welke cpu is het best te OC'en

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juuwtje

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2002
Athlon XP 2400+/2,0GHz Thouroughbred (licht bruine)
Athlon XP 2500+/1,83 GHz Barton
Welke is het best te overclocken zonder hele hoge temp.?

Zoals al heel vaak gezegd is hangt dat volledig van de stepping van de CPU's af. Het is dus echt niet te voorspellen.

hangt idd van de stepping af. De barton is nog redelijk nieuw, dus de kans op fouten (lagere overclock) is aanwezig. Het voordeel is wel dat de 2500 de laagst geklokte Barton is (en hopelijk nog wat rek heeft wat betreft maximale kloksnelheid)

heb je al naar reviews en dergelijke gezocht?

Geplaatst door meelman
Het voordeel is wel dat de 2500 de laagst geklokte Barton is (en hopelijk nog wat rek heeft wat betreft maximale kloksnelheid)
Mwah, dat hoeft niet altijd een voordeel te zijn. De lager geklokte modellen worden meestal uit de randen van de wafer gehaald, waardoor ze vaak niet zo goed over te klokken zijn.

Geplaatst door Steve
Mwah, dat hoeft niet altijd een voordeel te zijn. De lager geklokte modellen worden meestal uit de randen van de wafer gehaald, waardoor ze vaak niet zo goed over te klokken zijn.
en dan moet je dus geluk hebben met de stepping ;)

ik heb gehoord dat sommige 1700+ goed te overklokken zijn en 2100+ op tweakers.net had iemand hem op 3ghz lopen!!!. Maar het hangt kortom helemaal af wat steve al zei van stepping enz..Maar als je een cpu gaat bestellen vraag dan aan verkoper al die informatie en post het dan kunnen wij oordelen!

En als je gaat overklokken gebruik dan geen standard boxed koeler maar een degelijke koeler die veel beter koelt. En vergeet niet overklokken verminderd de levensduur van je proccesor!.Kijk je kan ook gewoon een snellere proccesor kopen want als je bijvoorbeeld een 2200+ naar 2400+ wilt overklokken. Dan heb je betere koeler nodig en de 2200 tray + koeler + goede koelpasta, is samen ook duurder dan 2400+ boxed dus let goed op wat je koopt en of het waard is om te overklokken...

Laatst bewerkt:
Ten eerste maakt de koeler weinig uit. De CPU zal misschien wat warmer zijn, maar dat maakt zo goed als niets uit voor de overklokbaarheid en al helemaal niets voor de stabiliteit.

Ook zal de levensduur amper verminderen. Een beetje misschien, maar tegen die tijd heeft je CPU dezelfde status als een 486 die nú heeft.

koeler maakt wel veel uit met een Thermeltake Volcano 11 kom je verder dan met een standard boxed koeler!. Als je ver gaat overklokken dan heb je toch echt een betere koeler nodig..

En ik ben altijd nog blij als ik een 486 krijg :p

Geplaatst door _CompuFreaky_
koeler maakt wel veel uit met een Thermeltake Volcano 11 kom je verder dan met een standard boxed koeler!. Als je ver gaat overklokken dan heb je toch echt een betere koeler nodig..
Waarop baseer je je met die uitspraak?

Geplaatst door _CompuFreaky_
Op eigen ervaring

Feiten aub :-)

Mijn eigen, redelijk brede, ervaring leert namelijk dat het echt niets uitmaakt, die paar graadjes die hij koeler is met een betere koeler. Je zult pas echt hoger kunnen overklokken als je een stuk onder de kamertemperatuur, liefst onder het nulpunt gaat.

en welke van deze 2 is beter met overclocken
Athlon XP 2500+/1,83 GHz Barton BOX 104,90
Athlon XP 2600+/2,08 GHz/333 MHz 107,90
ik d8 eigenlijk de barton omdat die clock snelheden aardig ver uit te rekken zijn maarja ik vraag het maar, trouwens op een 8rda+

en welke van deze 2 is beter met overclocken
Athlon XP 2500+/1,83 GHz Barton BOX 104,90
Athlon XP 2600+/2,08 GHz/333 MHz 107,90
lees dit nog eens:
Geplaatst door Steve
Zoals al heel vaak gezegd is hangt dat volledig van de stepping van de CPU's af. Het is dus echt niet te voorspellen.
vraag eens naar de stepping, dan kunnen we er misschien meer over zeggen

trouwens op een 8rda+
als je verder wil overclocken kun je beter een 8rda3 kopen.

Welke zou jij kiezen??
Maar ik heb dus nieuwe dingen gevonden: AIUCB0242 en Thoroughbred-B JUICB die laatste core is beter he?

Die zullen niet zo hoog komen. Als je goed wilt overklokken heb je een AIUHB of JUIHB nodig, waarbij eerstgenoemde het hoogst zal gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan