Welke CMS software

Status
Niet open voor verdere reacties.

rojn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1
Hoi,

Ik zou graag een advies willen voor onderstaand probleem.

Voor een aantal vrienden en bekende maak ik eenvoudige websites. Dit ontwerp ik in photoshop en via snijden, exporteren en eenvoudig HTML werk weet ik daar een eenvoudige website van te maken. Dit resultaat voldoet prima aan de erwachtingen.

Nu willen de gebruikers daar graag zélf content aan wijzigen. Denk niet aan pagina's of submenu's. Maar 'hometeksten', prijzen, nieuws etc. etc. Nu kunnen ze dat niet omdat dit gecompliceerd is (ftp-programma, inloggen, openen in HTML editor, etc) Te omslachtig voor een leek. Ik denk puur aan een inlog met een WYSIWYG editor waar men zelf de teksten kan invullen.

Nu zoek ik een (CMS) programma dit dit eventueel voor mij kan oplossen. Joomla o.i.d. is voor mij té groot en uitgebreid, bovendien ken ik dit soort nog niet goed genoeg.

Kennen jullie hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Ron
 
Hiervoor gebruik ik http://www.cushycms.com/

Het werkt goed, en is eenvoudig (ook geschikt voor digibeten). Je kan er alleen teksten en plaatjes mee wijzigen.

Op de lange termijn is het misschien wel een goed idee om Joomla te leren kennen. Bij een simpele tool loop je snel aan tegen de beperkingen. Ook al zeggen gebruikers van te voren dat ze alleen maar een paar teksten willen wijzigen, in de praktijk komen ze toch bij je aankloppen voor dingen die met zo'n simpel systeem niet mogelijk zijn...
 
goede dag

Ik werk ook een tijdje met cushy werk goed,

alleen met foto's snap ik het nog niet hellemaal,

moeten ze ze dat updaten van hun eigen computer of kan ik de foto's ook in cushy plaatsen.
 
Je kan zelf ook foto's in de pagina's plaatsen. Bij Cushy geef je aan welke delen van de pagina gewijzigd kunnen worden, en daar kunnen ook foto's geplaatst of vervangen worden.
 
Ja dat heb ik algedaan ,maar ik bedoel eigelijk,als ik foto's in een map op de server plaats
kan dan een redacteur de foto's uit die map halen en vervangen, of moet hij altijd op zijn computer de foto's hebben staan.

ik hoop dat je me snapt.
 
Nee, dat gaat hiermee niet. Cushy is echt beperkt in mogelijkheden, het heeft geen "mediamanager".
 
kijk eens naar Joomla. Wellicht is dit een CMS van jou gading ( Persoonlijk werk ik er mee en ik vind het zeer fijn om er mee te werken. Ik ben er erg tevreden over ). Voordelen zijn:

- Je kan het zo gek niet verzinnen, maar van de meeste veel gebruikte zaken zijn er componenten, modules, plug-ins te downloaden ( Zij commercieel als onder de Open Source licentie )
- Makkelijk te bewerken.
- Diverse ( vastgestelde ) authorisatieniveau's standaard binnen joomla ( Er is een nieuwe versie in de maak waar je zelf de diverse authorisatieniveau in kan stellen. Verwachte datum van de beta versie zit al in de 2e helft van dit jaar, maar het tijdstip kan altijd aangepast worden ).

Het gaat hier om mijn persoonlijke mening van joomla. Wat ik je kan aanraden om alles te bekijken wat je aan CMS-en kan vinden ( Van bijna ieder CMS is er wel een online-demo beschikbaar waar je in kan rommelen ). Je kan er niets aan fout doen, want de meeste demo's zijn zo ingesteld dat er om het x-aantal uur een schone installatie gedraaid wordt en dat alles er weer vanaf het begin weer in staat.

Veel succes met de keuze naar een goed CMS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan