welke driver moet ik hebben

• Onderwerp starter Onderwerp starter T595
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

T595

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag,

Ik heb sinds kort een nieuwe breedbeeld monitor aangeschaft.
Al eerder heb ik een XFX GeForce 7950GT grafischekaart aangeschaft.
Nu wil ik op mijn tweede harde schijf en op een aparte partitie windows vista installeren.
Dit lukt mij allemaal nog wel.Maar nu komt mijn probleem.
Als ik na de installatie van vista een driver voor mijn grafische kaart wil installeren gaat het mis.In vista zelf zit een standaard vga adapter,maar deze gaat maar tot een resolutie van 1024 x 768.Mijn monitor draait met een resolutie van 1440 x 900.Ik moet er bij zeggen dat het hele verhaal onder XP prima werkt.Ik heb al op de site van nvidia en xfx gekeken naar een driver.Telkens na de installatie krijg ik allemaal van die streepjes in het beeld,het enige wat ik er dan kan uithalen is dat ik nu wel de juiste resolutie van 1440 x 900 heb maar die streepjes daar snap ik niets van.Ik heb al heel wat drivers geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem.Als ik met een resolutie van 1024 ga draaien zijn er geen streepjes in beeld,maar dat is de beeldkwaliteit ook niet zo bijzonder.Wie kan mij helpen??
Even wat gegevens over mijn systeem.

Ik heb een 4coredual moederbord van Asrock,
Hierop zit een P4 3.4 Ghz processor en 2048 mb DDR2 werkgeheugen van kingston.
Mijn Grafische Kaart is van XFX en is een GeForce 7950 GT (slot AGP) met 512Mb geheugen,een kloksnelheid van 540 Mhz en een memoryclock van 1.3 GHz

welke driver

Hallo Henk,

Allereerst bedankt voor de reactie.
Ik heb alle drivers van XFX al geprobeerd tot de nieuwste 162.22 aan toe maar die streepjes blijf ik houden.Maar als ik denk de goede driver te pakken te hebben dan krijg ik maar een maximale resolutie van 1024 x 768,ik begrijp er niets meer van.Volgens mij moet ik vista maar weer verwijderen.Nog even om te melden.
Ik heb een Flatron Wide beeldscherm van LG dus een 19 inch breedbeeld.En zoals ik al in mijn vraag heb vemeld onder XP heb ik geen enkel probleem ook niet met deze breedbeeld monitor,net zo mooi scherp.

Groetjes andré

tja misschien moet je het effe allemaal opnieuw doen

welke driver

Henk je moet ens weten hoevaak ik dit al heb gedaan,maar ja ze zeggen de aanhouder wint,maar ik heb nu een beetje de moed verloren,lijkt er op dat vista nog gen bredbeeld ondersteund.

Gr. André

tja, wie weet, ik zit hier inderdaad met een crt scherm:confused:

anders zoek je toch effe contact met xfx

ik zal eens verder kijken hier op het forum misschien heeft iemand wel hetzelfde probleem als ik,in ieder geval bedankt voor je reactie's.

Gr. André

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan