geen foto's en ze is nu een maand op vakantie ermee.
overigens compact flash kaartjes zijn bij o.a mycom erg goedkoop (kingston)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan