welke cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

teckelfan

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Berichten
35
Hai, Ik heb een acer laptop aspire 8530.
Er zitten 2 cpu's in en die heb ik unpark gedaan.
Wil dit nu zeggen dat ik beide cpu's gebruik of gebruikt het programma nog steeds 1 cpu

Als er maar 1 in gebruik is hoe krijg ik dan de 2de ook aan het werk ?
Bij taakbeheer zie ik wel 2 cpu die beide dezelfde waarde aangeven, ik heb dus altijd aangenomen dat ze alle twee gebruikt werden. Maar blijkbaar was dat niet zo vandaar unpark.

Ik wil bij een spel eigenlijk kiezen dat hij de 2de cpu gebruikt en niet de eerste. Maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg.
Mijn videocart is een radeon 3650.

Het zijn veel vragen in een en ik hoop dat jullie een advies kunnen geven.
Alvast bedankt.

John
 
Laatst bewerkt:
Je bedoel vast 2 kernen, je kan er weinig aan doen, je kan er gebruik van maken door een programma te gebruiken die geprogrammeerd is om meerdere kernen te gebruiken.
 
ik weet niet wat u daarmee bedoeld maar als ik taakbeheer start zie ik 2 processoren die allebei het zelfde aangeven. Daaruit maat ik op dat ik 2 cpu's in mijn laptop heb zitten, en ik denk dat ik kan bepalen welke processor ik gebruiken wil bij een game. Ik weet alleen niet hoe :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Indien een game multi-core ondersteund wordt de 2e kern gewoon gebruikt, indien niet dan wordt de eerste kern gebruikt.
Wel via msconfig, computer opstarten en geavanceerd beide kernen aanzetten.
 
daar zit 1 cpu in met 2 cores (kernen) wel de AMD Turion 64 X2 RM-72 om precies te zijn
 
Indien een game multi-core ondersteund wordt de 2e kern gewoon gebruikt, indien niet dan wordt de eerste kern gebruikt.
Wel via msconfig, computer opstarten en geavanceerd beide kernen aanzetten.

Bedankt voor deze uitleg ik heb gelijk in msconfig aangegeven dat er 2 kernen gebruikt moeten worden. Nogmaals bedankt
 
Default staat op 0, dan worden ze al gebruikt maar soms wil een prog of game de 2e niet zien en gebruiken maar hopelijk werkt het nu naar behoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan