welke camera kan macro's opnemen binnen 5 cm

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronspeld

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2001
Ik bied wel eens spulletjes te koop aan op online veilingsite's.

Ik legde mijn munten altijd onder een scanner; dit ging altijd perfect.

Nu het tijdstip is aangebroken om een digitale camera aan te schaffen wil ik eigenlijk hetgeen ik met mijn scanner tot tevredenheid deed, nu met deze camera gaan doen.

Dit betekent dus :

1.veel foto's maken die dan op een makkelijke manier in mijn PC geladen moeten worden.

2. behoorlijke close-ups op 5 cm afstand van het object.

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een camera, zodat ik alles haarscherp op beeld krijg??

jullie mogen ook types noemen als jullie de camera voor dezelfde toepassingen gebruiken.

hoop snel wat te horen.

Hoi, deze opname is gemaakt met de olympus c720 uz, met een speciale voorzetlens voor macro.
http://home2.pi.be/khk464/images/Langpootmug01.JPG

Het voordeel van deze camera is dat deze uitgrust is met een 8x optische zoom, de c740 uz zelfs 10x nu, zodat je zelfs met macroinstelling vanop een afstand macroopnames kunt maken..

Er staan er nog op de site, kijk maar even rond.

Groetjes

Ik zie geen foto's

Sigma, ik zie geen foto's

hkh363, dit is precies wat ik bedoelde, maar hoe zit het met die speciale voorzetlens. Moet je die apart bijkopen?? Als de foto's van die insekten op je website gemaakt zijn met de C720 UZ zou dat voor mij al voldoende zijn.

Beantwoord svp toch nog even mijn vraag over die opzetlens, en wat er gebeurt als ik die niet gebruik

groetjes,

Hallo Ron,

Heb het bericht al verwijderd, want ik kreeg ze er niet in te groot formaat.
Met mijn Fuji S 602 Zoom heb ik geen speciale voorzetlens nodig en kan van een afstand van ongeveer twee centimeter in de supermacro functie fotograveren.
Er zit hiernaast ook nog een normale macrofunctie op.

Probeer de foto's nog even te verkleinen en dan plaats ik ze alsnog.

Mvg
Sigma

Hoi, de foto's van de boktor en de sprinkhaan zijn met de gewone macrofunktie genomen, de langpootmug en de larven met de voorzetlens. Deze lens moet je inderdaad apart kopen en is niet zo goedkoop, met de tussenring erbij toch zo'n €160 extra. Maar de lens is dan ook zeer zuiver. Deze van het wierookstokje is ook met de gewone macro genomen.
http://home2.pi.be/khk464/images/Wierrook.JPG

Groetjes.

sigma, ik ben benieuwd naar jou macro's want bij aanschaf van mijn toestel twijfelde ik tussen de olympus en de fuji. De prijsklasse was vergelijkbaar, en enige reden dat de doorslag gaf was dat er op enkele forums een klacht was dat er makkelijk stof tussen de lens kwam, maar dat is mischien ook een indianenverhaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan