welke drive geeft problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramsy_b

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje met een server (win 2008 server). Deze geeft in de logboeken namelijk de volgende twee meldingen:

beschadigd blok in \device\harddisk1\dr1

en

controllerfout in \device\ide\ideport3

Welke apparaten worden hiermee bedoeld? Kan ik dat ergens vinden in windows?
Ik denk zelf dat de harddisk1 overeenkomt met het nummer wat bij schijfbeheer staat voor de harddisk. Maar dan weet ik nog niet welke drive bedoeld wordt bij de tweede foutmelding.

Kan iemand mij helpen.. ?

met vriendelijke groeten,

Ramsy_b

Volgens mij is de eerste drive altijd 0 en ideport3 is denk ik de IDE poort waar deze drive op aangesloten zit. Lijkt mij dat de controller dan ook kapot kan zijn. Iemand anders eens of oneens?

Bedankt voor de snelle reactie,

Heb verder op internet zitten zoeken en wat ik tot nu toe vind is bij beschadigde blokken: schijfcontrole uitvoeren of schijf raakt defect. En bij controllerfout: op andere satapoort aansluiten, sata-kabel vervangen of controller raakt idd defect.

Kan het zo zijn dat door de problemen met die ideport de problemen met de beschadigde blokken ontstaan?? Of moet ik dit toch zien als 2 losse problemen.

Verder blijft het onhandig dat ik niet makkelijk binnen windows kan zien welke drive of poort het precies is :s zal vast kunnen maar ik kan het niet vinden

Dus als iemand nog op/aanmerkingen, tips of ideeen heeft.... Graag!

mvg Ramsy_b

Sluit die drive eens aan met een nieuwe ide kabel. Een kabelbreukje kan al de controller melding evt. verklaren.

Laat daarna dan die HD eens toetsen met HDtune.
Je ziet dan evt. beide meldingen daarna misschien niet meer terugkomen of wel.
Komt die controllermelding alsnog terug kan je controller idd stuk zijn of brakke drivers hebben.

Hoi Ramsy_b,

Met harddisk1\dr1 die je in schijf beheer ziet staan zit je volgens mij wel goed.

Er wordt aangegeven dat er op die hardeschijf een beschadigd block is dat betekend dus dat het lezen van en het schrijven naar die block een probleen is.

Het tweede een controllerfout (IDE controler) lijkt me wel daarmee te maken te hebben.
Alleen als de IDE controler kapot is of alleen de IDE poort kapot is dan heb ik het idee dat het probleem niet met 1 block op de hardeschijf is maar ook met de rest op de hardeschijf.

En ik denk dat er een block beschadigd is die kritieke infomatie heeft over die hardeschijf die de IDE controler nodig heeft om goed met die hardeschijf te kunnen werken.
En zou zelf met dat het programma Spinrite van Steve Gibson daar voor gaan gebruiken om eens te kijken hoe dat met die block zit.

Het is alleen maar een gedachte hoor.;)
Ik hoop dat u er wat aan heb.

Hoi allemaal, bedankt voor de reacties!

Ik ga na het weekend er naar kijken. Ga eerst de kabel vervangen en hd tune draaien en ga ook Spinrite maar eens bekijken. Werkt dat niet dan even de drivers controleren.
Hopen dat het bij een klein probleem blijft.

Ik zet de vraag op opgelost. Kom ik er niet uit dan meld ik me wel weer.

Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan