Welke cpu in downloadbak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Hoi welke cpu is het zuinigste in n download computr.
Ik heb een celeron d351 , pentium d 3,0 ghz, core 2duo e4400 en een pentium e5200.
Ik denk een celeron of e4400?
Hoeveel geheugen op windows 7 ? 1gb? Met 512 mb trektie het niet wat is het best 1of2gb, tis puur voor re dwonloaden verder doe ik r niks mee.

Ik zou 2gb ram nemen.... windows 7 heeft meestal 2gb nodig... processor weet ik niet veel van..

E5200/e4400 zijn de zuinigste. Maar nog steeds stroomvreters.
Als je puur voor downloaden gaat, waarom dan een zware Windows 7 er op zetten?
Linux kan dit ook. Dan heb je aan 512 mb genoeg.

Laatst bewerkt:
Wouter odat ik ook een antivirus en firewall en mbam erop wil omdat ik alles check voor ik t overpomp.
Wat zijn volgens jou geschikte cpu's voor die doeleinden?

Ja klopt maar ik bedoel in algemeenheid, of maakte het qua verbruik allemaal weinig tussen die cpu's?

Er zitten nog al verschillen de de CPU's qua stroom verbruik.
zo verbruikt de Pentium D 3.0Ghz(130 watt) het dubbelen van de 4400(65 watt) of de 5200(65 watt).

En dat ga je uit eindelijk wel merken als je je jaar afrekening krijgt van je energieboer. Als de 4400 non stop aan staat, kost dit je op jaarbasis ongeveer 175 euro aan stroom. De Pentium D is het dubbelen.

Maar ze zijn allemaal erg oud. Mijn server verbruikt op dit moment(met 2 ssd's en 4 schijven) maar 25 watt.

Laatst bewerkt:
Thanks en de celeron D 351? Want qua snelheid is dat prima maar hoeveel verbruiikt die want ik heb gezocht maar ik snap dat niet precies stonden 2 verschillende wattages.

Thanks alvast

De Intel Celeron D 351 verbruikt 84 watt i.p.v. 65 watt (Intel Core 2 duo E4400, Intel Pentium E5200). Dus die is niet zuiniger.

Thanks mannen! Dan wordt het de c2d E4400 die dienst gaat doen icm 1 TB schijf @5400 RPM. Maakt het veel uit qua verbruik 1 of 2 GB? anders pak ik gewoon 2 GB als het weinig maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan