Welke distro kan ik gebruiken voor mediaspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elt0p0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2011
Berichten
2
ik heb het idee opgevat om mijn desktop, die ik niet meer gebruik, als mediaspeler te gebruiken en die dus met mijn tv te verbinden. Ik wil daar films en muziek mee afspelen en evt ook als internetradio gebruiken. Wat ik dus nodig heb is een besturingssystem met een mediaplayer op een programma als pcdj en een browser. Meer is er niet nodig.
ik weet daar kan je vanalles voor gebruiken maar het MOET snel opstarten!!! Mijn media player moet opgestart zijn na enkele seconden. Zoiets als een digicorder maar dan op een pc. Zijn er mensen die daar raad mee weten?
 
ubuntu, je moet wel minstens 1 gb ram hebben om het vlot te draaien.
 
alvast bedankt voor de sugesties maar ik wil dat wanneer ik mijn pc aanschakel ik binnen enkele seconden mijn mediaplayer kan gebruiken. zonder veel toeters en bellen. Een volledig gestripte versie dus...
 
een oudere versie van ubuntu? 9.10 bijvoorbeeld?
 
@Windowsfaq

Hij wil een snel systeem, moet je niet windows gaan aanraden -_-

@TS

Ubuntu start redelijk snel op 40 seconden op mijn oude systeem
 
Laatst bewerkt:
Ben nieuw hier maar niet nieuw op linux, voor mediacenters zou ik het onderstaande doen:


http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_Live

Een p4 met een nvidia kaart is voldoende, mijn configuratie thuis:
hp dv7600 + nvidia en 2200 en asus xonar ds voor het digitale geluid naar mijn versterker
 
xmbc is ook gewoon te installeren. En wat nog veel erger is:

I wondered the same thing myself, but Boxee just uses XBMC for media playing, while adding the whole "social media" thing on top of it. See what your friends are watching, recommending things for them to watch, etc. It also adds a much better Internet experience, connecting to Hulu, Comedy Central, etc.

:d
 
Maakt toch niet uit? Mac OS X draait op Unix... (Dan denk ik wel dat Mac OS X er mooier uit ziet als een terminal venster) Het zelfde geld voor Boxee dan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan