Welke CPU?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo lezers,

Kwam op internet de volgende CPU's tegen en vroeg me af welke nu beter is voor foto- videobewerking, internetten, (online) video's bekijken.

Het gaat om de AMD A10-5800K en de Intel I5 3570.

Welke presteert er beter?

Graag hoor ik de aanbevelingen?

de i5 presteert beter in zowel games als in photoshoppen e.d. (voor games wel nog effe een losse videokaart toevoegen).

Het budget voor de cpu niet meer dan €200 en daarvoor de beste die er beschikbaar is voor dat bedrag.

Off-topic, maar zonde om er nog een tread voor te openen:

Welke gpu en moederbord past daar het beste bij? Er wordt niet overclocked en er hoeven ook geen toeters en bellen op te zitten. Er worden geen zware games op gespeeld, maar wel foto's en video's mee bewerkt en bekeken.

Nu ben ik nogal een asus freak, maar qua moederbord welke beveelt u me aan voor maximaal €100,- en de gpu ook rond de 100,-.

De kast is een Coolermaster Silensio en HyperX 4GB geheugen, daar moet het allemaal inpassen.

Bedankt voor de antwoorden! Ben er met de cpu iig uit, dank beide!

Ik heb een ASUS M5A 78L-M USB 3 moederbord. Daar pas die Zambezi processor op.
Daarbij heb ik ook nog een ATI HD Radeon 6850 DDR3 1GB videokaart bij zitten
Welke CPU neem je nu? Die i5 of mijn Zambezi?

De i5 is echt sneller dan de 6-core AMD in photoshop.....

Waarom zou je voor 6 of 8 core gaan. Wordt particulier nauwelijks software voor gebruikt. :confused:

Ga voor de I5, omdat het systeem weer een jaar of 5 mee moet en denk dat deze dan de beste keus is. Welke mobo en gpu past daar goed bij?

ik heb een amd fx-8150 maar kwam er later achter dat de 8 cores kwa gaming niet zoveel deden.
als ik moet renderen gebruikt hij vaak wel alle 8 maar ik render niet vaak
dus als ik game doe ik 4 cores uitzetten en de andere 4 op 4.8 ghz
dus ik raad je aan een fx-4300 te kopen met een goede cooler (rond de 160 euro) en dan gewoon hoog overclocken

Is een hd 7750 1gb ddr5 een goede gpu met een Asrock h77 Pro4/mvp mobo? Asus mobo's zijn toch wat prijziger heb ik gezien. Een gpu is niet perse nodig, aangezien er een op de cpu zit, maar voor het geval dat.

Laatst bewerkt:
de gpus op een cpu zijn echt niet goed genoeg voor fotobewerking en gaming
ik raad dan een 7770 aan die is net iets sterker

Er worden geen games gespeeld met het systeem. Er worden wel veel foto en video's mee bekeken en bewerkt. Is dan een gpu ook nodig?

Is in principe niet nodig, maar sommige applicaties kunnen versnellen met behulp van een (simpele) gpu. Dit is erg applicatiegebonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan