welke computer?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Faru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Faru

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Ik wil ooit eens een computer boven, voor de kinderen plaatsen.
Ik wil hem dan delen met mijn computer, ook de internetverbinding.
Ik wil dat de kids de mogelijkheid hebben om op internet spelletjes te doen.
Als ik hem dan met mijn computer deel, hoeven ze neem ik aan weinig tot niets te installeren, wat gewone spelletjes, muziek etc. betreft. Is dat zo?

Dus nu is mijn vraag of iemand een tips kan geven over deze 2e computer. Ik wil dus een goedkoop tweedehandsje. En hij moet wel een beetje snelheid hebben.

Dus hoeveel geheugen is genoeg?
Welke grootte HD disk zal ik dan nemen?
Videokaart moet neem ik aan ook wel een beetje goed zijn?

En nog meer tips graag!!

Bij voorbaat dank

Groetjes, Karin

Geplaatst door Faru

Ik wil dat de kids de mogelijkheid hebben om op internet spelletjes te doen.
, wat gewone spelletjes

Videokaart moet neem ik aan ook wel een beetje goed zijn?

Groetjes, Karin

Tja, kids en games.
Da's het probleem.

Tja, kids en games.
Dat is nou echt een voortreffelijk antwoord patrickt!!!!!!

Faru, ik wil je niet ontmoedigen maar snel en goedkoop passen niet bij elkaar.
Als je het echt over normale spelletjes hebt en de kinderen daarvoor niet online willen spelen, dan kun je het wel met een tweedehands doen. Maar zodra het van die spellen worden waarvoor een flinke videokaart nodig is dan zal het moederbord dat in die pc zit toch ook wel het een en ander aan moeten kunnen.
Dan moet je toch wel een vrij recente pc hebben. En waarom wordt die weg gedaan? Ik denk daarom dat goedkoop duurkoop is.

Het is jammer dat alle 'technische'' vrouwen en mannen nog niet gereageerd hebben.
Zo af en toe plaats je hier iets en daarmee komt je vraag weer boven. Wie weet zijn er morgen mensen die hier wel een antwoord op weten.

Kids

Mwa, als je kids alleen internetspelletjes spelen dan is een instap videokaartje wel voldoende.

Ik zou hier niet meer dan een paar tientjes aan uitgeven.

Met een goedkoop 2e handsje is het toch niet mogelijk om de laatste games soepel te spelen.

Ik denk dat je het beste kunt gaan zoeken naar een (vroege) Pentium 3 of Athlon, of zelfs Duron)

Die kosten geen dr0l meer.

Je Ram geheugen zal met 256 Mb al ruim voldoende zijn (afhankelijk van het os. dat je gaat gebruiken.)

De harde schijf zal met 40 Gbt ook wel volstaan.

Maar wat wil je bereiken met het "delen" van je eigen pc?

Ik neem aan dat je hem gewoon in een klein netwerkje wil plaatsen.

Maar je kids zullen hun spelletjes toch via hun eigen pc moeten spelen.

Het delen van bestanden en internet verbinding is natuurlijk wel goed mogelijk. (daar zijn netwerken nu eenmaal voor :) )

Ik zou verder een eenvoudig Routertje gebruiken.

Ik ben geen netwerk expert maar als ik het fout heb dan zal ik er wel op gewezen worden... :D

Succes.

Geplaatst door PeterVeen
patrickt heb je niets beter te helpen dan dit?

Ik kan wel een verhaal van 30 regels typen, maar het komt maar op 1 ding neer: Spellen, spellen en nog eens spellen.
Voor een tekstverwerkingsprogramma, en wat internet volstaat inderdaad een simpele goedkope tweedehands, maar wanneer kids gaan gamen, vraagt dit veel van de pc, en ben je genoodzaakt een snelle pc te nemen.

Mvg Patrick

Wat de prijs betreft, wil ik gaan tot zo'n 200 euro.

Wat ik wil bereiken met delen is, dat de kinderen de spelletjes die ik beneden al geinstalleerd heb, niet boven ook nog eens hoeven te installeren. Ik heb geen idee of dat dus mogelijk is, maar dan zou ik aan een 40 GB-disk wel voldoende hebben, lijkt mij.
Het gaat trouwens om spellen zoals Rollercoaster, Sims, etc.
En de internetverbinding wil ik dus delen, zodat ze boven op het internet spelletjes kunnen doen.

Wat betreft het geheugen: ik wil waarschijnlijk Windows XP erop gooien, omdat ik die nou eenmaal in bezit heb. Kan dat dan wel met 256 Mb?

Hoe weet ik of een videokaart wat is? Als ik bv op de marktplaats kijk, op welke kenmerken moet ik dan letten? En dezelfde vraag voor het moederbord.
Videokaart en moederbord lijken me belangrijk voor spelletjes als The Sims.

Groetjes, Karin

wanneer kids gaan gamen, vraagt dit veel van de pc, en ben je genoodzaakt een snelle pc te nemen
Zijn we het helemaal eens!

Stomme vraag, waarschijnlijk, maar waar moet ik dan op letten? M.a.w. waar zit hem die snelheid in?

Groetjes, Karin

Mijn 3 jaar oud pc heeft 999ghz. Volgens mij is dat al niet meer voldoende.

Ik heb laatst mijn pentium 4 1,8 ghz

256 mb ddr
geforce 4 mx
120 gieg schijf

Verkocht voor 200,- En ik was niet de goedkoopste dus het moet lukken.

Ik denk dat je voor dat geld ook wel een amd2000+ op de kop kunt tikken.

Waar heb je die verkocht? Kan Faru daar misschien weer aankopen ;)

Laatst bewerkt:
als het maar rollercoaster tycoon 1 en 2 is, dan heb je niet eens een videokaart nodig:) dan kom je wel toe met de onboard kaart: 256 mb ram is dan wel handig, omdat je dan wel een aantal megabytes moet inleveren voor de onboard videokaart(16 meg zou ik maximum doen) zolang je geen 3d games speelt, kom je ook ruimschoots toe met pentium 3, 550 mhz, xp zal dan wel niet zo vloeiend draaien, maar voor die ouwe games als rct 1 en the sims, moet dit gwn werken. 20 giga voor harde schijf lijkt mij ook voldoende als de kinderen niet gaan downloaden, btw hoe oud zijn ze? hoe ouder, hoe zwaarder hun pc moet zijn heb ik bij mijn eigen broers en zus gemerkt:p(oudste broer speelt zootycoon2, de andere 2 spelen maar zootycoon 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan