Welke decoder dien ik het beste te bestellen voor deze HD tv?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takketrol

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2012
Berichten
33
hoi lui,

wij hebben een jaar geleden een hd tv gekocht omdat we altijd al scherp beeld wilde hebben ivm oude tv.
via hdmi was het beeld zeker scherp, maar normale tv zenders zoals de NOS op 1 geven korrelig beeld.
Na het lang uitgesteld te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een decoder nodig heb (hiermee neem ik aan dat een decoder niet in deze tv zit ingebouwd en dat ik ook niet een card hiervoor bij de aanschaf van deze hd tv heb bij gekregen zie eventueel https://nl.wikipedia.org/wiki/Conditional_access_module).

Mijn vraag aan jullie is welke jullie aanraden om aan te schaffen voor dit model?
Het dient uiteraard kwalitatief goed te zijn, tegen een redelijke prijs.

Met vriendelijke groeten,
Takketrol

Bijlage: Foto type + model informatie

bA7triO.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

je hebt overigens wel tv's met decoder dus misschien handig om even je merk en type tvpe vermelden. En wil je ook nog kunnen opnemen met een decoder?
 
Hoi,

je hebt overigens wel tv's met decoder dus misschien handig om even je merk en type tvpe vermelden. En wil je ook nog kunnen opnemen met een decoder?

Beste Modag,
bedankt voor je reactie
ik had het merk en type al in de bijlage als foto vermeld

mvg reinier
 
Takketrol, eerlijk gezegd begrijp ik vrij weinig van je vraag.
Zo schrijf je dat je na lang uitstellen .......... etc. etc.
Bij mij komt dan gelijk de vraag boven : "Hoe heb je dan tot nu toe TV gekeken"? Middels een ijzerdraadje in de antenneuitgang van de TV, vastgemaakt aan een verwarmingsbuis?
Ja natuurlijk heb je in 2015 een decoder nodig en wel liefst eentje die je TV-signaal provider je levert. Bij wie heb je je TV abonnement?
En ook: ja natuurlijk heb je via HDMI prima beeld vanaf de bron via de hdmi kabel naar je TV. Da's eenzelfde waarheid als de vraag : "Zit er veel water in de Noordzee"...................? Ik begrijp echter niet de link tussen het hebben van prima beeld middels hdmi en het ontvangen van TV zenders via de ether, kabel of internet.

Edit : als je idd. zo'n insteekmodule mogelijkheid bij je TV hebt en je hebt Ziggo, dan is het simpel. Koop een kaartje en voila. Heb je geen Ziggo, maar een (andere) internetprovider als TV signaal leverancier, dan heb je niks aan je insteekmodule.
 
Laatst bewerkt:
Takketrol, eerlijk gezegd begrijp ik vrij weinig van je vraag.
Zo schrijf je dat je na lang uitstellen .......... etc. etc.
Bij mij komt dan gelijk de vraag boven : "Hoe heb je dan tot nu toe TV gekeken"? Middels een ijzerdraadje in de antenneuitgang van de TV, vastgemaakt aan een verwarmingsbuis?
Ja natuurlijk heb je in 2015 een decoder nodig en wel liefst eentje die je TV-signaal provider je levert. Bij wie heb je TV abonnement?
En ook: ja natuurlijk heb je via HDMI prima beeld vanaf de bron via de hdmi kabel naar je TV. Da's eenzelfde waarheid als de vraag : "Zit er veel water in de Noordzee"...................? Ik begrijp echter niet de link tussen het hebben van prima beeld middels hdmi en het ontvangen van TV zenders via de ether, kabel of internet.

Edit : als je idd. zo'n insteekmodule mogelijkheid bij je TV hebt en je hebt Ziggo, dan is het simpel. Koop een kaartje en voila. Heb je geen Ziggo, maar een (andere) internetprovider als TV signaal leverancier, dan heb je niks aan je insteekmodule.
Beste gast0225,
Bedankt voor je reactie.

Helaas hebben wij KPN. Dit betekent dat ik een decoder dien te kopen volgens jouw opmerking.
Mijn vraag is welke decoder geschikt is voor mijn Samsung tv model met tv provider kpn.

Met vriendelijke groet,
Takketrol
 
Merk en type decoder hebben eigenlijk niets (lees : 0 -> nul) te maken met het merk en type van je TV. Vergelijk het maar even met een digitale fotocamera die je middels HDMI op je TV aansluit. Welke camera bij jouw TV past ? -> "elke". Dezelfde opmerking dus voor merk en type decoder.
Een decoder (anders dan de insteekmodule) werkt middels HDMI en als het signaal dat in de decoder binnenkomt goed is (en waarom zou dat niet goed zijn als je een CAT 5 of misschien zelfs wel een CAT 6 kabel vanaf de Experiabox naar de decoder hebt liggen) dan heb je vanzelfsprekend ook goed beeld op je TV.
Als je KPN hebt (zoals ik sinds afgelopen juli) dan heb je toch een prima Experiabox V9 of misschien zelfs al V10 gekregen voor de 'binnenkomst' van het internet / TV signaal en daarnaast een (door KPN geleverde) bijbehorende decoder voor je TV (signaal), of mis ik nu wat / begrijp ik jou totaal niet?

edit : ik heb je startbericht nog eens aandachtig gelezen.
Ik vermoed dat het probleem een beetje is dat jij mogelijk geen idee hebt hoe het werkt. Daarnaast voor de juiste beeldvorming een paar vragen:

1. hoe heb je zonder decoder TV gekeken / wat voor soort antenne heb je gebruikt?
2. wat bevat je KPN abonnement : TV / internet + telefonie? Zo ja, heb je bij KPN geen decoder meegeleverd gekregen?
3. wat voor soort internet heb je? ADSL / kabel / glasvezel ?
4. heb je voor het internet een andere provider dan voor je TV en / of (vaste) telefonie?

Waarom ik denk dat jij het e.e.a. niet helemaal begrijpt is vanwege het volgende :
jij schrijft dat je bij de aanschaf van de TV geen insteekcard hebt gekregen. Dat klopt, want zo'n kaart wordt door je TV signaal aanbieder geleverd en heeft niets te maken met je TV (Merk).

Hetgeen mij het meest intrigeert zijn de 4 vragen die hierboven staan. Misschien dat ik het beter begrijp als je die eerst beantwoordt.
 
Laatst bewerkt:
Die kastjes op Marktplaats zijn allemaal 'Digitenne' (ook wel DVB-T genoemd). Dat is inderdaad een decoder, maar de kwaliteit is vrij laag. Ned.1-2-3 + de regionale zender geven ze gratis weer, voor de overige zenders moet je een abonnement afsluiten. (https://www.digitenne.nl) Daar krijg je er een gratis kastje bij, dus ik zou die Marktplaats dingen vergeten.

Maar voor ongeveer hetzelfde geld kun je HD televisie nemen, bijvoorbeeld bij Vodafone of Ziggo, en ook bij KPN. Die werken met anderen kastjes, en een ander soort TV-signaal.
Dat beeld ziet er veel mooier uit dan Digitenne. Maar laat je bij al die aanbiedingen niet in de maling nemen over wat je de eerste 6 maanden moet betalen, het gaat om erna..
 
Die kastjes op Marktplaats zijn allemaal 'Digitenne' (ook wel DVB-T genoemd). Dat is inderdaad een decoder, maar de kwaliteit is vrij laag. Ned.1-2-3 + de regionale zender geven ze gratis weer, voor de overige zenders moet je een abonnement afsluiten. (https://www.digitenne.nl) Daar krijg je er een gratis kastje bij, dus ik zou die Marktplaats dingen vergeten.

Maar voor ongeveer hetzelfde geld kun je HD televisie nemen, bijvoorbeeld bij Vodafone of Ziggo, en ook bij KPN. Die werken met anderen kastjes, en een ander soort TV-signaal.
Dat beeld ziet er veel mooier uit dan Digitenne. Maar laat je bij al die aanbiedingen niet in de maling nemen over wat je de eerste 6 maanden moet betalen, het gaat om erna..

bedankt! hier kan ik echt wat mee :)
ik ga het meteen bespreken met de ouders
 
Is dat zo? Je hebt eigenlijk op geen enkele in bericht 6 gestelde vraag geantwoord en geloof je echt dat een tweede 'vorm' abbo gaat werken (als 'ouders' wat anders hebben)?

Ik ga je een geheim verklappen : "Nee", dat gaat niet werken.
 
Laatst bewerkt:
Is dat zo? Je hebt eigenlijk op geen enkele in bericht 6 gestelde vraag geantwoord en geloof je echt dat een tweede 'vorm' abbo gaat werken (als 'ouders' wat anders hebben)?

Ik ga je een geheim verklappen : "Nee", dat gaat niet werken.

Beste gast0225,

Wij hebben een decoder van marktplaats besteld.
Waarschijnlijk krijgen we deze morgen binnen.
Hopelijk geeft de decoder het gewenste resultaat.
Mocht dat niet zo zijn dan gaan we overwegen om een abonnement af te sluiten met HD tv zodat onze oogjes duurzaam zullen zijn.

Bedankt voor je tip betreft het aanschaffen van een decoder.
Ik hou je op de hoogte.

MVG,
Reinier
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan