Welke draadloos USB-adapter??

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalkid

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2009
Berichten
10
Hallo allemaal,

Ik had een vraag.
Ik ben verhuisd en heb nu draadloos internet via tele2.
Ik geloof een van de snelste verbindingen, maar ik heb er totraal geen verstand van.
Nu staat mij desktop boven en wil ik daar internet op hebben. Het is nog een redelijke computer voorzien van windowsXP (wil er wel windows7 opzetten) en wil nu een USD adapter kopen om draadloos internet connectie te kunnen maken met me router die beneden staat.
Ik wil er mee online gamen en gewoon snel kunnen surfen.
Ook download ik hier en daar nog wel is wat. Dus eigenlijk voor algemeen gebruik.

Wat raden jullie aan voor adapter???
Ik wil het eigenlijk goedkoop houden en zeer gebruiksvriendelijk.

Alvast bedankt!

Grtz pascal
 
Welkom op Helpmij!

Gebruik geen usb adapter maar koop een PCI WiFi kaartje (met antenne...). Bereik is vaak beter en het kost geen usb slot...

Je hebt al een router, dus is de snelheid van de adapter daar afhankelijk van ( is het een 802.11 B/G router, of zit er ook de "n" norm op?)
 
Vertel ons eerst even wat je voor een budget hebt en of je liever een pci draadloos internet kaartje wilt of een usb (kaartje is vaak sneller) en de naam van je router.
Vaak terug te vinden in de papierkraam van tele 2
 
heb je topevallig voorbeelden van zoon kaartje???

en hoe zie ik dat op me router??
 
PCI Wifi kaartje ziet er zo uit: (dit is een goede van D-Link, kost ongeveer € 19,95, heeft echter geen "n" norm)
attachment.php



Kijk even op de router naar het merk/type dan kunnen wij hier mogelijk uitvinden wat hij kan.....
 

Bijlagen

  • 000_04020035.jpg
    000_04020035.jpg
    7,8 KB · Weergaven: 62
het is een davolink multimedia modem voor 20mb ADSL

hebben jullie hier iets aan.
Zoals ik al zei ben ik echt een ontzettende noob:S