Welke cd voor ubuntu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pakestok

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Ik heb nu ubuntu op een usb stick staan, en daar start hij ook vanaf op. Maar hij slaat niks op, bv. startpagina en beeldscherminstellingen. En dit los ik volgens mij op door ubuntu op een cd te zetten en dan te isntalleren. Maar welke cd heb ik hiervoor nodig ?

Ik heb wel een cd RW maar bij nero geeft dan een foutmelding dat ik de verkeerde heb, hij zegt dat ik een cd -r rw moet hebben.
Moet ik dan een cd-r rw halen, of is er een andere cd die ik het beste kan gebruiken?

gewoon de iso van ubuntu branden als image met nero of imgburn
gewoon een cd-r

Met cd -r kan ik het ook weer verwijderen ?

En welke moet ik dan bv hebben ?

Ik zelf heb het met CD+R gedaan, zonder enige problemen. Let alleen erop dat je hem niet te snel brand.

Maar ik heb zelf een stuk of 15 CDs bij canonical aangevraagd, zodat ik ze rond kon verspreiden.
Dit kun je zelf overigens doen via https://shipit.ubuntu.com/ .
Je kunt er ook gewoon 1 aanvragen. Duurt alleen wel iets van 4 weken...
Ze zijn overigens wel allemaal gratis :thumb:

Waarom hier?

Op het Ubuntu forum lees je meer en nog meer hulp ook.

Ik zou liever de 8.04 gebruiken omdat deze ook op iets oudere computers beter draaide en de LTS versie altijd stabiel is en niet elk half jaar nieuwe slecht werkende probeersels kreeg.
Ik zal dus 10.04 die in April 2010 uit komt daarom pas oktober 2010 als de problemen op het forum opgelost zijn en diverse update's beschikbaar pas upgraden.

Pjotr heeft ook een hulp pagina die erg groot en uitgebreid is.
Meestal krijg je op Ubuntu forum sneller en deskundiger uitleg dan dit Windows gerichte Helpmij forum, want zij zijn meestal deskundiger en meer ervaring.

okee ik heb dus cd -r gekocht, heeft iemand een Nederlandse tut bij de hand hoe ik het het beste op een cd kan branden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan