Welke digitale camera?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Hey mensen,

Ik ben aan het sparen voor een digitale camera maar zou niet weten welke digicam voor mij het best geschikt zou zijn.

Mijn 'eisen' aan de cam zijn :

• Tussen de 2 en 3 megapixel
  • Makkelijk uitbreidbaar geheugen (Dat ik niet aan het 'standaard' geheugen vast zit wat meestal te weinig is)
  • Het liefst een accu ipv losse batterijen er telkens in moeten doen
  • Een LCD scherm

Van die dingen als digitale zoom e.d heb ik geen verstand dus weet ook niet precies wat ik daar van moet denken.

Alvast bedankt! :)

Image17.jpg

Image18.jpg

Zoveel mogelijk gegevens lezen over digicams totdat
je ongeveer weet wat in overeenstemming is met
jouw wensen.Bij gekende merken blijven met een
goede lens (Nikon,Canon,Minolta,Panasonic en andere),
een optische zoom van minimaal 3x,minimaal 2 Mega-
pixels (afdrukken tot A4) en een geheugenkaart van
minimum 64MB.
Bolleke

Is de cam bedoeld voor het gewone huis tuin en keuken werk, of heb je speciale bedoelingen met de cam?

Geplaatst door Dimage
Is de cam bedoeld voor het gewone huis tuin en keuken werk, of heb je speciale bedoelingen met de cam?

Hij is vooral bedoelt om gewoon foto's te maken van gewone dingen als m'n kamer, op school, vakanties, feesten enz enz.. maar niet echt voor fotobewerking o.i.d als je dat bedoelt :)

De kieskeurig site had ik al even bekeken maar zag zoveel verschillende camera's..

Ik dacht zelf aan een bedrag van 150 ~ 200 euro maar heb echt geen idee of daar iets redelijks voor te krijgen is. :o

Bedankt voor jullie reacties! :)

Iets redelijks voor 150 - 200 euro wordt moeilijk, zeker als je voor een merk gaat.
Ik heb zelf een Canon s20 3.3 Megapixel camera. Perfect (en te koop :D ). Het ligt er ook aan hoe leuk je fotograferen gaat vinden. Het kan zijn dat je gauw tegen de beperkingen van een goedkope camera aanloopt.
Kijk anders ook eens op het forum van zoom-magazine (www.zoom-magazine.nl). Dat is de site van het nieuwe blad van de makers van Computertotaal. Het eerste nummer ligt nu in de winkel en ik vind het wel goed.

Hoi, BrEeZeR, zelf ga ik mij ook een camera aanschaffen en ik viel op de Olympus C 720. Die heeft een 8x optische zoom, dwz. dat is hetzelfde als vroeger zo een lange lens. Je pixels blijven hetzelfde terwijl een digitale zoom niets wil zeggen want je kan net zo goed een uitsnede maken op de pc. je hebt vb. een foto van 800x600 als je dan je digitale zoom gebruikt en die is 4x dan heb je nog 400x300 pixels. Dus een optische zoom is aan te raden. Om de fotos van de verschillende toestellen te vergelijken kan ik je deze site aanraden:

http://www.belgiumdigital.com/

Ga naar BD crew albums en je vind een zee aan fotos met de verschillende toestellen.
Groetjes

P.S. worden die fotos van die feestjes ergens geplaatst?

Iets redelijks voor 150 - 200 euro wordt moeilijk, zeker als je voor een merk gaat.
Ik heb zelf een Canon s20 3.3 Megapixel camera. Perfect (en te koop :D ). Het ligt er ook aan hoe leuk je fotograferen gaat vinden. Het kan zijn dat je gauw tegen de beperkingen van een goedkope camera aanloopt.
Kijk anders ook eens op het forum van zoom-magazine (www.zoom-magazine.nl). Dat is de site van het nieuwe blad van de makers van Computertotaal. Het eerste nummer ligt nu in de winkel en ik vind het wel goed.

Tnx.. zal dat forum eens even doorkijken. :) Maar als ik het goed begrijp kan ik dus beter een duurdere kopen? Dit is toch wel iets waar je lang mee doet. (Dus niet een half jaartje en daarna weer een nieuwe)

Hoi, BrEeZeR, zelf ga ik mij ook een camera aanschaffen en ik viel op de Olympus C 720. Die heeft een 8x optische zoom, dwz. dat is hetzelfde als vroeger zo een lange lens. Je pixels blijven hetzelfde terwijl een digitale zoom niets wil zeggen want je kan net zo goed een uitsnede maken op de pc. je hebt vb. een foto van 800x600 als je dan je digitale zoom gebruikt en die is 4x dan heb je nog 400x300 pixels. Dus een optische zoom is aan te raden. Om de fotos van de verschillende toestellen te vergelijken kan ik je deze site aanraden:

http://www.belgiumdigital.com/

Ga naar BD crew albums en je vind een zee aan fotos met de verschillende toestellen.
Groetjes

P.S. worden die fotos van die feestjes ergens geplaatst?

Dat is een handige site! Tnx!

De foto's van die feestjes ben ik van plan op mijn profiel te plaatsen als deze af is. :)

Je kan dan idd beter even doorsparen.
Het beste kan je zoals al aangegeven een fotomerk cam kopen met een aantal x optische zoom.
Heb je wat op het oog kijk dan even op http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html , dit is de beste site qua tests en bevindingen die er maar bestaat naar mijn mening.

Beter iets meer uitgeven en een goede camera als....

Kwaliteit kost geld.

Hey Breezer,

Zelf heb ik pas een Kodak CX4230 aangeschaft en ben hier (voor huis, tuin en keukenwerk) zeer tevreden over.
Snel foto's kunnen maken (weinig vertraging) scherp, goede kleuren ook bij het afdrukken, makkelijk in gebruik enzovoort.
Weliswaar iets boven jouw begroting maar toch, kijk een hier , daar heb ik hem ook gekocht, inclusief 4 oplaadbare batterijen, lader en 64mb kaart voor €305,-

P.S. ik ben juist wel een voorstander van 'losse' batterijen. Als een accu leeg is kan je de camer niet gebruiken totdat deze weer opgeladen is, met batterijen stop je er gewoon even andere in.

Sorry dat ik zolang op mijn reactie heb laten wachten. Ik zal de sites eens even goed uitspitten :)

Bedankt!

hallo Maestro 12,
Ik meen dat alle batterijen "losse" batterijen zijn en
als het geen staafbatterijen zijn dan moet men uiter-
aard een tweede batterij bij aankopen als men con-
tinu wil kunnen fotograferen.
Bolleke

maestro12,

Heb je misschien een aantal foto's als voorbeeld? Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van deze cam.

edit :

Heb al een aantal foto's gevonden. :)

Laatst bewerkt:
Hoi, Breezer, ik heb mij vandaag de Olympus 720c gekocht en dat is een 3 megapixel met 8 maal zoom. Fantastisch!! Als je een camera koopt let op een goede zoom dat is prettig werken. Ik doe er een voorbeeldje bij van vanmiddag, de foto is met tegenlicht genomen op de auto stand, ( ken hem nog niet goed genoeg om te experimenteren) en in de beste opname. Zorg wel voor goede oplaadbare batterijen en meer dan 1 set. Het vreet batterijen.
Deze camera staat nog ongeveer een week in aanbieding bij Dixons, voor €499.
De foto is normaal een 1 Mb groot ( niet te sterk gecomprimeerd) dus heb ik hem wel wat moeten verkleinen zodat hij niet zo scherp meer is. Hij is wel genomen op 8x zoom uit de hand.

Groetjes

Bijlage is maar 100 kb ?? zal nog eens proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan