welke cpu amd

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
446
hallo mensen
welke cpu zal ik kiezen?
ik heb nu een xp1800
omdat mijn moederbord dual channel ddr heeft wil ik er nog 1 geheugenbankje bijkopen van 512mbpc2700
(waarvan ik dus ook al 1 heb)
de keuzes zijn 2500, 2600, 2700, 2800
welke te kiezen? wat is het verschil tussen de barton en de thoroughbred van de 2700?
ik wil in de toekomst mijn pc ook nog een klein beetje overklocken, niet naar gigantische waardes maar een klein beetje gewoon om te zien of het een beetje lukt
zijn er daar op gelet nog verschillen in de diverse?
alvast bedankt
 
De Barton core heeft L2 512 cache en de thoroughbred B heeft een L2 cache van 256, maar in performance scheelt dat echt minimaal. Maar volgens mij heeft een thoroughbred meer Mhz op dezelfde rating dan een Barton. Wat betreft overclocken heeft dat allemaal met de juiste stepping van je CPU te maken. Het schijnt dat de Barton minder warm wordt dan de thoroughbred en de Barton loopt standaard op een hogere bus snelheid (FSB) 333/ of de nieuwste zelfs op 400 FSB. De thoroughbred loopt op 266 FSB. Maar als je een beetje een goed moederbord hebt kan je makkelijk bij een thoroughbred een bus halen van 400mhz je hoeft alleen maar de multiplier te verlagen en goed geheugen aan te schaffen.

Ik heb zelf een Amd Athlon Thoroughbred B 2400 op een Epox 8rda3+ met 512 ddr sdram pc 3200 geheugen dual channel@ luchtkoeling en ik haal wel 11.5x209=2403.5 Mhz. Maar met de snelste Barton haal je maybe wel veel hoger, maar de nieuwere Bartons zijn gelocked dus dan kan je de multiplier niet verlagen zonder een speciale mod. Ik zou zelf op dit moment toch voor een Barton gaan ligt er natuurlijk aan wat je budget is.

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan