Welke CD brander?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Sinds kort heb ik een dvd-speler. Mij is bij aankoop hiervan gezegd dat ik mijn op CDRoms opgeslagen jpeg bestanden hiermee zou kunnen bekijken op mijn tv.

Dit lukt dus niet, soms kan ik een foto openen voor de helft, het duurt heel lang voordat het beeld is opgebouwd.

Nu heeft iemand me gezegd dat ik de jpeg bestanden als "video-cd" zou moeten branden. Niemand kan me echter precies uitleggen op welke manier, met welke brander en met welk programma.

Ik moet nog een nieuwe CD-brander aanschaffen, dus: wie kan me advies geven over welke brander met welk programma ik het best kan aanschaffen? Ik heb Windows XP op mijn PC.

Met elke nieuwe brander kan je een (super) video-cd maken, maar dan wel in combinatie met b.v. het brandprogramma Nero. Sons krijg je dat programma bij je brander. Het maken van een video-cd wijst zich eigenlijk vanzelf (help-file) en anders zijn er genoeg pagina's op internet die je laten zien hoe je dat doet.

Er zijn kennelijk meerdere versies van Nero, maakt dat nog iets uit?

Ik heb bij een PC met een Nero-programma geprobeerd een video-CD te maken, dat lukte niet omdat het programma de bestanden niet herkende. Er is me gezegd dat ik de bestanden eerst moest omzetten naar een ander type bestand??

Je zal het AVI-bestand om moeten zetten naar een MPEG-bestand.
Als je dat wil kan je ook nog ondertiteling toevoegen tijdens het omzetten.
Hier vind je antwoord op veel vragen;
http://wintips.filmt.nl/
:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan