Welke draadloos USB-adapter??

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalkid

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2009
Berichten
10
Hallo allemaal,

Ik had een vraag.
Ik ben verhuisd en heb nu draadloos internet via tele2.
Ik geloof een van de snelste verbindingen, maar ik heb er totraal geen verstand van.
Nu staat mij desktop boven en wil ik daar internet op hebben. Het is nog een redelijke computer voorzien van windowsXP (wil er wel windows7 opzetten) en wil nu een USD adapter kopen om draadloos internet connectie te kunnen maken met me router die beneden staat.
Ik wil er mee online gamen en gewoon snel kunnen surfen.
Ook download ik hier en daar nog wel is wat. Dus eigenlijk voor algemeen gebruik.

Wat raden jullie aan voor adapter???
Ik wil het eigenlijk goedkoop houden en zeer gebruiksvriendelijk.

Alvast bedankt!

Grtz pascal
 
Welkom op Helpmij!

Gebruik geen usb adapter maar koop een PCI WiFi kaartje (met antenne...). Bereik is vaak beter en het kost geen usb slot...

Je hebt al een router, dus is de snelheid van de adapter daar afhankelijk van ( is het een 802.11 B/G router, of zit er ook de "n" norm op?)
 
Vertel ons eerst even wat je voor een budget hebt en of je liever een pci draadloos internet kaartje wilt of een usb (kaartje is vaak sneller) en de naam van je router.
Vaak terug te vinden in de papierkraam van tele 2
 
heb je topevallig voorbeelden van zoon kaartje???

en hoe zie ik dat op me router??
 
PCI Wifi kaartje ziet er zo uit: (dit is een goede van D-Link, kost ongeveer € 19,95, heeft echter geen "n" norm)
attachment.php



Kijk even op de router naar het merk/type dan kunnen wij hier mogelijk uitvinden wat hij kan.....
 

Bijlagen

  • 000_04020035.jpg
    000_04020035.jpg
    7,8 KB · Weergaven: 62
het is een davolink multimedia modem voor 20mb ADSL

hebben jullie hier iets aan.
Zoals ik al zei ben ik echt een ontzettende noob:S
 
Dit modem kan (voor zover ik kan vinden) 802.11 b en g aan , dus geen "n"... De DV2020AMR, welke ook door Tele2 geleverd wordt kan dat wel.....

Maximum snelheid met het "g" protocol is 54 megabits/seconde.....
 
wat betekent dat 'n' dan precies???

en betekent het dat dat eerste wifi kaartje wel goed bij me modem zou passen dan???
 
Jawel, dat eerste kaartje past prima bij dat modem...
Maar met het oog op de toekomst kun je vanzelfsprekend ook vast een kaartje met het 802.11n "draft" protocol aanschaffen.... (dat werkt ook met het b/g protocol)

De "n" zou een snelheid van 270 tot 300 megabits/seconde kunnen halen....
 
vanzelfsprekend????

Hahahahah nu voel ik me nog dommer als ik al voelde hahaha
Maar kan je daar toevallig ook specificaties van droppen qua prijs ed???

En zoon kaart installeren??? is dat niet moeilijk???
 
oke bedankt man

het ziet er goed uit en 33 euro vind ik niet veel.
die antennes he...komen die dan aan de achterkant te zitten en heb je dar geen last van met je andere stekkertjes en draden en dergelijke???

Dus jij zou deze absoluut aanraden dus...??

Bedankt!
 
Heb een paar reviews gelezen en deze kaart scoort goed (7,4 op 10)
Ik heb zeer goede ervaringen met de merken, NetGear, Dlink en Linksys.... (maar soms zit daar ook wel eens een "rampproduct" tussen... maar meestal lossen zij dat dan met een firmware update op...)

Deze kaart heeft ook een "range booster" waardoor hij een groter bereik heeft daan een normale kaart...

Netgear heeft ook zoiets, maar is wel wat duurder.....: http://www.pixmania.nl/nl/nl/453177/art/netgear/kaart-pci-wifi-rangemax-n.html

Meestal zitten de antennes niet in de weg.... (hangt een beetje van het aantal PCI slots in de PC af)... Check wel even of je wel een leeg PCI slot hebt op het moederboard..... (meestal wit van kleur)
 
Laatst bewerkt:
Heb een paar reviews gelezen en deze kaart scoort goed (7,4 op 10)
Ik heb zeer goede ervaringen met de merken, NetGear, Dlink en Linksys.... (maar soms zit daar ook wel eens een "rampproduct" tussen... maar meestal lossen zij dat dan met een firmware update op...)

Deze kaart heeft ook een "range booster" waardoor hij een groter bereik heeft daan een normale kaart...

Netgear heeft ook zoiets, maar is wel wat duurder.....: http://www.pixmania.nl/nl/nl/453177/art/netgear/kaart-pci-wifi-rangemax-n.html

Meestal zitten de antennes niet in de weg.... (hangt een beetje van het aantal PCI slots in de PC af)... Check wel even of je wel een leeg PCI slot hebt op het moederboard..... (meestal wit van kleur)

OK
superbedankt.

Ik zal is goed kijken of ik een vrije ruimte heb.
Daarna denk ik dat ik wel voor de Dlink ga.

Het is namelijk niet echt nodig dat ik een heeeel groot bereik heb. Het enige is dat die door een plafond heen moet qua bereik.
En dat die betrouwbaar is qua verbinding want het is toch vervelend als de verbinding ineens uit valt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan