Welke Digitale Camera kan ik het beste kopen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

henderie

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Hoi Allemaal,

Ik wil binnenkort een digitale camera aanschaffen,maar er zijn zoveel merken, welke is nu een goed merk.
Ik zat zelf aan een Canon Camera te denken,mischien een S 80.
Hebben jullie voor mij nog advies welke camera ik het beste kan nemen?
Ik wil hem hoofdzakelijk gebruiken voor vakantie foto, en om foto's mee op het internet te kunnen zetten.
Bijvoorbeeld foto's te plaatsen in een eigen website.
Mijn vraag daarom is ook, hoeveel megapixels kunnen jullie mij aanbevelen daarvoor.
Ik zat bijvoorbeeld zelf te denken aan 4 megapixels en een gegeheugen kaart van 256 mb,of is dat mischien na jullie oordeel te veel??.
Ik wil goeie en duidelijk foto's kunnen maken, die ik mischien later ook nog kan uitprinten op fotopapier....
En welke mogelijkheden zijn er om de foto van de camera naar de computer te plaatsen?
Ik geloof dat de nieuwste manier om foto's over te zetten naar de computer "Firewire"is?
Of zijn er mischien nog ander mogelijkheden?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Groetjes Henri

Hoi,

Ik heb zelf een Canon Powershot A70. 3.2 Megapixel.....
Echt een superding en als beste uit de test gekomen bij de consumentenbond. Voor normale foto's zoals jij beschrijft is 3.2 genoeg. Wil je vergrotingen hebben van bijvoorbeeld 20 X 30 dan zal je meer pixels moeten hebben. Firewire is ietsje sneller dan USB 2.0 maar daar zal je niet echt heel veel vanmerken en ik zou er zeker geen apparte kaart voor gaan kopen als je al USB 2.0 in je PC hebt zitten. Het overzetten van foto's gaat heel makkelijk. Ik ga er vanuit dat je XP hebt??
Gewoon aansluiten en XP doet de rest voor je. Je hoeft bijna nooit apparte drivers en dergelijke te instaleren.

Succes en mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel.
Raymond

Canon S50

Hoi Allemaal,

Ik heb inmiddels een digitale camera besteld.
Het is de Canon S50 geworden.....
Na jullie mening hoop ik een goede keus?
Als het goed is krijg ik hem vandaag of morgen binnen.
Ben zeer benieuwd hoe de camera eruit ziet...
Maar ik heb ook al gehoord dat op deze camera ontzettend veel mogelijkheden moet opzitten....
Dus dat wordt erg leuk om te puzzelen met de mogelijkheden.....
Ik hoop echt dat ik hem nu gauw krijg,afwachten maar.

Groetjes Henri

hier vind je der alles van ...
maarre, op welke basis heb je dit toestel dan gekozen als je er nix van weet ???

Hoi De Jean,

Ik heb bij verschillende winkels bij mij in de stad navraag gedaan en verschillende camera's met elkaar vergeleken.......
Ik heb zelfs mijn broer om raad gevraagd,omdat hij veel digitale camera's verkoopt vandaar.
Dus hij heeft er vrij veel ervaring mee, en heeft nog niks negatief over deze camera vernomen....
Alleen maar positive dingen vandaar....
Maar wat vind je van mijn keuze, heb ik een goede gemaakt???

Groetjes Henri

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan