Welke die-hard weet veel over dvd`s branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hallo, heb nu een dvd brander in mijn pc en een progje dat smart-ripper heet gaat mij helpen de dvd`s naar 4.7 gb te brengen.
Dit gaat me wel lukken...maar nu het volgende: op de nieuwe kazaalite kun je ook films downloaden in avi of mpeg formaat....eenmaal binnen,op harde schijf...welk formaat/bestand heb ik dan nodig om hem als dvd te branden?

heatseeker

Vergeten....een dvd uit de videotheek of winkel...een originele dus, in welk formaat is deze?

Die is in het DVD formaat. Ze zitten verpakt in .Vob files wat een soort zipbestanden zijn. In deze .Vob files zijn afzonderlijke delen voor beeld/geluid/ondertitels/info voor je dvd speler/menu's etc etc

Ik raad je aan geen smartripper te gebruiken maar dvd decrypter omdat dvd decrypter ten eerste simpeler is, en ten tweede ook dvd's kan branden.

Als je films van internet afhaalt zijn dit waarschijnlijk divx/xvid files. Dit is een compressietechniek om grote videofilms kleiner te maken met behoud van kwaliteit. Dit kun je niet afspelen op een dvd. Je zult het om moeten zetten naar .mpeg (X)(S)VCD zodat je dvd speler er iets van begrijpt.

Kijk op www.doom9.nl en www.dvdrhelp.com voor meer info...

Okay, bedankt...

Ik heb toch voor ik je antwoord hier las Smart-Ripper gebruikt....alles ging goed zoals ik hier op papier heb staan.... netjes alles binnen de 4.7 gb gebracht....tot het moment dat ik m op een dvd-rw wou branden, gaf dit programma aan dat hij de bron waarnaar het gebrand moet worden niet kent!

Via deze computer gekeken en inderdaad de dvd-speler en dvd-brander zijn weg, in apparatenbeheer staan nu voor deze 2 een gele circul met een uitroep teken.

Hoe kan ik mijn computer deze 2 weer laten herkennen?

heatseeker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan