Welke computer past bij mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcelenMiranda

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo allemaal,

Wij willen een nieuwe computer aan gaan schaffen maar zijn een leek op dit gebied.
We hopen dat jullie forumlezers/leden ons kunnen helpen.

Onze huidige computer is nu ongeveer 8 jaar oud en heel erg traag.
Vooral met het bewerken van foto's krijgen we regelmatig de melding dat er problemen zijn met het virtuele geheugen enz.
Enfin, kennelijk tijd voor een andere computer.
We zien diverse aanbiedingen maar twijfelen of we een computer willen gaan laten bouwen OF er gewoon kant en klaar een gaan kopen.
De computer willen we gaan gebruiken voor fotobewerking, internet en zo nu en dan mogelijk een spel. We zien termen als werkgeheugen, geheugen dualnogwat enz enz.
Zelf hebben we het idee om een extern geheugen te kopen waar we de foto's 'op veilig kunnen stellen' tegen virussen en zo.
Daarnaast is het mogelijk onze lcd televisie aan te sluiten op de computer.
Misschien dat er omtrent deze aansluiting en andere ook nog tips zijn?
Ons budget ligt rond de €500,- is daar wat voor te vinden?
Zouden jullie ons adviezen willen geven?

Groeten,
Marcel en Miranda

Tja het liefst wel maar aan de andere kant voor €160,- heb je een los scherm.
Ik heb de link die je geplaatst hebt even gecheckt.
Wordt er alleen geen wijs uit. :confused:
Processors enz, dat zal best in de computer moeten zitten maar welke ik nodig heb... geen idee ;)
Jammer dat er geen site met een programmaatje bestaat, waar je aan kan vinken waar je een computer voor gebruikt en welk budget je te besteden hebt waarna dan na een druk op de knop een overzichtje krijgt van een voor jou samengestelde computer met de daarin benodigde apparatuur....

Misschien een ideetje voor een handige techneut??

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Laatst bewerkt:
De link die ik je had gegeven voldoet redelijk aan de eisen die jij stelt voor de computer. Een paar kleine opmerkingen daarbij:
-De standaard processor voldoet (sneller is natuurlijk leuker, maar als je het niet nodig hebt is het zonde van het geld)
-De bijgeleverde Vista versie, is de 'basic' versie er kaal, de premium versie is beter maar kost € 30 meer.
-Je kan ook kiezen voor 'geen monitor' daar wordt het systeem € 166,- goedkoper van, maar dan moet je ergens anders een monitor vandaan toveren.
-Het geheugen, 1024mb is voldoende maar Vista voelt zich lekkerder bij 2048 mb, maar dat kost natuurlijk weer € 83,- meer
-Harddisk heeft voldoende capaciteit en is voldoende snel.
-De grafische kaart....tsja, welke spellen speel je? Speel je wat eenvoudige en niet de allernieuwste spellen volstaat het geïntegreerde exemplaar, speel je wat nieuwere spellen dan komt toch al gauw de nVidia® GeForce® 8300GS om de hoek kijken en als je echt de nieuwste spellen op een redelijk hoge resolutie wilt spelen moet je echt de nVidia™ GeForce 8600GT nemen.

De rest van de configuratie kan je ongewijzigd laten.
Mocht je er nog niet uitkomen, dan hebben ze ook nog een 'live-chat' waar je aankoop advies kunt vragen (en ze geven best wel een eerlijk advies)

Aha, bewijst maar weer wat voor leek ik ben op dit gebied.
Dacht dat het allemaal losse onderdelen waren waar ik een computer uit kon samenstellen...... Begrijp nu wat je bedoelt!

Thja spellen, die moet ik nog gaan aanschaffen. Wil eigenlijk voorkomen dat wanneer ik een spel koop, deze niet gespeeld kan worden omdat de nieuwe computer net wat tekort komt en ik achteraf zo iets heb als: 'Had ik maar' of 'Als ik dat had geweten'...

In ieder geval bedankt voor de info.

Wil eigenlijk voorkomen dat wanneer ik een spel koop, deze niet gespeeld kan worden omdat de nieuwe computer net wat tekort komt en ik achteraf zo iets heb als: 'Had ik maar' of 'Als ik dat had geweten'...

In ieder geval bedankt voor de info.

Tsja, dan is je budget eigenlijk net te klein. Als je een pc aanschaft van rond de € 800,- (of hoger) dan zit je redelijk safe, ga je daar onder zitten, loop je een risico dat nieuwere spellen niet lekker zullen draaien.
Maar nogmaals dat is helemaal afhankelijk van welke spellen je zou gaan kiezen.

Inmiddels contact gehad met een kennis die (waarvan ik dat dus eerst niet wist) computers bouwt. Hij kwam met de volgende lijst:

- Processor Intel core duo E6600
- Moederbord Asus 5PK P35
- Geheugen Kingston KVR667 2GB
- Videokaart Club3D ATI 2600XT
- Harde Schijf Samsung 500 GB
- Dvd Brander NEC 7173S
- Kast met Voeding 450W
- Eventuele dvd speler voor wat sneller kopiëren van dvd’s

Komt mij totaal op €892,-

Helaas wat boven ons budget en zeker meer dan we in eerste instantie uit wilden geven.
Denk dat ik het toch maar doe want begreep dat dit een snelle en goede computer is voor die prijs. Of hebben jullie misschien nog tips of adviezen?

Is dat met of zonder besturingssysteem?
Met is het een mooie prijs, zonder is het niet goekoop te noemen.

Met......

Heb gekozen voor XP omdat dit tot op heden 'steviger in de schoenen staat' dan Vista.
Althans volgend de geluiden om mij heen....

Vond de prijs ook redelijk voor hetgeen ik krijg, als ik dat zo vergelijk met andere prijzen.
Uiteraard gaat het geld voornamelijk in de apparatuur zitten maar ja, dan heb je ook wel wat. 2GB (werk-)geheugen is natuurlijk gigantisch...
Opslagcapaciteit van 500GB, wel effe een verschil met mijn huidige van 12Gb hardeschijf :)

De videokaart schijnt ook een goede te zijn, tja dat zal dan best wel 'kweet-niet' :)
Kan met het hele 'spulletje' wel een tijdje meer vooruit denk ik zo.

Als Virusscanner raadde hij mij overigens DDA oid aan.
Mmm euh staat dat niet voor Dutch Dakota Association ?
Enfin, weet de naam niet meer, zaten een hoop D's in en leek zover ik mij kon herinneren op een afkorting. Had er nooit van gehoord, ik maak(te) eigenlijk altijd trouw gebruik van Norton. Norton is natuurlijk veruit de bekendste maar schijnt zeker niet de beste te zijn.
Wat ik wel gemerkt heb is dat Norton giga veel geheugen opeist van de computer...

Zo wordt ik als computerleek misschien toch wat wijzer op dit gebied :)

Was die virusscanner niet per ongeluk: AVG ? Is gratis... en goed!

Als je geen haast hebt met het systeem is het misschien ook interessant om de volgende Aldi aanbieding af te wachten.. dit zijn zeer goede systemen [Medion], met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, 3 jaar garantie aan huis met prijzen tussen de € 579 en € 799...
Op internet vindt je zeer veel tests en info over deze PC's... hier heb je een voorbeeldje van de laatste Aldi PC die voor € 599 over de toonbank ging... komt qua specs erg in de buurt van wat je nu aangeboden hebt gekregen ...
http://www.hardware.info/nl-NL/news/ym+cmpqWwpaa/ALDI_C2_Duo_Vista_PC_voor_minder_dan_600/

Nee was niet AVG. Heb inderdaad daar ook goede verhalen over gehoord.

Die aanbieding van de Aldi, enig idee wanneer dat uit gaat komen?
Wel interessant, effe in de gaten houden dus!

Groetjes

Laatst bewerkt:
Komende week hebben ze eerst weer een aanbieding met een "dikke" laptop voor € 699
Ik heb geen connecties met Aldi [wel een paar PC's van die boys waarover ik zeer tevreden ben, evenals over de service!]... dus heb ik geen echt idee wanneer de volgende komt, maar dat zal zeker uiterlijk eind november zijn, waarschijnlijk zelfs al eerder.....

De PC's worden zeer compleet geleverd [TV kaart, enz, dik pakket software] daar kan "Dickie de zelfbouwer" meestal niet tegenop......

Tja leek ook wel interessant..... heb me even afgevraagd of ik wel zo lang wil wachten :)
Gister weer een avond vol ergenis achter onze huidige PC dus maar besloten de pc te laten bouwen.

Ben benieuwd, zal wel een wereld van verschil zijn met onze huidige....

Nu nog een leuk (eenvoudig flatscreen) beeldschermpje op de kop weten te tikken....

... deze topic is van 2007
beetje laat om nu hier nog een antwoord op te geven:rolleyes:

Ik dacht al: waarom een pc met een HD2600 Pro van €800?
Is inderdaad al een super oud topic.
Mag direkt gesloten worden.

Volgende keer gewoon een melding van maken, dan wordt dat ook opgelost.
Bij deze dus een slot erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan