Welke camera?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kraikkonen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik ben bouwkundig ontwerper van beroep, en om bouwwerken te fotograferen ben ik opzoek naar een goede camera. Ik verdwaal alleen een beetje in het doolhof der lenzen. Hebben jullie tips voor een goede spiegelreflex camera in een betaalbare prijsklasse? Zegge 300 euro. Alvast bedankt.

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
300 euro? dan zit je sowieso (onderin) in de "budget" categorie. Ik vermoed dat er maar een handvol camera's uberhaubt in die prijsklasse gaan vallen

Met alle respect maar voor 300,- heb je niet veel te eisen eigenlijk en kom je niet verder dan een 1100D met een standaard kit lensje 18-55 als je mazzel hebt.

In wat voor prijsklasse moet ik dan gaan denken voor een redelijk goede camera? Ik ben geen fotograaf, dus het hoeft niet super professioneel. Als het maar beter is dan de doorsnee mobiele telefoon.

@kraikonen
Heb je commerciële link in je bericht weggehaald en je commerciële handtekening mag je zelf verwijderen, anders wordt dat later door de hoofdmoderator gedaan.

Hoi,

Misschien deze beter als de genoemde 1100D maar inderdaad blijft onderkant markt. En anders als je iets met een ander lens wil deze

In die prijsklasse is er niet zo bar veel verschil tussen de merken; Nikon of Canon (of Sony, om maar wat te noemen), het is lood om oud ijzer. En ze zijn allemaal stukken beter als een telefoon. Wat veel belangrijker is, is de vraag welke objectieven je ècht nodig hebt voor jouw vraag. En dan kom je al gauw uit bij een Shift lens, want gebouwen kun je doorgaans (tenzij je zelf op 20 meter hoogte staat) maar zelden zonder vertekening fotograferen. Dus vroeg of laat (meestal laat, want dan heb je meer geld) kom je dan bij een tilt lens uit. Al kun je tegenwoordig ook prima onthoeken in Lightroom e.d.
Kies in ieder geval voor een objectief met de grootste beeldhoek dus de kleinste groothoekwaarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan