Welke cpu heb ik ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

msi009

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Hallo.
Ik heb hier een een pc met een sticker van packard bell waar staat : Core2duo cpu
Software zoals cpu-z en everest laten zien dat het een doodnormale pentium 4 is met single core 3ghz....
Op de cpu zelf staat ook : pentium 4

Daarom wil ik upgraden naar een core2duo en iemand heeft een e8400 te koop.
Hij zegt dat er niet op staat dat het een core2duo is ....
Kan dit kloppen ?
Want op internet zie ik alleen maar foto's van e8400's waar Core2duo e8400 op moet staan.

Ik wil alleen weten of het kan kloppen dat er niks van core2duo op de cpu staat die ik wil kopen van een mede forumer hier :p
Hij zegt dat de cpu die hij aan mij wilt verkopen een e8400 is en er alleen pentium 4 op de cpu staat.

Mijn moederbord is trouwens een gigabyte g47m p26

wat voor processor jij hebt is mij ook nog onduidelijk, hiervoor zijn we iets meer informatie nodig.. wat voor systeem heb je van dell?

als de verkoper zeker weet dat het een e8400 is dan is het een Core2Duo.. een Dual-Core processor dus (3Ghz)
voor een socket 775

In mijn systeem zat origineel 2gb ram in een andere moederbord die kapot was en ik nubde gigabyte heb gekocht , het was een packard bell i media nogwat :p en een of ander gts ...... Videokaart van nvidea die ook kapot is gegaan , nu heb ik de gt220

Ooh wacht volgens mij begrijpen jullie mij verkeerd xd
Ik heb t ook fout gesteld, het zijn 2 vragen

De ene wil ik weten welke cpu ik heb
En de andere vraag is , dat ik een cpu wil kopen en dat de verkoper zegt dat het een dual core is terwijl het er niet op staat , is dit mogenlijk? Deze cpu heb ik nog niet gekocht

Laatst bewerkt:
de E8400 is een Core 2 Duo cpu dus ja dual core

en we hebben dan nogsteeds informatie nodig over je pc...

Ik zal morgen even de pc uit de schuur halen.

Maar stel ik wil jou een dual core cpu verkopen , normaal staat er gewoon op de cpu core2duo of iets dergelijks maar hier staat alleen pentium 4 , geloof jij dan dat het een dual is ? Is dit wel mogelijk?
Want elke cpu moet toch de type en bijv duo of quad op de cpu zelf hebben staan....

druk op CTRL ALT DEL en kijk of je 2 threads/cores ziet in de task manager
je moet de tab Performance openen om de threads te zien

en dan in de titel CPU Usage History zouden 2 grafieken moeten zijn

als dit er 1 is dan ben je opgelicht

Laatst bewerkt:
Ik heb de cpu nog niet gekocht , daarom hier met de vraag :p
Hoe kan ik dit het best aanpakken?
Hij is ook lid van deze forum en zegt dat het een duo is , ik vertrouw het wel en ook weer niet omdat er op de cpu zelf volgens hem niet op staat dat het een duo is maar hij zegt dat het zeker een duo is hehe

Ik zal morgen even de pc uit de schuur halen.

Maar stel ik wil jou een dual core cpu verkopen , normaal staat er gewoon op de cpu core2duo of iets dergelijks maar hier staat alleen pentium 4 , geloof jij dan dat het een dual is ? Is dit wel mogelijk?
Want elke cpu moet toch de type en bijv duo of quad op de cpu zelf hebben staan....

Er waren wat verschillende 'versies' van de Pentium4. De een draaide op 2.5ghz, en socket 478, en de andere draait op 3.0ghz, en zat op socket 775 (prescott). De laatste, is waarschijnlijk de CPU die jij in je PC hebt. Je hebt dan wel een enkel-core, maar omdat de Prescott versie Hyperthreading ondersteund, komt er een 'virtuele' core bij.

E8400 is een C2D.

Pak een loep & een lamp (of, iehuoeoewww, daglicht), & lees het processornummer af. Soms moet je daarvoor met een wattenstaafje even de oude koelpasta voorzichtig wegpoetsen, kan je meteen zien of de processor niet in de fik heeft gestaan. Dat processornummer, ziet er ongeveer uit als SL6WJ, kan je weer bij Intel opzoeken.

P.S: Bv. http://ark.intel.com/search?q=SL6WJ waarbij je achter de q= het processornummer in de Intel zoekmachine invoert.

Laatst bewerkt:
Op C2D staat geen pentium 4.

Er staat:

Intel <bouwjaar>
intel(r) Core(tm) 2 Duo
8400 (group) (fabrikage)
3.0ghz/6M/1333/08
Lxxxxxxxx <- serienummer

Op C2D staat geen pentium 4.

Er staat:

Intel <bouwjaar>
intel(r) Core(tm) 2 Duo
8400 (group) (fabrikage)
3.0ghz/6M/1333/08
Lxxxxxxxx <- serienummer

Kijk , aan deze antwoord heb ik wat aan :P
Dit wouw ik weten , dankje wampier

@Theknight , dit is de eerste x dat ik koelpasta van mn cpu heb geprobeerd weg te halen hehe , de draadjes van de wattenstaafje mengen zich met de koelpasta en het wordt er alleen maar erger op :(
Nu zit er 2kg wattestaafjes op mijn cpu :P
Is er een ander manier om de pasta weg te halen ?

Wat ook goed werkt: Nagellak remover (zonder aceton). AH merk of zo. Gebruik ik al jaren.

ooh nagelllak remover heb ik wel thuis , wasbenzine moet ik morgen gaan kopen .
Ik probeer nagellak remover nu als dit werkt hoef ik geen wasbenzine te kopen xd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan